2010-11-06, 09:37
Medlem
Någon som vet hur länge en skröna behöver cirkulera innan den blir sann?
Citera
2010-11-06, 09:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Någon som vet hur länge en skröna behöver cirkulera innan den blir sann?

Tja, på FB räcker det väl med tre inlägg. I verkligen lär det nog ta något längre tid och förbättras i ett par vändor tills den låter trolig.
Citera
2010-11-06, 09:41
Medlem
Tänkte tjäna några miljoner på nyfikna idioter.
Ska skriva en bok som handlar om Kronprinsessan Victoria när hon jobbade som strippa på en bordell i Amsterdam. Jag har flera som kan intyga det hela.
Du köper väl boken?
Citera
2010-11-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Tänkte tjäna några miljoner på nyfikna idioter.
Ska skriva en bok som handlar om Kronprinsessan Victoria när hon jobbade som strippa på en bordell i Amsterdam. Jag har flera som kan intyga det hela.
Du köper väl boken?

Sign me up för 2 ex
Citera
2010-11-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Utvecklingen på det här kommer att bli intressant.

Undra hur länge det kommer cirkulera rykten innan något dyker upp...
Citera
2010-11-06, 09:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Han har aldrig dukat ett bord i hela sitt liv. Bara glidit omkring i tillvaron. Men det betyder ju inte att han inte har någon slags personligt och moraliskt ansvar för vad som händer runt omkring honom. Vad är det som gör att han dras till personer som t ex idioterna Aje och Noppe.

Det finns väl inga änglar någonstans, alla har väl gjort saker som befinner sig i moraliska gränstrakter.
Det är lätt att halka dit och falla för frestelser. Vem är kungens närmsta rådgivare ? Kungen borde ha någon som kan dra i handbromsen.
Eller haft kanske man ska säga, känns som om det är som kungen säger, detta är något som hänt för länge sedan. Inte festar han på detta vis fortfarande ?
Citera
2010-11-06, 09:47
Medlem
Anemons avatar
Kungen är ju dessutom Gudfar till Aje och Bathinas unge:

Här är den gamla snuskgubben med sin 37 år yngre arabfru:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00126/V_ljer_yngre_kvinno_126554w.jpg

Här är Noppe med någon ung asiatiska:

http://cdn.stureplan.se/legacy/articles/2608/images/article_image_b2b027980b8b489e.jpg

Silvia är rasande över dessa tendenser hos gubbsen och man förstår henne fan vad hon har fått förnedras av detta:

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00126/V_ljer_yngre_kvinno_126554w.jpg&imgrefurl=http://www.aftonbladet.se/nyheter/article227449.ab&h=693&w=368&sz=27&tbnid=LIHi0TJwj 39yXM:&tbnh=139&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3Daje%2Bphilipson&zoom=1&q=aje+philipso n&hl=sv&usg=__nPQZ5BCc_Oiz7V55g4Ps8kdqebU=&sa=X&ei =oxTVTIuwH8_qOezC6fYJ&ved=0CCcQ9QEwBg

Men som det ser ut nu så får man kanske vara glad att han inte gjorde som sina bästa vänner och dumpade Silvia för La Camilla, tänker även på prins Charles och hans Camilla....
Vilka pajaser.
Senast redigerad av Anemon 2010-11-06 kl. 10:01.
Citera
2010-11-06, 09:50
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det finns väl inga änglar någonstans, alla har väl gjort saker som befinner sig i moraliska gränstrakter.
Det är lätt att halka dit och falla för frestelser. Vem är kungens närmsta rådgivare ? Kungen borde ha någon som kan dra i handbromsen.
Eller haft kanske man ska säga, känns som om det är som kungen säger, detta är något som hänt för länge sedan. Inte festar han på detta vis fortfarande ?

Det var det jag tror han syftade på när han sa "vända blad". Han har helt enkelt slutat att festa, åtminstone har festandet kommit in i en annan fas.

Men det vore förstås intressant att höra om han fortfarande "dansar på bordet".
Citera
2010-11-06, 09:50
Medlem
Anemons avatar
...
Senast redigerad av Anemon 2010-11-06 kl. 09:53.
Citera
2010-11-06, 09:51
Medlem
Citat:
Utvecklingen på det här kommer att bli intressant.

Mycket intressant. Man kanske får korka upp finwhiskyn nu i helgen och luta sig tillbaks och se äckelfilm med kriminella fjollor.
Citera
2010-11-06, 09:52
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chapman
Ur den ”Den motvillige monarken”:

Kapitlet ”Kurtisanen” — del 2

Army of Lovers inledde en era av glitter och glamour och ”La Camilla” var en donna extravaganza som tröttnat på punkens deppiga och svarta år och ville leva ett låtsat jet set-liv i Stockholm. Hon hängde på Alexandras och Atlantic och startade egna klubbar. En typisk kväll på ett av hennes arrangemang kunde se ut så här: en två hundra meter lång kö för att komma in; två stora macholesbianer i dörren sållade agnarna från vetet och de som fick tillträde var freaks som gick omkring nakna inne på klubben; en performanceshow med två helrakade lesbiska kvinnor inlindade i plast och med stora köttstycken på sig som de tuggade i sig från varandras kroppar. Det var droger, särskilt nya och exklusiva innedrogen kokain, och Henemark hade en ytterst fri syn på sex som inte kunde undgå någon.

