2017-04-30, 09:51
Medlem
Det låter som problem med muskelaturen. Är ju inte läkare, men Det är flera som får det värre efter utlösning (bla jag själv). Sen att du bara har problem i dagarna efter utlösning som sen ebbar ut har jag svårt att se att det skulle vara bakterieinfektion!?
Du säger du gjort urinodling och då förutsätter jag alla STD (klamme, gonne, mycoplasma)? Som troligen skulle visa neg i alla fall. (Ref dr Huntsfield är sällan frekvent urinering utan flytningar eller andra symptom med tex WBC en könssjukdom) Men försök få en odling på prostatasekret innan någon urolog troligtvis ger dig 4 v antibiotika. Kolla PSA för prostans hälsa. Troligtvis visar inga tester på bakterie och då ger ju antibiotika inte mycket lindring. Som sagt, min gissning är att du har spända muskler (prostatan i sig är ingen muskel vad jag förstår, utan det är muskelaturen runt om som streikar) som du måste jobba med intern TP, massage och strecha muskelatur. Men som sagt, det är bara en gissning från en annan "sufferer". Sen minimera utlösning. Kanske uppehåll på 1 månad eller så? Cernitol eller nått sånt kanske kan hjälpa?

Citat:
Ursprungligen postat av Abbehuehue
Så vårdcentralen gav mig diagnosen kronisk prostatit, utan att ens kolla prostatan.

Hur allting började/är:

Jag var ute och festa en kväll och fick akut ont i urinröret. Började kissa ungefär var 5:e minut, det sved som om jag hade taggtråd i urinröret. Då tänkte jag, men det är nog urinvägsinfektion. Det satt i ungefär 10 dagar o allting blev bättre.

Sen en kväll så hade jag sex, allting var som det skulle förutom att ja kände att mitt urinrör kändes lite trångt så jag tänkte inte så mycket på det. Men, när jag kissade efteråt så brakade helvetet lös, mitt trånga urinrör blev genast 100x trängre, en känsla av att piss fastnade i urinröret och att jag var tvungen o kissa var 5:e minut. Det var en riktigt obehaglig känsla, som om någon stod på mitt urinrör o jag försökte pissa genom det. Den här trånga känslan följdes med ett riktigt starkt behov av att kissa hela tiden och det satt i dagar. Ungefär efter 2 dagar började det gå mot "normalt" och efter 4 dagar försvann nästan alla besvär.

Detta behov av att kissa är självklart hela dagarna och kissar minimalt till bara droppar. Ingen pain vid prostata, mellangården, rygg eller mage. Bara urinröret.

Min vardag funkar inte, känner hur det kan komma ut en droppe om jag gymmar, eller t.ex ställer mig upp från en böjd position (hukad t.ex) och måste på toa var 20:e minut.

Gjorde urinodling som visade negativt på allt.

Detta har jag märkt:

Händer bara vid utlösning, lever jag i celibat så är allting normalt.

Om jag har ett uppehåll på runk/sex i ungefär 7-10 dagar och får utlösning så har jag inte dessa besvär som nämnts ovan.

Desto mer utlösningar jag får, desto mer problem får jag på den dagen som blir nästa utlösning, t.ex: dag1 okej, dag2 sämre, dag3 ännu sämre, om det är med minimalt uppehåll emellan (1-2 dagar emellan)

Om jag håller mig från att kissa efteråt, så blir det bättre, men inte bra.

Anti inflammatoriska hjälper ej. (Pronaxen, osv)

Vad jag tror:

Antingen så klämmer prostatan väldigt hårt vid utlösning och släpper ej efter några dagar.

Urinrörsförträngning som märks vid utlösning endast.

Skadat urinrör efter uvi.

Symptomer(kortfattat):

Förträngning
Obehaglig känsla i urinröret
Kiss som fastnar och kan "klämmas" ut
Behov av att kissa hela tiden
Svidande känsla i toppen av urinröret

Så mina besvär är endast om jag har fått en utlösning för nära en föregående utlösning.

