2010-05-20, 23:05
Citat:
Jo jag känner några som kände MB bra och umgicks med R så lite insyn kan jag få. Men det är fortfarande många av dom som inte vill prata så mycket om det än. Jag fick höra igår hans respons på frågan om vad han gjorde i Chile, har skrivit det i ett tidigare inlägg. Men det var 2 dagar innan mordet så det säger inte så mycket om det som varit innan. Fick höra det igår. Så det kommer att komma mer, men av hänsyn till de berörda så vill jag inte vara alltför nosig.
Ursprungligen postat av DeLorean
Det är mycket snack om vad RN gjort resp inte gjort när det gäller våldsamheter och liknande. Är detta en korrekt sammanfattning:
- Sparkat rektorn på smalbenet och gömt sig i skogen
- Sparkat sönder en frys
- Sparkat sänder ett eluttag
- Skrikit åt folk och sprungit till skogs
Däremot har han väl inte gjort följande före morden, vad jag vet:
- Hotat sin mamma (har väl inte stått nånstans. Eller har nån inside information?)
- Misshandlat någon
- Blivit lagförd för något
Det vi känner till är ju inte så himla anmärkningsvärt. Att ta steget från detta till att kniva/yxa ihjäl tre pers, däribland sina egna halvsyskon, och sättet det gjordes på, är ju rent hisnande.
Fanns det verkligen inga mer, allvarliga varningssignaler? I så fall vete tusan vad man kunde ha gjort för att förhindra det här. Jag menar, det måste ju finnas massor av ungar som har betett sig så eller värre utan att det blivit nåt riktigt allvarligt av det.
MEN: Eftersom MB var rädd att lämna sina barn ensamma med RN måste det rimligtvis ha funnits något mer.
Nån som har nån idé? Xangelin, du känner inte nån som kan bidra med nåt?
- Sparkat rektorn på smalbenet och gömt sig i skogen
- Sparkat sönder en frys
- Sparkat sänder ett eluttag
- Skrikit åt folk och sprungit till skogs
Däremot har han väl inte gjort följande före morden, vad jag vet:
- Hotat sin mamma (har väl inte stått nånstans. Eller har nån inside information?)
- Misshandlat någon
- Blivit lagförd för något
Det vi känner till är ju inte så himla anmärkningsvärt. Att ta steget från detta till att kniva/yxa ihjäl tre pers, däribland sina egna halvsyskon, och sättet det gjordes på, är ju rent hisnande.
Fanns det verkligen inga mer, allvarliga varningssignaler? I så fall vete tusan vad man kunde ha gjort för att förhindra det här. Jag menar, det måste ju finnas massor av ungar som har betett sig så eller värre utan att det blivit nåt riktigt allvarligt av det.
MEN: Eftersom MB var rädd att lämna sina barn ensamma med RN måste det rimligtvis ha funnits något mer.
Nån som har nån idé? Xangelin, du känner inte nån som kan bidra med nåt?