2013-07-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perra2011
Låter bra som fan , ska beställa det och testa.

Curbisal innehåller spånnpalmetto som kan ge allergie för vissa personer,fick själv en större finne liknande reaktion i 1sta veckan men det lade sig och har ej kommit tillbacks.
Tranbärs bruset sägs som sagt hjälpa vid urinträngningar o urinrörsinflammation,var därför jag provade.
Citera
2013-07-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Man trycker hårt på prostatan enligt ett mönster istället för att massera. Man tar spjärn med ett handtag i väggen och kan därigenom lägga hela sin kroppstyngd på armen. Och man använder inte alltid fingret utan istället lederna/knogarna på ett böjt finger för att få till det rätta trycket. Väldigt många har förkalkningar. Och de har inte varit problem för några patienter jag träffat. Att inga skador sker kan man se på det efterföljande ultraljudet. Det visar istället på en läkande prostata.

Man tror självklart på vad man vill. Whatever works for you! Eller så provar man alla metoder som finns och i slutändan blir frisk. Eller så går man och lider i årtionden. Hellre ett friskt och kort liv än ett långt med lidande.

Hej !
På denna länken kan man läsa lite om prostatamassage och ev. risker med denna
http://www.chronicprostatitis.com/massage.html
Det finns ju inga absoluta sanningar, men personligen skulle jag vara lite försiktig och inte applicera ett för högt tryck då detta kan ge skador.
M.v.h
LM
Citera
2013-07-18, 21:10
Medlem
pearsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimax
Jag får så här i efterhand backa på den här kommentaren, den var precis som du säger helt onödig.
Det viktigaste är att inte tappa hoppet!

För övrigt, tack för mailadressen! Vad jag ska göra nu är att invänta besked om alternativmedicinen.
Återkommer om det.

Hittade en urolog i Linköping (Medicinsk Centrum) som utför ultraljud av prostatan samt prover, de tar förvisso 4000:- om man söker privat. Kanske är värt ett försök??
Man kan få komma dit även på en remiss men det verkar svårt att få.
Är det någon som har erfarenhet av Medicinsk Centrum?

Jag har gjort ett ultraljud av prostatan på Ersta sjukhus förra veckan med remiss från min vårdcentral, men han som utförde ultraljudet sa att ultraljud av prostatan var ganska intet sägande då det är extremt svårt att se någon inflammation, eller förkalkningar, det som man kan se är tydligen tumörer och dess storlek, i annat fall duger bara ultraljud för att rikta in provstickor, när man ska ta ett vävnadsprov från prostatan sa han. Ska se vad urologen säger i Augusti.

Är det någon som har någon erfarenhet av urologerna på Stockholms ur & gyn motagning?
Citera
2013-07-18, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pearson
Jag har gjort ett ultraljud av prostatan på Ersta sjukhus förra veckan med remiss från min vårdcentral, men han som utförde ultraljudet sa att ultraljud av prostatan var ganska intet sägande då det är extremt svårt att se någon inflammation, eller förkalkningar, det som man kan se är tydligen tumörer och dess storlek, i annat fall duger bara ultraljud för att rikta in provstickor, när man ska ta ett vävnadsprov från prostatan sa han. Ska se vad urologen säger i Augusti.

Är det någon som har någon erfarenhet av urologerna på Stockholms ur & gyn motagning?
Samma sak så läkaren som gjorde UL på mina testiklar. Jag skulle tro att de inte har tillräckligt bra apparat för att för att hitta några fynd. Har för mig att Skojarn tidigare i tråden skrivit att man kan se inflamation och förkalkningar på UL av prostatan om man har rätt utrustning.
Har tyvärr ingen erfarenhet av urologerna på Stockholms ur & gyn mottagning, bor inte i den regionen.
Citera
2013-07-18, 22:59
Medlem
Citat:
Samma sak så läkaren som gjorde UL på mina testiklar. Jag skulle tro att de inte har tillräckligt bra apparat för att för att hitta några fynd. Har för mig att Skojarn tidigare i tråden skrivit att man kan se inflamation och förkalkningar på UL av prostatan om man har rätt utrustning.
Har tyvärr ingen erfarenhet av urologerna på Stockholms ur & gyn mottagning, bor inte i den regionen.

Ja det gäller att ha rätt utrustning! Guercini visade på skärmen att jag hade förkalkningar det var inte mycket men han kunde zooma in området och ändra ljus styrkan så jag kunde se och han visade även hur sädesblåsorna såg ut och mätta volymen på prostatan gjorda han oxå med ultraljuds staven!