Vad tror ni? Vårdcentralen sket i mina remisser till urolog, och jag flyttar utomlands om 4 dagar (Spanien) och ska ta upp vården där. Ser era prostatit besvär, men känner inte riktigt igen mig. Om någon har liknande så kanske det är prostatan.

Inge anti biotika, ingenting. Haft detta i ungefär 3 år med precis samma symptomer.

Skrev lite rörigt tyvärr.
Senast redigerad av faanimej 2017-04-30 kl. 09:59.
Citera
2017-05-01, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faanimej
Det låter som problem med muskelaturen. Är ju inte läkare, men Det är flera som får det värre efter utlösning (bla jag själv). Sen att du bara har problem i dagarna efter utlösning som sen ebbar ut har jag svårt att se att det skulle vara bakterieinfektion!?
Du säger du gjort urinodling och då förutsätter jag alla STD (klamme, gonne, mycoplasma)? Som troligen skulle visa neg i alla fall. (Ref dr Huntsfield är sällan frekvent urinering utan flytningar eller andra symptom med tex WBC en könssjukdom) Men försök få en odling på prostatasekret innan någon urolog troligtvis ger dig 4 v antibiotika. Kolla PSA för prostans hälsa. Troligtvis visar inga tester på bakterie och då ger ju antibiotika inte mycket lindring. Som sagt, min gissning är att du har spända muskler (prostatan i sig är ingen muskel vad jag förstår, utan det är muskelaturen runt om som streikar) som du måste jobba med intern TP, massage och strecha muskelatur. Men som sagt, det är bara en gissning från en annan "sufferer". Sen minimera utlösning. Kanske uppehåll på 1 månad eller så? Cernitol eller nått sånt kanske kan hjälpa?

Precis, det blir bättre efter några dagar. Kan det vara att musklerna i bäckenbotten inte släpper riktigt efter utlösning?

Märkte idag att alkohol ger mig liknande besvär, inte lika illa, men liknande. T.ex: måste kissa hela tiden, när jag har kissat så är jag fortfarande kissnödig, o en förträngnings känsla. Jag får en känsla av att mitt urinrör är inflammerat eller något. Bara där ja får ont, som om någon trycker ihop det. En jätte liten svidande känsla också, dock ingenting ja stör mig på.

Mer symptomer som jag kom på:

Tar lite tid att få tryck när jag kissar.
Mitt piss luktar skumt, luktar typ inte piss.
Har en obehaglig känsla i urinröret 24/7, bara inom dasen (ej inåt kroppen)
Efterdropp, måste ha papper i kallingarna för de e hemskt annars.

Ska ha en månad utan ett shit, dock måste ja va utan alkohol å då det triggar igång det (märkte idag).

Ska fråga om cernitol när jag anländer i spanien, eller deras motsvarande blir det. Något mer? SSRI för ångesten? Pallar ej gå på benz o sånt då ja har ett missbruk i mitt förflutna.

Urinodlingen var på ALLT, o allting kom tillbaka negativt. Som sagt, allting började med en UVI, sen blev.det så här istället.
Citera
2017-05-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbehuehue
Precis, det blir bättre efter några dagar. Kan det vara att musklerna i bäckenbotten inte släpper riktigt efter utlösning?

Märkte idag att alkohol ger mig liknande besvär, inte lika illa, men liknande. T.ex: måste kissa hela tiden, när jag har kissat så är jag fortfarande kissnödig, o en förträngnings känsla. Jag får en känsla av att mitt urinrör är inflammerat eller något. Bara där ja får ont, som om någon trycker ihop det. En jätte liten svidande känsla också, dock ingenting ja stör mig på.

Mer symptomer som jag kom på:

Tar lite tid att få tryck när jag kissar.
Mitt piss luktar skumt, luktar typ inte piss.
Har en obehaglig känsla i urinröret 24/7, bara inom dasen (ej inåt kroppen)
Efterdropp, måste ha papper i kallingarna för de e hemskt annars.

