2010-11-09, 14:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
MaeWest skrev
Ingen som funderat över de fruar som knugens närmaste män omgett/gift sig med?
Vissa av dessa män har ju varit lite ombytliga av sig, om man säger så.

Möte med knugen innan äktenskap,har tydligen varit ett stående inslag på agendan, påstås det.
Men det kanske redan är nämnt i "boken"?

En av dem är med i "Ladies på Östermalm". Men berätta gärna mer om du har lust.
Citera
2010-11-09, 14:54
Medlem
LOL!!s avatar
Någon som vet hur man kan kontakta författarna om man har mer uppgifter?
Har för mig att någon av dem nämnde att de kanske skulle göra en uppföljare.

Edit: Nej, fråga inte mig. Frågar för en annan persons räkning.
Citera
2010-11-09, 14:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOL!!

Hahaha, nu skojar du väl ändå. Vem skulle våga ge ut en uppföljare till detta praktfiasko?

Edit: Be dit vän skriva här på FB istället. Mer givande då vi inte skrattas ut eller hånas av media för de vi skriver.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-11-09 kl. 14:58.
Citera
2010-11-09, 14:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
LOL!! skrev

Be personen regga sig på FB. Dom följer med all säkerhet tråden.

Vi vill veta!!
Citera
2010-11-09, 15:00
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hahaha, nu skojar du väl ändå. Vem skulle våga ge ut en uppföljare till detta praktfiasko?

Edit: Be dit vän skriva här på FB istället. Mer givande då vi inte skrattas ut eller hånas av media för de vi skriver.

På vilket sätt är det ett fiasko? Försäljningsmässigt och uppmärksamhetsmässigt har det ju knappast gått dåligt. Svenska folket vill veta, och de bör få veta. Finns säkert folk som kan tänkas sig att träda fram nu när den smutsiga byken har dragits fram i rampljuset.
Citera
2010-11-09, 15:02
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Be personen regga sig på FB. Dom följer med all säkerhet tråden.

Vi vill veta!!

De skulle kunna kontakta mig för vidarebefordran av uppgifter, men problemet är att alla kan utge sig för att vara "författarna" och just därför är det bättre att personen kontaktar dem istället. Litar inte på någon, speciellt inte i dessa trolltider på FB.
Senast redigerad av LOL!! 2010-11-09 kl. 15:09.
Citera
2010-11-09, 15:03
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Tack för länken. Tittade lite snabbt men det var inte så lätt att hitta något. Såg dock att Peter Althin var deras ordförande. Det var lite förvånande, men det kanske var vida känt..

Tänkte att det eventuellt kan ha funnits en journalist med i bakgrunden till boken. En journalist som gärna ville skriva om kungen men inte fick för redaktionen. Någon som nu gärna citerar boken i sina artiklar istället.

Gjorde en sökning på Google för att se vilka namn som dyker upp i sammanhang kring att avsätta Kungen. Är ute efter att hitta någon "känd" kvällstidningsjournalist. Mats Gellerfelts, namn dyker upp men då i egenskap av rojalist så honom kan vi räkna bort dessutom så jobbar han inte på Aftonbladet.

Hittade dock denna artikel i ämnet publicerad 2003, artikeln är undertecknad av flera personer, där finns det kanske något namn att spinna vidare på, kanske har vi här en ledtråd till vem som uppmanande DR att skaffa ett konto på Flashback....

http://www.aftonbladet.se/debatt/article150341.ab

/Provokatör
Citera
2010-11-09, 15:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
LOL!! skrev
De skulle kunna kontakta mig för vidarebefordran av uppgifter, men problemet är att alla kan utge sig för att vara "författarna" och just därför är det bättre att personen kontaktar dem istället. Litar inte på någon, speciellt inte i dessa trolltider på FB.

Jo, du har helt rätt. Man kan inte lita på någon.
Citera
2010-11-09, 15:08
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlis
Boken säger mer om de som skrivit den än vad som står i tryck. Som du påpekar är det gammalt skvaller som är vida känt sen 20 år tillbaka.
Är förvånad över att en del människor lägger ned så mycket tid i tråden på att få boken trovärdig. Saknar antagligen både jobb och fritid.
Kungen är bra, han får ett julkort i år.

Men om det är så vida känt. Alla som du och andra är så jävla coola med ett "det där vet ju alla". Hur kommer det sig då att inget har skrivits om det, och att det skrivs mycket nu?
Citera
2010-11-09, 15:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOL!!
På vilket sätt är det ett fiasko? Försäljningsmässigt och uppmärksamhetsmässigt har det ju knappast gått dåligt. Svenska folket vill veta, och de bör få veta. Finns säkert folk som kan tänkas sig att träda fram nu när den smutsiga byken har dragits fram i rampljuset.

Uppmärksamheten kring boken är under all kritik och förläggarna och författarna river sina hår av förtvivlan över de uteblivna förtalsmålen och de uteblivna kommentarerna från hovet.

Media har totalt dömt ut boken och alla recensioner visar tydligt på hur kass boken är, i alla avseenden.

Glöm inte bort att de första 20 000 exemplaren var förbeställda, innan folk fick kännedom om den dåliga kvaliten och de obekräftade ryktena, som redan varit kända i 20 år.

Har väl inte undgått någon att detta är ett praktfiasko..
Citera
2010-11-09, 15:16
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
...
Har väl inte undgått någon att detta är ett praktfiasko..

Ekonomiskt går de säkert ihop. Uppmärksamhetsmässigt får de sin beskärda del, volymmässigt i alla fall. Kvalitetsmässigt ett dunderfiasko.

Om jag var förläggare så skulle jag i alla fall inte ge några förskott, förutsatt att jag inte skulle kunna förutse någon sorts skandalsuccé som den här boken. Och vad skulle det vara?

Publicistiskt är det en seger. Nu går det att publicera eventuella bordellbesök i Kina.
Citera
2010-11-09, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Men om det är så vida känt. Alla som du och andra är så jävla coola med ett "det där vet ju alla". Hur kommer det sig då att inget har skrivits om det, och att det skrivs mycket nu?
Därför det är helt ointressant, något man kallpratade om i fikarummen när övriga samtal sinade. Noll intresse.
Det är bara rättshaverister med för lite sysselsättning irl som vill älta gammal skåpmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in