2011-12-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är fortfarande märkligt att Lettström & Co verkade vara helt övertygade om att det verkligen fanns en komprometterande bild på kungen vilket gjorde att dom någon var villig att betala 625kkr för denna bild genom att förhandla med Mille. Lettström är uppenbart rädd för något fotografi av kungen i en ofördelaktlig situationsom kan ha kommit på avvägar. Kan det röra sig om en kamera som har förkommit under en av Lettströms och kungens fyllefester? (En sådan tillställning lär ha förekommit i skärgården utanför Nynäshamn på det glada 70-talet).
De betalade inte för bilden utan för Milan och Daniels arbete, resor samt för att inte utsättas för framtida krav. Därför var det viktigt att alla inblandades namn stod med på fakturan.

De drog sig ur när de såg den fejkade bilden. Men tydligen var de livrädda för att bilderna innehöll betydligt värre saker.
Citera
2011-12-21, 09:51
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jag själv skrev
Jag tror knappast att detta är något som idioterna i gubbtolvan ligger bakom.

Jag kan ju givetvis ha fel. Men jag har mer uppfattat gubbarna i knullkungens följe som ett gäng billiga skojare/fifflare.

Från tråden här på FB om Aje:

Citat:
bbbrn skrev
Mamma Märtha förtryckte sin son Thomas. Förtryckarrollen har nu Aje övertagit. Med hjälp av barndomsvännen och punch drunk advokaten Björn Rosengren håller de med hot och falska anklagelser Thomas få vänner borta från honom. Inte otroligt att fördettingen Tommy Lindström har haft ett finger med i spelet. Dom har helt enkelt slagit en järnring runt Thomas, som är helt ensam numera.
Bra planering, eftersom Thomas är ungkarl. Vid hans frånfälle så ärver Aje (om han lever) och barnen hans ansenliga förmögenhet. Thomas hade planer på att donera sin imponerande konstsamling till ett museum, men det har säkert Aje satt stopp för.
Strax innan mamma Märtha dog skänkte hon en halv miljard var till de tre barnen, Aje, Gunilla och Thomas. Förmögenheten härrörde från en bilfabrik i Belgien, som Gunnar Philipson startat. På rådgivares inrådan lät hon pengarna stanna i Sxhweiz, där dom fortfarande är. Aje lurade Thomas att skriva på en handling, som gav Aje rätten till hans del. Thomas har aldrig fått någon rapport om hur pengarna förvaltats.
När systern Gunilla dog 2010 i sitt hem i Schweiz, så åkte Aje och Rosengren dit och "tog hand om" kvarlåtenskaperna. Enligt beräkningar närmare en miljard. Av det fick Thomas bara en dansk servis!!!
Förstår inte att ekobrottsmyndigheten tar sig en titt på Ajes förehavanden. Men, det är klart med en trixare som Rosengren, så är det kanske inte helt lätt för myndigheterna att bedriva undersökningar...
En sak är klar: det är otroligt synd om Thomas, som är i klorna på personer, som totalt struntar i honom utom nör han ska öppna plånboken.

Från tråden om Christer Gustafsson:

Citat:
faktum1
Grovt Bokföringsbrott som han är åtalad för handlar om ca 4,2 miljoner undanstoppade.
Dom medåtalande är en Bengt Jendenäs som också fick ett år. Anna ulrika orrebrink som fick villkorligt med dagsböter 60 a 50. Anna Charlotta widell som fick villkorligt med dagsböter 40 a 150.
Rollen hans i gubbgänget står mer utförligt i boken än vad jag kan berätta men jag kan intyga att det stämmer allt och jag vet att det finns mer än det som står i boken men det är sådant som är svårt att bekräfta sanningshalten i.

Från tråden om Lettström:

Citat:
daytona skrev
Ni skulle bara veta hur mycket vi skattebetalare har bekostat restaurering av hans anddammar där han planterar in andungar och tjänar mycket grova pengar på andjakt på höstkanten.

Han lät kommunen bekosta restaurering av kvarnsjön och kommunen skulle senare lägga en gångväg intill sjön men det stoppade Lettström, om gångvägen byggdes så kan han inte bedriva sin andjakt ihop med dom övriga kungakompisarna.
Citera
2011-12-21, 09:58
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
postis skrev
De drog sig ur när de såg den fejkade bilden. Men tydligen var de livrädda för att bilderna innehöll betydligt värre saker.

Man kan ju förstå att dom drog sig ur när dom såg den lille kriminella juggens klumpigt Terjade bild. Jo, självklart trodde dom att det fanns betydligt värre bilder på knullkungen. Dom hade aldrig inlett förhandlingar annars.
Citera
2011-12-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det borde vara rätt många personer från Säpo som sköter knullkungens personskydd.
Det borde snart börja läcka ifrån gamla livvakter och pensionerade chefer på Säpo.
Att inget läckt ut tycker jag tyder på att detta är av betydligt allvarligare art än ett strip besök.
Detta är känsligare än så, därav tystnaden.
Citera
2011-12-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Det borde snart börja läcka ifrån gamla livvakter och pensionerade chefer på Säpo.
Att inget läckt ut tycker jag tyder på att detta är av betydligt allvarligare art än ett strip besök.
Detta är känsligare än så, därav tystnaden.