Ska ha en månad utan ett shit, dock måste ja va utan alkohol å då det triggar igång det (märkte idag).

Ska fråga om cernitol när jag anländer i spanien, eller deras motsvarande blir det. Något mer? SSRI för ångesten? Pallar ej gå på benz o sånt då ja har ett missbruk i mitt förflutna.

Urinodlingen var på ALLT, o allting kom tillbaka negativt. Som sagt, allting började med en UVI, sen blev.det så här istället.

Fick du abtibiotika mot UVI?

Stor gissning men ian ju vara så att du har problem med candida (svamp) som växt till sig lite efter ev antibiotikabehandling.

Värre efter utlösning kan ju bero på att sperma innehåller mycket zink vilket står emot candida lite, öl är som godis flr candida så skulle också förklara varför du får ökade besvär vid det. Men bara en gissning.
Citera
2017-05-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faanimej

Ja precis var test på samtliga listade STD och dessa var negativa. Uppskattar tipset! Skall kolla närmare på dessa och se om det hjälper!
Citera
2017-05-01, 17:38
Medlem
En annan sak jag fick höra av en läkare var att de som får prostatit ofta har haft svårt att få igång pisseriet. Tex svårt att stå vid en pissoar och pissa. Det stämmer på mig i alla fall. Jag har inte kunnat pissa i pissoar på 20 år. Så det kanske ligger något i det. Problem att slappna av muskler där nede?
Citera
2017-05-01, 23:01
Medlem
fastinkomss avatar
Tjäna faanimej,hur läget?-det var länge sen.Nu jag började tänka att det har nåt att göra med musklerna också.T.ex jag har ischias och när jag började göra stretching-NU 1 år och mer, jag tappade nervsinne på det ena av fötterna.jag tappade känslan delvis inte på hela foten men dels. .Kanske någon nerv som var skadats och nu sitter ur vägen eller är avbrutten.Samma kanske har hänt med backebottensmuskeln på grund av infektionen,vem vet.Då är det gymnastik som gäller tillsammans med bra mat och naturmedicin mot forkalkningaR.....
Citera
2017-05-04, 20:55
Medlem
kummelis avatar
Är det någon som tror att t.ex mjölkallergi kan påverka våra problem.Har idag varit underlig i magen som om den stannat upp att funka .Genast så blir det tryck i buken som i sin tur ger tryck på blåsan vilket ger kissnödighet ( min teori).Åt nämligen på jobbet idag en glutenfri plätt med grädde (som jag inte tror var laktosfri helst ).Har märkt förr att för mycket mejeriprodukter inte är så bra .Jag tror att om tarmarna /magen inte är i skick så kan dessa påverka området runt urinblåsan
Citera
2017-05-06, 18:56
Medlem
Jag tänkte på mina besvär och kom på att jag hittat en fästing på testiklarna förra sommaren. Kan eventuell borellia orsaka mina problem. Läste på wiki att man kan få ont i testiklarna, ont i perinrum knän artrit osv. Har haft dessa symptom men jag vet inte. Vad tror ni?
Citera
2017-05-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasKt
Jag tänkte på mina besvär och kom på att jag hittat en fästing på testiklarna förra sommaren. Kan eventuell borellia orsaka mina problem. Läste på wiki att man kan få ont i testiklarna, ont i perinrum knän artrit osv. Har haft dessa symptom men jag vet inte. Vad tror ni?

inte helt omöljigt eftersom du själv skriver att det kan ge dom bekymren, dock så behandlas det väll med samma antibiotika du redan fått ?
Citera
2017-05-13, 18:45
Medlem
Har kronisk testikel/bitestikelvärk seda några år och har nu läst om en operation som kallas Microsurgical denervation of spermatic cord och som ska kunna få bort värken med små risker för komplikationer av operationen. Är det något här som undergått denna operation och kan berätta lite om hur det blev och bakgrund till det hela?