även jag har blivit undersökt hemma två gånger med ultraljud och på den maskinen såg man inga detaljer!
Citera
2013-07-21, 23:19
Medlem
Tyvärr måste jag säga att du träffat en dålig Urolog. Det är inte extremt svårt. Med rätt utbildning och ultraljud kan man enkelt se inflammationer, inkorrekt blodflöde samt förkalkningar. Jag har bilder på före behandling och efter behandling på min prostata. Där syns även gångarna där nerverna går och är inflammerade och läkningsprocessen kan följas. Om du går på Stockholms UroGyn mottagning så kan Urologen iaf visa dig dina förkalkningar på ultraljudet. Det gjorde som på mig. Om du nu har några förkalkningar dvs.

Citat:
Ursprungligen postat av pearson

Citera
2013-07-21, 23:23
Medlem
En bra Urolog kan med ultraljud se Varicocele på testiklarna. Tyvärr är det inte så många Urologer i Sverige som kan detta. Det tar ca 15 sek att upptäcka.

http://en.wikipedia.org/wiki/Varicocele
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Trans_varicocele.tif

Citat:
Citera
2013-07-23, 01:55
Medlem
Angående just Varicocele. Är det någon här som har koll på Varicocele på testiklarna? Skulle det kunna ge liknande symptomer som Prostatit? Har nämlig en Varicocele på vänster testikel och har värk i både pungen, ljumskarna samt problem med erektionen. Inte ont i själva penisen eller problem med prostatan. Urologen min säger att det inte finns en chans i världen att det beror på Varicocele. Men jag börjar tvivla.
Sen har jag en annan fråga när jag ändå svingar förbi här. Är det bara min värk i pungen som går upp med 100% när jag får i mig mycket socker?
Keep your head up boys
Citera
2013-07-23, 19:38
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Vadå "smärtsamma undersökningar"? Har du några exempel på såna?
En lång och kraftig sond uppkörd i kanelen.
Citera
2013-07-24, 15:50
Medlem
Skojarns avatar
Även den äldsta ultraljudsmaskinen hittar förkalkningar. Det är lika stor distinktion som skelett och vatten, och om det således finns någonting en ultraljudsmaskin hittar så är det förkalkningar.

Däremot så sitter förkalkningarna vid infektiösa prostatiter oftast fokalt, dvs koncentrerade till ett område. För att finna dessa krävs att urologen tittar på båda sidor av prostatan och "zoomar" lager för lager.

Nåväl. Hur går det för er? Ni är ju flera som borde vara en bit in i nya behandlingar, hur mår ni?

För egen del har jag mått helt fruktansvärt bra. Min prostata var ganska irriterad trots massvis av antibiotika, så jag tänkte att det kanske är min överdrivna massage som irriterar den. Drog ner i både styrka och antal och mycket riktigt la sig symtomen ganska snabbt nästan till det obefintliga. Har därefter varit nästintill symtomlös tills jag drog på mig feber, slutade massera och i vanlig ordning har symtom omedelbart kommit tillbaka. Detta har hänt förut även när jag haft frisk prostata och fått feber, så jag vet inte längre om det är infektion som spökar eller residual inflammation.

Cipro, trimetoprim, cedax samt EDTA. Jag är en vandrande zombie typ.
Citera
2013-07-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Även den äldsta ultraljudsmaskinen hittar förkalkningar. Det är lika stor distinktion som skelett och vatten, och om det således finns någonting en ultraljudsmaskin hittar så är det förkalkningar.

Däremot så sitter förkalkningarna vid infektiösa prostatiter oftast fokalt, dvs koncentrerade till ett område. För att finna dessa krävs att urologen tittar på båda sidor av prostatan och "zoomar" lager för lager.

Nåväl. Hur går det för er? Ni är ju flera som borde vara en bit in i nya behandlingar, hur mår ni?

För egen del har jag mått helt fruktansvärt bra. Min prostata var ganska irriterad trots massvis av antibiotika, så jag tänkte att det kanske är min överdrivna massage som irriterar den. Drog ner i både styrka och antal och mycket riktigt la sig symtomen ganska snabbt nästan till det obefintliga. Har därefter varit nästintill symtomlös tills jag drog på mig feber, slutade massera och i vanlig ordning har symtom omedelbart kommit tillbaka. Detta har hänt förut även när jag haft frisk prostata och fått feber, så jag vet inte längre om det är infektion som spökar eller residual inflammation.

