2010-11-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Skrattar bäst som skrattar sist. Du har inte sett slutet på den jävla soppan än. Mer kommer troligen.

Vi har nog sett slutet, det blev inte värre än så här. Hade föfattarna eller kvällspressen haft några ess rockärmen hade dessa varit framplockade för länge sedan. Historien börja ebba ut och allt tuffar på som vanligt, det enda synbara resultatet är att monarkin ytterligare stärkts något.
Citera
2010-11-24, 20:57
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag har ingen länk men fick dessa rader på mejl som är ett utdrag ur en intervju med Grete Qviberg ifrån Aftonbladet / plus-sida

("Vad anser du om skandalboken "Den ofrivillige monarken"?

– Jag vet inte. I princip är den ganska ointressant. Jag har än så länge inte snackat med någon om den. Jag är nog inte så nyfiken eftersom jag vetat allt det där.

Du känner till begreppet kaffeflickor?

– Jag vet inte om jag hört just det begreppet men att det förekom damer och fester har jag vetat. Jag tycker kanske inte att det är så konstigt att unga tjejer tycker att det är kul att gå på fest, och att det inte blir mindre kul om kungen är där. Tjejerna har nog tyckt att det varit rätt häftigt och roligt.

De är inga offer?

– Nej, men de kan förstås bli det om de tror att det handlar om något mer än att bara ha roligt. Då kan det bli ganska jobbigt, det finns nog tjejer som råkat ut för det. Det kan ha lovats saker som man inte alltid håller. Jag skulle själv aldrig gå på en sådan fest, inte ens om jag var 19 år")..

/ utdrag ifrån en längre intervju med Grete i Aftonbladet 19/11-2010

Tack för text.

"Jag är nog inte så nyfiken eftersom jag vetat allt det där," säger Grete. Även om hon svävar en smula på svaret så är det en bekräftelse på att den berömda boken innehåller en rad sanningar. Närmare än vad Grete var knullgubbarna kan man ju inte komma, utan att vara en av dem.
Citera
2010-11-24, 21:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Tack för text.

"Jag är nog inte så nyfiken eftersom jag vetat allt det där," säger Grete. Även om hon svävar en smula på svaret så är det en bekräftelse på att den berömda boken innehåller en rad sanningar. Närmare än vad Grete var knullgubbarna kan man ju inte komma, utan att vara en av dem.

Men jisses, var läser du ut dessa sanningar någonstans. Var hittar du hennes bekräftelse?
Hon säger sig bara känna till det som har varit allmänt känt hos många i snart 30 år.
Citera
2010-11-24, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Citat:
Tack för text.

jisses, var läser du ut dessa sanningar någonstans. Var hittar du hennes bekräftelse?
Hon säger sig bara känna till det som har varit allmänt känt hos många i snart 30 år.

Jaha, så nu är det en allmänt känd sanning att boken är sann? När bytte du åsikt?
Citera
2010-11-24, 21:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaha, så nu är det en allmänt känd sanning att boken är sann? När bytte du åsikt?

Jag vet inte när du började djupdyka i flaskan, men att kungen har festat med vänner har varit allmänt känt sedan mitten på 70 talet, iallafall har jag vetat om det så länge för det var runt den tidpunkten jag lärde mig att läsa tidningar.
Citera
2010-11-24, 21:32
Medlem
Citat:
Tack för text.

Har dom tagit bort proven i läsförståelse från läroplanen?

Precis som "Lalajlaj" skriver berättar Grete Philipsson att kungen har bevistat festliga tillställning för ca 35 år sedan, inget annat.
Citera
2010-11-24, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag vet inte när du började djupdyka i flaskan, men att kungen har festat med vänner har varit allmänt känt sedan mitten på 70 talet, iallafall har jag vetat om det så länge för det var runt den tidpunkten jag lärde mig att läsa tidningar.

Citat:
"Jag är nog inte så nyfiken eftersom jag vetat allt det där," säger Grete.

Hm, var läser du orden "festat med vänner"? Jag läser "'---jag har vetat allt det där" vilket då innebär en bekräftelse på allt som står i boken.
Citera
2010-11-24, 21:55
Medlem
trailer-trash-babes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Tycker hon handskat detta bra. Hon sa ingenting innan kungen klantade sig och då blev hon ett byte utan skyddsnät. Tror nog fler än hon skulle ha sålt sin story i det läget. Från fd. älskaren verkar hon inte fått något stöd.

Det fetade verkar stämma på Sveriges konung också.

Att få stöd av älskaren/älskarinnan ingår knappast i spelets regler.
Kungen är man och han tänker med kuken (testoslave) och det fråntar honom en del ansvar.
Camilla som är kvinna och mer socialt kompetent borde veta bättre, men hennes immatura beteende förklaras av hennes narcissistiska problematik. Kungen är magneten som drar till sig en del ödsliga groupies som Camilla Henemark (och Pia Degermark vars liv dokumentärfilmats nyligen) och får dom att känna sig levande några minuter …
Citera
2010-11-24, 22:07
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Tack för text.

Vad pratar du om? Grete säger väl inte att kungen knullade fruntimmer, eller är det jag som plötsligt blivit analfabet?

Såvitt jag kan se, så säger hon bara att hon visste att det förekom festande och att det förekom damer, men hon säger inte pillekvitt om vem som satte på damerna. Hon kan lika gärna avse att det var Aje som sprang med fruntimmer.
Citera
2010-11-24, 22:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Kan det vara så att förväntningarna va stora på skandalboken om HMK, men folk fick inte det dom trodde dom skulle få läsa
Besvikelsen är stor, nu gör man det mesta för att kränga skiten
Summa summarum först gick den upp på varenda kvällstidnings sida ( skvallerpressen) med drag hjälp från Rauschers vänner, Expressen och Aftonhoran med smaskiga avslöjanden och skandaler som lockelse

För att sen hamna i kulturhyllan men sågandet som formidabel konst, även papperskorgarna behöver ju lite skräp kan man tycka..

Sjöberg är hysterisk för att man sågar boken och att den inte godtas, flinet sitter som en sur fitta över hans ansikte

Monarkin fick uppsving , boken finns numera tillgänglig på lågpriskedjorna Nettos butiker.
Var tog skandalerna vägen ?
HMK är populärare än någonsin .
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-24 kl. 22:10.
Citera
2010-11-24, 22:08
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Hm, var läser du orden "festat med vänner"? Jag läser "'---jag har vetat allt det där" vilket då innebär en bekräftelse på allt som står i boken.

Nej, det innebär det inte! Hur kan du göra dig till uttolkare av vad "allt det där" betyder? Hur vet du att "allt det där" inte enbart betyder att hon visste att Aje knullade runt, eller att hon visste att Aje och Lettström knullade runt?
Citera
2010-11-24, 22:11
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Satan, hon har ju för fan inte läst boken.

Det här menar hon med "jag har vetat allt det där"

Citat:
Du känner till begreppet kaffeflickor?

– Jag vet inte om jag hört just det begreppet men att det förekom damer och fester har jag vetat. Jag tycker kanske inte att det är så konstigt att unga tjejer tycker att det är kul att gå på fest, och att det inte blir mindre kul om kungen är där. Tjejerna har nog tyckt att det varit rätt häftigt och roligt.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-11-24 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in