Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Du är ju påfallande ofta kränkt av att någon annan inte betalar lika mycket skatt som du. I förlängningen söker sig tanken till, som sagt, en Lenin eller en Stalin som skickar ut en kosack- eller kalmuckhord för att statuera exempel med den siste kulaken (och när det är avklarat får kosacken ta den sista kalmucken - det är så det går till). Du uppvisar, om än humoristiskt, en brutal intolerans emot människor som lever under andra förhållanden än du själv.
Jag filosoferar inte sådär särdeles. Du å din sida famlar efter sofistiska konstgrepp för att få det till att jag säger något annat än just det jag säger. Jag har inte talat om dig som Hitler i kamouflerad form. Han är någonting annat. Jag ska inte heller påstå att du är en Stalin, men när ni kör på ett par månader i stöten och jag kikar in i trådarna då och då, dras mina tankar osökt i dylika banor.
Men var och en blir salig på sin fason. Knega på mannen!

Så nu tar du till lite personangrepp i stället? Är det inte Knugen tråden handlar om? Vad får dig att tro att jag är "kränkt"? Nåja, det är ju bara ett argument. Dåligt i och för sig. Det där med att jag skulle vara avundsjuk på Knugen kommer också igen. Som vanligt. Nej, jag är inte avundsjuk på honom heller. Däremot roar mig den enorma dubbelmoral som han håller sig med. Naturligtvis tvunget, eftersom den gulliga familjefasad han försöker hålla sig med, är själva förutsättningen för champagne- och annat sprut.
Jag kan i och för sig inte stå till svars för dina associationer. Det du presenterar är ett typiskt hitlerkort.
Argumentation ad hominem brukar en skriva och kanske lite högdraget snörpa på munnen. Nu är jag inte sådär väldigt bra på latin, så jag kör med svenska.