Citat:
Ursprungligen postat av
~Milla~
Något jag inte läst tidigare var bl.a:
"... Under hans uppväxt har han bott i tre olika familjekonstellationer. Hans föräldrar skilde sig när han var i 6-årsåldern. Sedan flyttade mamman ihop med Mats Berglund och de fick två barn tillsammans. Ragnar levde sitt liv på pappans gård och Mats och mammans gård ett par mil därifrån."
"2005 separerade Mats Berglund och Ragnars mamma. Hans två småsyskon bodde därefter växelvis hos sina föräldrar. mamman flyttade ihop med en ny man i en villa i centrala Härnösand. Samtidigt började Ragnar gymnasiet. Han valde först en medieutbildning, men hoppade av. Han som alltid hade haft lätt för sig och lärt sig räkna och skriva redan som fyraåring började nu att skolka"
Det fetstilda ovan var nytt för mig.
/ På återseende
Ja det är rätt intressant i samband med Brattåsmorden att MB och Mona skiljer sig 2005.
Möjligt att Ragnar då umgicks med typer som Jimmy Aldrin och Motoboy, lite äldre killar, då han hamnade på drift. Motoboy. Osk*r Huml*bo bodde i samma kvarter som Ragnar, båda två kanske drev runt 2005.
Ragnar var tydligen duktig på att hugga ved vad jag förstår då han gjorde detta hemma hos sin styvpappa Mats, det var alltså inte första gången Ragnar hanterade en yxa. Dessutom ägde han ett par vita Reebok skor.
Var Ragnar och Jimmy skyldig GH eller Max GL pengar för något?
Eller var det bara så att man delade på bytet efter Brattåsmorden, hur mycket dom nu fick med sig.
Det kan ju ha varit en stor summa pengar.
För MGL var det ändå en Win Win situation att Tor mördades, situationen med pirbråket var då löst, Barbro brydde sig inte om det. Ragnar hade nog inga problem att slå ihjäl Jimmy Aldrin för att ta hela bytet själv.
5 år senare vid tidpunkten för trippelmordet har Ragnar minst 30.000kr kvar, samt att Mats köper en ny bil. Var fick han dom pengarna ifrån ?
Det skulle inte förvåna mig om bytet i Brattås var på runt 500.000kr eller mer.
Då kan man ju även förstå att dessa 10.000kr i Tors börs kanske inte var så intressant, det var ju bara fickpengar.
Ragnar blev förmodligen skogstokig när styvpappan snodde hans pengar och köpte en bil, detta kanske var i samband med Chile resan. Styvppan Mats upptäcker Ragnars ryggsäck full med pengar och passar på att köpa en bil medan Ragnar är på semester.
När Ragnar kommer tillbaka och märker att det fattas flera hundra tusen kronor blir han tokig och går till attack, medveten om att pappan ska hämta barnen senare på dagen i sin nyköpta bil.
Förmodligen använder Ragnar samma yxa som vid morden i Brattås, den kanske har stått i hans pojkrum ända sedan 2005 och nu kände han sig tvungen att använda den igen då styvpappan använt upp merparten av Ragnars byte från Brattåsmorden.
Härnösand har nog bara en trippelmördare, frågan är om han har gjort det 2 gånger, mycket pekar på det. Sen kanske pojken i Övik också har något otalt med Ragnar, Karl Nikl*s Edstrand, död 2005-06-01.
Sen har vi Pablos försvinnande 2009. Frågan är: hur många har Ragnar egentligen mördat ?