2016-06-16, 21:24
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Sök till privat urolog så får du betala för dig! Ditt resonemang är väldigt skevt du besväras troligtvis av prostatit men hade det varit cancer hade du haft metastaser längst hela ryggraden men du hade vägra lämna ett PSA eftersom du inte gillar välfärden.. Flytta till USA
Haha, du är kul.

Undrar om den medicinen man får vid prostait? Funkar det med antibiotika?

Behöver ingen läkare för att få medicin.

Visst gillar jag välfärden - extrajobbar som dagisfröken ibland.

MVH
HYST
Citera
2016-06-17, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Haha, du är kul.

Undrar om den medicinen man får vid prostait? Funkar det med antibiotika?

Behöver ingen läkare för att få medicin.

Visst gillar jag välfärden - extrajobbar som dagisfröken ibland.

MVH
HYST
Om du läst igenom tråden så märker du snabbt att det inte finns någon silverkula som fixar problemet.

Bäst vore om du träffade en urolog som kan massera prostatan och få fram lite sekret och odla det för att få fram vilken mikroorganism det rör sig om..! Annars är det dom breda antibakteriella medicinerna kinolonerna som penetrerar prostatan bäst! Ciprofloxacin,levofloxacin och moxifloxacin och om du gått med Prostatit i flera år så måste du äta antibiotika i flera månader och försöka massera prostatan samtidig för att försöka öka koncentrationen i prostatan! Så du kan glömma att en 10 dagars kur skulle göra dig helt frisk kanske att den dämpar symtomen ett tag med det kommer tillbaka som ett brev på posten därför det kallas kronisk Prostatit..

Fast har du klarat dig flera år utan medicin så har du en mild variant av sjukdomen och det kanske då inte alls är bakteriellt utan cpps(chronic pelvic pain syndrom) som besvärrar dig..

Läst på lite och kolla vilka symtom som passar in på dig..
Citera
2016-06-17, 13:36
Medlem
Totsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akymo
Fick du flytningar från urinrör så låter det som en bakterie, men det behöver inte vara klamydia. Finns hundratals andra sorters bakterier som kan smyga in i urinröret, och eftersom det försvann av antibiotika tyder just på att det var en bakterie också. Tyvärr så har ju bakterien hunnit smyga upp i ditt urinrör och till din prostatakörteln, därför dina besvär är kvar. Och antibiotikan tar inte bakterierna i prostata körteln. Dvs så har du fått prostatit, vilket ger symptom på det du har. En kiropraktor kan aldrig bota dej, bara göra smärtan mildare. Sekret prov är man stoppar in ett finger i röven och trycker på prostatan så det kommer ut vätska från urinröret från prostatakörteln, gör en odling på det och ser vilken bakterie det är. Därefter hitta rätt antibiotika behandling för det. (den bakterien och en antibiotika som penetrerar prostatan) kan även behövas prostata massage som skojarn nämnde, för att låta medicinen gå in och göra sitt jobb i prostatan.
Ja det var nog bakterie. Men sen fortsatte flytningarna med transparent flytningar och det är det jag har kvar nu som kommer då och då. Det har varit exakt som du har nämnt, antibiotikan gjorde smärtan mildare och hjälpte för stunden. Nu har jag tagit antibiotika i totalt kanske 3,5 månader och jag bör göra som du säger. Urologen sa "hmmm vi kanske borde testa mixofloxocacin (stavning)" just för att det andra inte funka. Den där dumma jäveln testar massa olika tills den rätta kommer fram istället för göra som du säger, en odling.

Men måste man trycka in fingret i röven för att flytningen ska komma? Det var jävligt obehagligt och gjorde ont när den kom åt prostatan när den träffade den sidan. Jag svimmade t.om.

Och vart gör man det här? Ska jag prata med min läkare på vårdcentralen eller söka upp en själv. För hon sa alla urologer har såna långa väntetider så stanna kvar hos han du är och han har inte tid förrän höst.
Citera
2016-07-12, 02:04
Medlem
Totsis avatar
Är jag den enda som har irritation runt hålet "urinröret"?

Varje gång jag har sex/avsugning där toppen av ollonet dvs där pisset kommer ut träffar något så blir de irritation runt. Det blir lite rött på ena sidan av hålet och måste äta lite antibiotika för de ska dämpa sig lite. Blir extremt pissnödig hela tiden också.
Är det bara jag som går runt med den smärtan efter att ha haft sex eller avsugning?
Citera
2016-07-12, 15:49
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totsi
Är jag den enda som har irritation runt hålet "urinröret"?

Varje gång jag har sex/avsugning där toppen av ollonet dvs där pisset kommer ut träffar något så blir de irritation runt. Det blir lite rött på ena sidan av hålet och måste äta lite antibiotika för de ska dämpa sig lite. Blir extremt pissnödig hela tiden också.
Är det bara jag som går runt med den smärtan efter att ha haft sex eller avsugning?