Henemark lade stora delar av kändis-Sverige för sina fötter och en av dem som föll pladask för henne var Jan Stenbeck, den stenrike och excentriske arvtagaren till Kinne-vik-koncernen och mannen som lade grunden för den privata mobiltelefonimarknaden världen över. Henemark hade mot mitten av i99O-talet påbörjat en karriär som programledare i Stenbecks kanaler - In bedwith La. Camilla påTViooo och Sjunde Himlen i TV3 med ett lätt erotiskt tema. Stenbeck själv hade flera idéer till program som han ville att Henemark skulle leda. Hennes utstrålning, berömmelse, glatt hård-pumpade utseende, men framförallt hennes personlighet, var en råvara som kanalen flitigt försökte förädla till TV-program och att söka Henemarks rätta format var en stående punkt på organisationens dagordning.

Men Stenbeck ville ha ut mer av sin protegé och inledde en period av intensiv uppvaktning av den kvinna som av sin före detta Army of Lovers-kollega Jean-Pierre Barda beskrivits med orden ”aldrig en blemma, mycket mun, mycket ögon och uttrycksfull både naturell och med två ton smink” och av sin före detta pojkvän Johan Renck berömts för sin makalösa utstrålning, för att hon såg ”overkligt fantastisk ut och för att hon stod för en feminism som var ärligare och mer intrikat än normen”.

Den måttlöse entreprenören och storkapitalisten hade med åren skaffat sig en omfångsrik kroppshydda och gjort sig känd för att härska över sitt imperium och dess anställda med rent Machiavelliska metoder. Men inför ”La Camilla” blev han en upphetsad gosse som var beredd att göra nästan vad som helst för att förverkliga sin våta dröm.

En scen i ett chambre separée på lyxkrogen Eriks i Gamla stan: några av Stenbecks högsta mediechefer har samlats för genomgång. Henemark är med i rummet och efter mötet får hon veta att hon ska stanna kvar eftersom det är någon som absolut vill träffa henne. Den lätt överviktige Stenbeck anländer, påtagligt berusad, går ned på knä och kysser hennes röda stövlar - hans något egenartade sätt att få henne att förstå hur mycket han åtrår henne.

Stenbeck uppvaktade förgäves. Inget hjälpte. Henemark var helt enkelt inte intresserad. Hon fick veta att han engagerat en man som jobbade som ett slags kombination av dörrvakt och livvakt och som fått order att skugga henne överallt i två månaders tid. Henemark tyckte att det var ganska obehagligt och kände sig vid ett tillfälle tvungen att be en god vän följa med henne hem till porten. Stenbecks svartsjuka tog sig alltmer drastiska uttryck. 1994, i samband med ett kundevenemang under ishockey-VM i Milano, hade hon en affär med en av Stenbecks chefer, Mats Örbrink. Egentligen handlade det bara om en tjugominuters snabbis men någon skvallrade för Stenbeck som reagerade genom att omedelbart sparka Örbrink. Henemark svartlistade han från alla de mediebolag som ingick i koncernen. Redan inspelade program stoppades. Hon fick höra av nyckelpersoner att hon aldrig skulle få arbeta med någon av Stenbecks produkter. ”Vi har order att inte ta i dig med tång”, sade en av dem till henne.

Stenbecks utfrysning höll på tills han en dag fick en påstötning från en i kretsen kring kungen. Budskapet var glasklart - sluta j avlas med Camilla - om än inlindat i mer salongsfåhiga fraser. Hon räknades som en i gänget kring kungen efter att hon deltagit i deras julmiddagar, och som sådan fick hon gängets uppbackning. Henemark kunde efter det i alla fall vara med som gäst och intervjuas i Stenbeckägda medier.

Det där låter som någon som har läst för mycket dåliga deckare.
Citera
2010-11-06, 09:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du är ju påfallande ofta kränkt av att någon annan inte betalar lika mycket skatt som du. I förlängningen söker sig tanken till, som sagt, en Lenin eller en Stalin som skickar ut en kosack- eller kalmuckhord för att statuera exempel med den siste kulaken (och när det är avklarat får kosacken ta den sista kalmucken - det är så det går till). Du uppvisar, om än humoristiskt, en brutal intolerans emot människor som lever under andra förhållanden än du själv.

Jag filosoferar inte sådär särdeles. Du å din sida famlar efter sofistiska konstgrepp för att få det till att jag säger något annat än just det jag säger. Jag har inte talat om dig som Hitler i kamouflerad form. Han är någonting annat. Jag ska inte heller påstå att du är en Stalin, men när ni kör på ett par månader i stöten och jag kikar in i trådarna då och då, dras mina tankar osökt i dylika banor.

Men var och en blir salig på sin fason. Knega på mannen!

Så nu tar du till lite personangrepp i stället? Är det inte Knugen tråden handlar om? Vad får dig att tro att jag är "kränkt"? Nåja, det är ju bara ett argument. Dåligt i och för sig. Det där med att jag skulle vara avundsjuk på Knugen kommer också igen. Som vanligt. Nej, jag är inte avundsjuk på honom heller. Däremot roar mig den enorma dubbelmoral som han håller sig med. Naturligtvis tvunget, eftersom den gulliga familjefasad han försöker hålla sig med, är själva förutsättningen för champagne- och annat sprut.

Jag kan i och för sig inte stå till svars för dina associationer. Det du presenterar är ett typiskt hitlerkort. Argumentation ad hominem brukar en skriva och kanske lite högdraget snörpa på munnen. Nu är jag inte sådär väldigt bra på latin, så jag kör med svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in