Lite info som jag hittat:

"Kronisk testikelsmärta definieras som dagliga besvär av värk i ena eller möjligen bägge testiklar som pågått i över tre månader. Orsaken till denna värk är okänd i mer än 50% av fallen, medan kända orsaker kan vara tidigare genomgången steriliseringsoperation, op för ljumskbråck med iläggande av nät, op för åderbråck i pungen, vätskeblåsor (spermatocele) eller tidigare infektion i bitestikeln. Gemensamt för alla är att man prövat en eller flera omgångar antibiotika och antiflogistika som Voltaren, Brufen, Indomee men utan effekt. Operationen går ut på att dela så många nervtrådar som möjligt som går ner till testikel och bitestikel. Därmed delas också den muskelhylsa som kan lyfta testikeln. Med den modifierade teknik vi använder så är risken att skada testikeln och dess kärlförsörjning minimal. Operationen kallas Microsurgical denervation of spermatic cord och finns beskriven i många artiklar på Google.

BEDÖVNING Operationen utförs i ryggbedövning eller narkos.

OPERATION Ingreppet tar c:a 30-45 minuter att genomföra och görs numera alltid i dagkirurgi, dvs du kan återvända hem ett par timmar efter att det avslutats. Hudsuturen är resorberbar och intrakutan och behöver ej tas bort.. Det kan bli en viss missfärgning (blödning) i pungen efter ingreppet och det kvarstår i så fall i två veckor."
Citera
2017-05-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellheterjag
Har kronisk testikel/bitestikelvärk seda några år och har nu läst om en operation som kallas Microsurgical denervation of spermatic cord och som ska kunna få bort värken med små risker för komplikationer av operationen. Är det något här som undergått denna operation och kan berätta lite om hur det blev och bakgrund till det hela?

Lite info som jag hittat:

"Kronisk testikelsmärta definieras som dagliga besvär av värk i ena eller möjligen bägge testiklar som pågått i över tre månader. Orsaken till denna värk är okänd i mer än 50% av fallen, medan kända orsaker kan vara tidigare genomgången steriliseringsoperation, op för ljumskbråck med iläggande av nät, op för åderbråck i pungen, vätskeblåsor (spermatocele) eller tidigare infektion i bitestikeln. Gemensamt för alla är att man prövat en eller flera omgångar antibiotika och antiflogistika som Voltaren, Brufen, Indomee men utan effekt. Operationen går ut på att dela så många nervtrådar som möjligt som går ner till testikel och bitestikel. Därmed delas också den muskelhylsa som kan lyfta testikeln. Med den modifierade teknik vi använder så är risken att skada testikeln och dess kärlförsörjning minimal. Operationen kallas Microsurgical denervation of spermatic cord och finns beskriven i många artiklar på Google.

BEDÖVNING Operationen utförs i ryggbedövning eller narkos.

OPERATION Ingreppet tar c:a 30-45 minuter att genomföra och görs numera alltid i dagkirurgi, dvs du kan återvända hem ett par timmar efter att det avslutats. Hudsuturen är resorberbar och intrakutan och behöver ej tas bort.. Det kan bli en viss missfärgning (blödning) i pungen efter ingreppet och det kvarstår i så fall i två veckor."

Läste dina tidigare inlägg och vi har typ samma sjukdomshistoria.

Klamydia---->Bitestikelninflammation med "kittlingar i benet (vänster)". Jag kan tyvärr inget om din operation men jag undrar om din benvärk eller kittlingar försvann? Känner du av någonting därifrån än?

Jag har blivit av med testikelnsmärtan och har en vilovärk i vänster ben bara. Hur ser du ut för dig? Kan du sitta normalt utan att ha ont i benet?

Mvh
Citera
2017-05-13, 19:23
Medlem
Skickar PM till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in