Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ni som har läst boken nu. Finns det några namngivna källor, utöver juggen och Henermark, eller finns det andra personer, utöver Kungen, hans vänner och Stenbeck, som dras i smutsen?
Rikshallicken Christer Gustafsson...
I kapitlet "KUNGAVÄNNENS BEKÄNNELSE", sidorna 313-332, framgår det med all önskvärd tydlighet att den gode Gustafssons hjärnceller inte bara går på sparlåga...dom är försvinnande få. Han är tragisk. Klart han har det hett om öronen nu.
1. Han har misshagat Aje, Noppe och Lettström, som avkrävde honom att banda samtalet med författarna. I boken erkänner han att han inför Aje & Co ljugit och sagt att hans bandare var trasig. Han var inte dummare än att han insåg att det skulle innebära trubbel om dom fick ta del av hans förvirrade och stundtals avslöjande kommentarer.
2. Han inser att även Mille Markovic kan innebära problem för honom...
Enligt författarna blir Christer Gustafsson två dagar efter intervjun uppringd av Mille Markovic. Citat: "Gustafsson berättar att han träffat oss och vad det handlat om. Flera gånger under samtalet sade han till Markovic att deras största fiender är, och kommer alltid att vara, TJEJER. slut på citat.
Någon som undrar varför? Jo, kvinnorna sitter på sprängstoff när det gäller kungen & Co.
Citat sidan 331:
-du har väl haft otur då, som har rört dig i fel kretsar?
-Jag vet att det är ett fruktansvärt hat, alltså inte hat, men folk ogillar, det är så många strävare, Östermalm...de hatar att jag ligger kring det här gänget, va...så att kärringarna hatar ju mej, va.
-Är de avundsjuka på dig?
-Nämen...min största fan är ju inte (NN) direkt...Hon anser att jag har fixat till skilsmässsan...
- De lastar dig för deras mäns otrohet?
-Ja...att det är jag som har pushat på deras arslen hela tiden...att jag har stått och skjutit på.
-Är det många försmådda ex-fruar?
-Ja, men de kan inte säga någonting för de vet att jag alltid har varit trevlig mot dem, ju mer jag vet at de hatar mig, desto trevligare är jag mot dem.