Tvättar du det efteråt? Huden där är extratunn och känslig, och sädesvätskan är basisk och kan irritera, liksom bakterier i urinröret.
Citera
2016-07-12, 15:52
Medlem
EpicureNo2s avatar
Jag är medelålders och för mycket koffein kan ge mig prostatitliknande kramper i prostatan. Det är obehagligt, men går över inom ett par minuter. Det slår sällan fel, mer än 200 mg koffein under dagen och prostatakrampen kommer som ett brev med posten.
Citera
2016-07-13, 00:25
Medlem
Totsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Tvättar du det efteråt? Huden där är extratunn och känslig, och sädesvätskan är basisk och kan irritera, liksom bakterier i urinröret.

Njaa inte direkt, men kanske 10 timmar senare. Ibland gör jag det.

Men innan prostatit så var det aldrig så, utan kunde gå många timmar där jag inte tvättat den och ändå kändes de ingen irritation.
Citera
2016-07-20, 18:32
Medlem
fastinkomss avatar
Epicedium hur gammal ar du,jag kan saga att antibiotikerna hjalper Ingeting det basta resultatet jag fick med vinagern och vitlok,stark medicin som rivar ner kalcifierade bakterier
Citera
2016-07-26, 15:55
Medlem
Nu är jag så jävla less på den här skiten!!!

Hur svårt kan det vara att få till en odling på prostatasekret via läkare i Sverige, någon som fått detta? Vore sjukt uppskattat med ett PM på en urolog som utför massage för odling av prostatasekret isåfall.

Alt 2.
Någon som kan rekomendera någon läkare som utför detta utomlands? (Ju närmre desto bättre), det viktigaste är att det är en seriös läkare, verkar finnas de som ”hittar” någon bakterie varje gång dom odlar för att få sälja antibiotika.

Vad är att rekomendera, vanlig odling, PCR eller både och?

Jag gissar på att mina problem kan komma från min sambo som har obalans i underlivet, troligtvis bakteriell vaginos, jag ska försöka få henne att testa sig för detta men det är allt annat än lätt då hon lider av gynfobi...

Om det nu visar sig att hon har bakteriell vaginos, är detta en trolig orsak till mina problem?

Eftersom jag åt bredspektrumsantibiotika (Tetralysal för Akne) i 2 månader innan mina problem dök upp (erektion och urineringsproblem) så misstänker jag att min normalflora i penis varit tillfälligt förstörd av antibitokan och att jag drabbats av någon bakterie från sambons antingen normalflora eller bakteriella vaginos.

Bakterier som ingår i vagnial normalflora eller bakteriell vaginos, skulle man upptäcka dessa med odling av prostatasekret?

Har inte några smärtor från prostata och det gör ingen skillnad om det är vinter eller sommar (symptomen är densamma året om) varpå jag inte riktar misstankarna mot bäckenbottenmuskulaturen.

Det blev många frågor, hoppas att någon orkar ta sig tid och svara på det dom kan, vore oerhört uppskattat, tror vi kan vara fler som drar nytta av att hjälpa varandra så gott det går!

Tack på förhand.
Citera
2016-07-27, 12:52
Medlem
fastinkomss avatar
Denis en tips från mig- använd alltid kondom och det spelar ingen roll att det är din sambo,din maka eller din flickvän,om inte det kommer samma problem även om du har nått en vist resultat från behandlingen,går den kondomen sönder under knull räkna med ny infektion,det har hänt till mig ,bakterierna är mycke snabba och svåra att behandla,jag fick resultat med vinägern och vitlök genom rektum,det rivar ner alla stenar, bakterier och smuts från prostatatan,oral behandling hälper ingeting eller väldig lite och tillfäligtvis mot prostatit för att antibiotikerna kan inte nå prostatan bara en liten del...läs mera om problemet vi har liknande forum i mitt land på nätet,exact samma problem-jag tycker att antibiotikum hjälper bakterierna att förstarka sig och ta åtgärder mot antibiotikerna därför är svårt att behandla prostatit....
Citera
2016-07-30, 14:15
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Om du läst igenom tråden så märker du snabbt att det inte finns någon silverkula som fixar problemet.

Bäst vore om du träffade en urolog som kan massera prostatan och få fram lite sekret och odla det för att få fram vilken mikroorganism det rör sig om..! Annars är det dom breda antibakteriella medicinerna kinolonerna som penetrerar prostatan bäst! Ciprofloxacin,levofloxacin och moxifloxacin och om du gått med Prostatit i flera år så måste du äta antibiotika i flera månader och försöka massera prostatan samtidig för att försöka öka koncentrationen i prostatan! Så du kan glömma att en 10 dagars kur skulle göra dig helt frisk kanske att den dämpar symtomen ett tag med det kommer tillbaka som ett brev på posten därför det kallas kronisk Prostatit..

