2010-11-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Spännande! Men hon har en egen tråd. Håll dig där.

Står det något om kungabarnen och deras kärleksaffärer i boken, dvs vad kungen tyckte om Daniel v1 och v2, Jonas och Emma.
Citera
2010-11-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralgubben
Doris Hopp hade ingen bordell - Hon hade en eskortfirma - förmedlade damer till olika adresser och kunder enligt telefon övernskommelse och tog 50% av det uppgjorda besökspriset.

Hon hade lägenheter på Birger Jarlsgatan och på Gärdet som fungerade som bordeller. Men visst kunde också andra adresser förekomma.
Citera
2010-11-04, 19:28
Medlem
Jag såg precis inslaget på fyran. Sweet lord, man slutar aldrig att förvånas över hur ointelligent han är. När han så filosofiskt beskrev vad han menade med "vända blad", utförde han också något slags nummer där han med pennan visade hur man vänder blad.

Han skulle inte ens platsa som praktikant på Samhall.
Citera
2010-11-04, 19:34
Medlem
Citat:
Paul Ronge, medietränare och krishanterare, har ingen förståelse för kungens strategi att ställa upp på en presskonferens och jämfört agerandet med att spela "rysk roulette".
– Han kom undan med blotta förskräckelsen, säger han.
Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pr-expert-fel-med-presskonferens_5622723.svd

Vem är rådgivare för kungens press- och krishantering?
Citera
2010-11-04, 19:36
Medlem
Vem är Caroline, 43, är en av de anonyma källorna bakom skandalboken?
Citera
2010-11-04, 20:01
Medlem
FroXies avatar
Vet inte om någon länkat detta tidigare, men kungens respons på boken är onekligen intressant! Verkar väldigt nervös

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kungen-jag-har-inte-hunnit-lasa-boken-1.1202861
Citera
2010-11-04, 20:07
Medlem
MIn mor anser följande: Så länge som han inte skadat sin familj så är det ok.

Min svåger anser: Han är kung, han kan göra vad han vill
Citera
2010-11-04, 20:07
Medlem
Frågan är om inte kungen är ganska blazed på videon asså.. Han snackar i gåtor!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8074923.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Kungen
– Jag har med tid fått mig förstå på grund av en massa rubriker, vad som kan handla i den här boken och så vidare. Det är klart att det är inte så roligt att recensera en bok där man då blev.. ja, olika rubriker som man tycker kanske inte är så jättetrevligt att se.
– Och med tanke på de rubrikerna och så har jag självklart talat med både familj och med drottningen. Och vi vänder på ett blad, ungefär som ni gör i era tidningar, och ser framåt istället. För det här är någonting som jag har förstått enligt boken (ohörbart) lång tid, lång tid bak i tiden. Vi ser framåt och det ska bli fint och intressant för oss att jobba.
Citera
2010-11-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag såg precis inslaget på fyran. Sweet lord, man slutar aldrig att förvånas över hur ointelligent han är. När han så filosofiskt beskrev vad han menade med "vända blad", utförde han också något slags nummer där han med pennan visade hur man vänder blad.

Han skulle inte ens platsa som praktikant på Samhall.

Det är ju bl.a. därför som HMK med familj är Sveriges i särklass största socialbidragstagare.
Citera
2010-11-04, 20:13
Medlem
Angående relevansen i att granska knugens sexuella utsvävningar är det flera som har hävdat att enbart inomäktenskapliga barn blir tronarvingar. Det är givetvis inte sant, då Successionsordningen enbart stadgar att rätten till Sveriges tron
Citat:
(...) tillkommer manliga och kvinnliga efterkommande till kronprins Johan Baptist Julii, sedermera Konung Karl XIV Johans, avkomling i rätt nedstigande led, Konung Carl XVI Gustaf. Äldre syskon och äldre syskons efterkommande ha därvid företräde framför yngre syskon och yngre syskons efterkommande.

Innan DNA-tekningens genomslag har det dock varit problemfritt att genomdriva en praxis där oäktingar uteslutits ur tronföljden genom att officiellt förneka faderskap.

Nu tror jag i o f s att sannolikheten för detta är minimal vad gäller CG.

I övrigt tycker jag det är i allra högsta grad intressant med en bok som - om dess påstående stämmer - totalt förgör den officiella bilden av statschefen som förmedlas till oss som har att besluta över dessa fortsatta existens. Hade det officiella budskapet varit att kungen är en partyprisse som inte är så nogräknad med äktenskapets helgd, hade jag ansett det betydligt mindre relevant med detaljer kring vem,var,när, hur osv.
Citera
2010-11-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen
– Jag har med tid fått mig förstå på grund av en massa rubriker, vad som kan handla i den här boken och så vidare. Det är klart att det är inte så roligt att recensera en bok där man då blev.. ja, olika rubriker som man tycker kanske inte är så jättetrevligt att se.
– Och med tanke på de rubrikerna och så har jag självklart talat med både familj och med drottningen. Och vi vänder på ett blad, ungefär som ni gör i era tidningar, och ser framåt istället. För det här är någonting som jag har förstått enligt boken (ohörbart) lång tid, lång tid bak i tiden. Vi ser framåt och det ska bli fint och intressant för oss att jobba.

H-lvete så j-vla dum har är. Nu vet jag var "den motvillige" möjligvis skulle passa in. PÅ GLADA HUDIK-TEATERN OCH SOM PRAKTIKANTJERRY I ICA-REKLAMEN!
Citera
2010-11-04, 20:16
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FroXie
Vet inte om någon länkat detta tidigare, men kungens respons på boken är onekligen intressant! Verkar väldigt nervös

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kungen-jag-har-inte-hunnit-lasa-boken-1.1202861

oj, oj, oj vad pinsamt. Lika "god" meningsbyggnad som Laserturken. Var i helsike håller hans mediastrateger hus? Jag tycker nästan synd om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in