Nu måste jag få hjälp från en som varit i samma sits, har inget hopp kvar.
Mina symtom kom i augusti och gick till vårdcentralen samt mottagning där jag testade för flera olika könssjukdomar. Ingen visste var det verkligen var men att de var en ospecificerad sjukdom.
Jag fick äta lite antibiotika, fick remiss till urolog som testade mig och kom fram till att det är prostatit. Fick käka doxyferm tror jag det var i nån månad. Jag sa till urologen att det inte hjälpte. Han gjorde en behandling där han spruta en spruta (kortison spruta?) i mitt urinrör som gjorde att jag blev snurrig och blödde lite i urinröret. Efter behandlingen skulle jag börja ta något som heter moxifloxacin. Urologen sa jag kan antigen behandla dig en gång per vecka i 3 omgångar eller att du käkar tabletter. Behandlingen var så obehaglig och smärtsam att jag ville ta moxifloxacin i typ 2 månader.
Nu är jag här där jag har fortfarande symtom men slut på tabletter. Det värsta av allt var när jag inte hade sex eller runkade så hade jag inte så mycket symtom eller ont i urinröret. Men såfort jag börja aktivt börja runka så blev det bara värre. Urologen sa töm din säck ofta det är bra.
Jag ringde urologen men han hade inte tid förrän höst och sen ringde jag min läkare för att få remiss någon annanstans och hon sa alla är rätt upptagna och de är svåra och få tag på. Så jag borde nog bara boka hos min gamla som har tid i höst.
Vad fan gör jag nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
Epicedium
Detta kanske inte är en jätteaktiv tråd, men tänkte ändå passa på att ventilera lite, då jag misstänker att jag har den varianten av prostatit som ej är bakteriell. Jag har ofta ont i ländryggen, ett besvär som jag inte tidigare kopplat hit. Jag har till och från känt tryck nere i bäckenet och bakre benen, något som i detta nu förvärrats. Några cykelturer till- och från campus samt stillasittande studier vid datorn började trigga igång muskel/nervryckningar i prostataområdet som inte var speciellt smärtsamma men stundvis kändes ganska mycket. Nu ett par dagar senare känns det spänt i det området och jag upplever svag ihärdig smärta när jag sitter ned en längre tid. Jag började undersöka saken och inser att smärtan faktiskt avtar när jag masserar rumpa, fötter, ben, rygg osv. På vissa punkter i exempelvis fötter och bakre lår är jag otroligt känslig för tryck. Har inga potensproblem eller problem med att gå på toaletten, dock kan det kännas som att det ibland krävs lite extra kraft för att få ut de sista dropparna när jag kissar.
Innan jag började läsa om saken kunde jag inte riktigt dra slutsatsen att mina muskel/nervsmärtor hängde ihop med prostatatrycket, men det kanske faktiskt stämmer?
Jag har exakt samma problem. Ländryggen blir så spänd och låst att jag har vart sjukskriven nästan halvår. Har också problem med att få ut sista dropparna och även att jag behöver gå på toa ofta. När fick du det här?