Fast har du klarat dig flera år utan medicin så har du en mild variant av sjukdomen och det kanske då inte alls är bakteriellt utan cpps(chronic pelvic pain syndrom) som besvärrar dig..

Läst på lite och kolla vilka symtom som passar in på dig..

Tack för ditt svar, jag har läst igenom minst 100st sidor i tråden nu och tänkte komma med ett seriöst inlägg.

Till att börja med så finns det, för min del, en tydlig korrelation mellan oskyddat sex och cpps/prostait. Även alkohol, centralstimulerande medicin och rökning förvärrar symptomen radikalt för mig och detta är tydligt. Detsamma om jag blir förkyld eller sover/äter dåligt. Det är tydligt att ett svagt immunförsvar framkallar akuta symptom.

Antiinflammatoriska läkemedel som t.e.x. bamyl hjälper dock lite, men främst zink + träning.. Vad jag även märkt är att muskelavslappnade preparat som t.e.x. klonazepam hjälper avsevärt. Dock tycker jag att de negativa biverkningarna av bensodiazepiner överväger dem positiva, så för mig skulle det aldrig funka. Möjligen för andra som vet om den höga tillvänjningsrisken.

Jag har periodvis haft dessa symptom sedan 2009. Den försämrade potensen visade sig först 2014 dock - men är i korrelation med de övriga symtompen.

*Tydligt försämrad OCH förändrad sexuell lust.
*Dålig errektion, samt utebliven morgonerrektion.
*Oregelbundna stickningar i blåsa, penis och mellangården.
*Svag urinstråle.
*Brännande känsla i urinröret vid urinering/utlösning.
*Täta toalettbesök (8-10st/dagen)
*Minskad känsel vid vaginalt sex.
*Fördröjd utlösning.
*Energilös

Hade sex med en tjej i mars, som i efterhand hörde av sig och berättade att hon blivit positiv på klamydia och hon skrev att jag också borde testa mig. Det gjorde jag - men jag var negativ. Det är dock uppenbart att symptomen förvärrats tydligt sedan dess - så undrar och de senaste månaderna har varit värst i mitt liv. Kan jag ens lita på provet jag skickade in till klamydia.se?

En tanke som väckts, är att det kan vara en eller flera typer av mikroorganismer som jag tidigare inte hade någon kunskap om - t.e.x. ureplasma eller mycoplasma.

Mitt förtroende för svensk sjukvård blev inte direkt bättre av att läsa denna tråd och se hur lite uriologer vet om denna typ av problem. Högst troligast är att jag får betala 100 KR för att få lite prostatamassage av en kvinna (som inte förstår ett skit om detta) för att i bästa fall bli hemskickad med "det brukar gå över". Precis i linje med mina förväntningar faktiskt.

En screening för mycoplasma bör jag iaf ta ansvar för att göra och och då kommer jag i första hand att vända mig till ett privatiserat apotek för professionell service på mina villkor. Andra utvägen blir att kolla efter certifierade reagenser på internet och i sista fall besöka en uriolog (som jag har förstått knappt vill hjälpa till att screena efter t.e.x. myoplasma?).

Det känns nästan som att landstingen borde vara med i uppdrag granskning och försvara varför inte allmänheten inte testas för annat än gonnoré/klamyda/HIV och varför t.e.x. ureplasma inte omfattas av smittskyddslagen.

Jag tänker dock inte sitta och dra några slutsatser och stressa upp mig, utan det verkar som att många faktorer spelar in och från och med nu kommer jag ta tag i mitt liv och börja leva mer hälsosamt, det vet jag fungerar.

Lycka till alla! Hoppas det försvinner för er som det gjort för mig flera gånger. Tänk på immunförsvaret!
Senast redigerad av Hysteria90 2016-07-30 kl. 15:10.
Citera
2016-07-30, 15:19
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastinkoms
jag tycker att antibiotikum hjälper bakterierna att förstarka sig och ta åtgärder mot antibiotikerna därför är svårt att behandla prostatit....
Det är exakt den uppfattningen jag fått genom att läsa tråden också, att alla som sökt hjälp och fått antibiotika har blivit värre.

Jag har haft dessa problem i sju år och har aldrig sökt hjälp. Det försvunnit av sig själv varje gång ändå och lägger sig i princip helt sålänge jag bibehåller ett starkt immunförsvar. Mellan 2012-2013 vill jag minnas att jag var helt frisk. (hänvisar till mitt långa inlägg ovan).

Som någon skrev innan skall man skall självklart undvika kaffe om man är känslig för det eftersom koffein är en centralstimulant och det uppenbarligen orsakar muskelspänningar i bäckenet. Likadant för ADHD-medicin (ritalin, elvanse concerta m.m.) och amfetmain.
Senast redigerad av Hysteria90 2016-07-30 kl. 15:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in