... dom läcker lite iaf
http://www.expressen.se/nyheter/1.2200264/kungens-tidigare-livvakt-han-stod-emot-frestelserna
Citera
2011-12-21, 10:28
Medlem
Vilka har intresse, möjlighet och resurser att hacka både Nuri och Beatas datorer?
Dessa personer som har vana med att hantera och arbeta med hemligt och känsligt material borde rimligen vara svåra att hacka.
Hittills har det handlat om Milles sida som vill publicera bilder för att tjäna pengar mot gubbtolvan som tagit hjälp av MS/DW. Vilka mer är livrädda för denna historia?
Har det kommit fram hur AL och Milles första kontakter skett?
Citera
2011-12-21, 10:57
Medlem
Kungen är ju av börd och därför höjd över alla misstankar
Mille har presenterat ett falsarium och uppenbart ljugit
Lettström, kungens forna vän, är fortfarande det osäkra kortet.

Lettström måste fortfarande veta eller inneha känslig dokumentation om kungen. Kungen har dessutom med emfas avsagt sig vänskapen med med Lettström och detta antyder att här finns något dunkelt som inte får eller tål komma fram i ljuset.
Citera
2011-12-21, 11:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
postis skrev
Vilka har intresse, möjlighet och resurser att hacka både Nuri och Beatas datorer?
Dessa personer som har vana med att hantera och arbeta med hemligt och känsligt material borde rimligen vara svåra att hacka.
Hittills har det handlat om Milles sida som vill publicera bilder för att tjäna pengar mot gubbtolvan som tagit hjälp av MS/DW. Vilka mer är livrädda för denna historia?

Den som skall ha förmedlat kontakten mellan Lettström och MS/DW är en annan av knullkungens "goda vänner" Porr-Lasse:

Porr-miljonären: Jag ser att de försöker skada kungahuset

Han är bekant med både kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine och umgås med deras vänner.
Han har suttit i fängelse för narkotikabrott.

http://www.expressen.se/nyheter/avslojar/1.2613119/porr-miljonaren-jag-ser-att-de-forsoker-skada-kungahuset
Citera
2011-12-21, 11:42
Medlem
Citat:
Det som gjorde mig skeptisk till bildens äkthet var faktiskt tjejens trosor. På den tiden som bilden ska ha tagits fanns inte sådana string som tjejen har. Men jag kan också ha fel eftersom jag är lekman.

Bästa kommentaren på nätet hittills rörande Milles kungabild.
Citera
2011-12-21, 11:52
Medlem
Citat:
Den som skall ha förmedlat kontakten mellan Lettström och MS/DW är en annan av knullkungens "goda vänner" Porr-Lasse:

Porr-miljonären: Jag ser att de försöker skada kungahuset

Han är bekant med både kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine och umgås med deras vänner.
Han har suttit i fängelse för narkotikabrott.

http://www.expressen.se/nyheter/avslojar/1.2613119/porr-miljonaren-jag-ser-att-de-forsoker-skada-kungahuset
Korrekt, men min undran var hur AL och Mille fick kontakt.
Som jag uppfattat det hela fick AL:s läger erbjudande från Mille att bilder och dementi var möjligt mot en viss summa pengar. Först därefter kontaktades Milan/Daniel som tog över och träffade Milles representant i Kroatien. Vore kul att veta vilka de typerna var eftersom de enligt Milan var beväpnade vid mötet.
Som jag ser det kan ingen av dessa parter ha något med hackningen av Nuri (polare med Milan) & Beatas (arbetar med Milles bok) datorer.
Att sedan delar av materialet skickas till AL med flera är märkligt. AL lämnar materialet till polisen där Säpo tar hand om ärendet men vägrar kommentera det hela, dessutom verkar AL avlyssnad av rikskrim.
Citera
2011-12-21, 11:57
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:

Det finns ett uttalat intresse från regeringen att bevara nuvarande statskick och det innebär att statens organ givetvis lägger sig i den skandalgenererande knullkungens affärer. Jag säger inte att Säpo är lakejer som gör vad knullkungen säger åt dem, men att Säpo är involverade och/eller betraktar delar av skandalerna är självklart.

Med tanke på gammal "fin" svensk tradition som IB-affären och den så kallade sjukhusspionen så vore ett dataintrång en fis i rymden i jämförelse.

Notera att jag inte säger att Säpo ligger bakom intrånget, men att utesluta det vittnar om historisk okunskap och naivitet.
Senast redigerad av citizeninsane 2011-12-21 kl. 12:03.
Citera
2011-12-21, 12:03
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
(...) Vore kul att veta vilka de typerna var eftersom de enligt Milan var beväpnade vid mötet.
(...)
Aftonbladet och Sevo kanske syftar på samma gubbar, britter?
Citat:
Uppgiften kommer från AB:
”Där satt hela gänget, åtta män, däribland en högt uppsatt tjänsteman från den brittiska säkerhetsstyrkan SAS, Special air service. Daniel åt middag med dem och berättade om bevismaterialet. Anledningen till att de var så många denna kväll var att styrelseordföranden ville att Daniel skulle träffa medfinansiärerna för köpeskillingen av Markovics material.”
https://www.flashback.org/sp31453015
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in