Cipro, trimetoprim, cedax samt EDTA. Jag är en vandrande zombie typ.

Nyss hemkommen från lasarettet.
För en gångs skull så verkar jag ha träffat på en läkare som vet något iaf.
Jag var ju en undersökningen för en och halv vecka sedan och träffade då på en kvinnlig yngre läkarstuderande som inte kände till detta jag lider av så mycket men hon verkade intresserad av detta så hon hade tagit upp mitt fall med sin handledare (också en kvinna) som visste vad det handlade om och ville ta fler prover och det var det jag gjorde idag.
Blev både förvånad och glad när det första hon sa var att vi måste mjölka din prostata för att få fram sekret som vi kan odla på.
Alla här vet min fobi mot detta men det gick riktigt bra, blev förvånad av hur fort det gick.
Efter att ha blivit mjölkad på prostasekretet så tog de även och toppsade för att ta mera prover för att skicka på odling.
Det de kunde titta på direkt idag var om jag hade Trichomonas men det visade negativt.
Allt verkar handla om att träffa på rätt läkare!
Jämte detta så har jag påbörjat en altenativ behandling med kinesisk läkekonst samt akupunktur.
Hon som utför detta på mig anser att jag har någon typ av obalans i kroppen som kan mynna ut i dessa besvär jag har.
Första steget nu är att jag dricker nån typ örtmedicin som ska rensa min kropp i två veckor, sedan ska jag byta örtmedicin för att dricka den yterliggare två veckor.
Hennes teori är att parasiter och bakterier kan stanna under lång tid i kroppen och väcks till liv när man är som svagast och att dessa är så pass kloka att de kan byta skepnad, därav så ska man byta medicin så de vänjer sig.
Hon ville att jag skulle sluta ta de flesta preparat jag stoppar i mig för det tror hon gör mer skada än nytta på sikt.
Det enda jag nu äter är magnesium, selen och vitamin D3.
Den här typen av alternativbehandling är en lång process så vi får se vad den kan leda till.
Tänker iaf prova den under en tid, samtidigt som jag väntar på svar av de övriga proverna.
Återkommer gärna i frågan om alternativmedicin samt akupunktur om någon är intresserad.
Citera
2013-07-26, 13:46
Medlem
Citat:
Nyss hemkommen från lasarettet.
För en gångs skull så verkar jag ha träffat på en läkare som vet något iaf.
Jag var ju en undersökningen för en och halv vecka sedan och träffade då på en kvinnlig yngre läkarstuderande som inte kände till detta jag lider av så mycket men hon verkade intresserad av detta så hon hade tagit upp mitt fall med sin handledare (också en kvinna) som visste vad det handlade om och ville ta fler prover och det var det jag gjorde idag.
Blev både förvånad och glad när det första hon sa var att vi måste mjölka din prostata för att få fram sekret som vi kan odla på.
Alla här vet min fobi mot detta men det gick riktigt bra, blev förvånad av hur fort det gick.
Efter att ha blivit mjölkad på prostasekretet så tog de även och toppsade för att ta mera prover för att skicka på odling.
Det de kunde titta på direkt idag var om jag hade Trichomonas men det visade negativt.
Allt verkar handla om att träffa på rätt läkare!
Jämte detta så har jag påbörjat en altenativ behandling med kinesisk läkekonst samt akupunktur.
Hon som utför detta på mig anser att jag har någon typ av obalans i kroppen som kan mynna ut i dessa besvär jag har.
Första steget nu är att jag dricker nån typ örtmedicin som ska rensa min kropp i två veckor, sedan ska jag byta örtmedicin för att dricka den yterliggare två veckor.
Hennes teori är att parasiter och bakterier kan stanna under lång tid i kroppen och väcks till liv när man är som svagast och att dessa är så pass kloka att de kan byta skepnad, därav så ska man byta medicin så de vänjer sig.
Hon ville att jag skulle sluta ta de flesta preparat jag stoppar i mig för det tror hon gör mer skada än nytta på sikt.
Det enda jag nu äter är magnesium, selen och vitamin D3.
Den här typen av alternativbehandling är en lång process så vi får se vad den kan leda till.
Tänker iaf prova den under en tid, samtidigt som jag väntar på svar av de övriga proverna.
Återkommer gärna i frågan om alternativmedicin samt akupunktur om någon är intresserad.
Så att de INTE vänjer sig menar jag ju så klart om parasiterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in