Citat:
Ursprungligen postat av
optimax
Just det där med självmassage är jag inte så sugen på, egentligen ingen massage av prostatan alls. Har väldigt svårt för att stoppa upp något där bak, led satan när läkarna bara skulle känna på prostatan. Men jag är rädd för att jag måste göra detta en vacker dag.
Tar antibiotikan inte om man först inte masserar prostatan? Har den svårare att tränga in?
Att massera prostatan är inte så farligt som det låter. Det går ont i början men vart efter du blir bättre så försvinner smärtan. Som Skojarn skrev desto hårdare du masserar desto bättre blir du. Det gäller bara att ha rätt teknik. Jag föredrar att någon annan gör det som kan sina saker och inte gör något annat än att utföra prostatamassage hela dagarna. Du kan massera med ett ganska hårt tryck, upp till 30kg! Det låter konstigt men det funkar. Desto hårdare massage, rätt massageställning och desto perfekt massage. Ju bättre blir jag. Samtidigt som man masserar ska man även massera sädesblåsorna och deaktivera musklerna och nerverna som går ut på sidan på prostatan. Det är inflammationen i dessa muskler och nerver som är orsaken till mycket av den smärta folk känner. Och som ställer till problem i resten av bäckenbotten.
Bara för att man hittar en patogen, är det inte säkert att det är den som orsakar dina problem. På mig hittade de en patogen först; E-colli. Nu är den borta och efter en månads massage och över 50 massagetillfällen hittade Mikrologen Klamydia gömt i prostatan. Det kom inte upp på några tester och går inte att finna i urinen eller i urinen efter prostatamassage. Nu jobbar vi stenhårt för att få bort Klamydian. Prostatan börjar kännas bra och har minskat i storlek. Men den är fortfarande lite för hård för tillfället! Kanske låter kanske konstigt, men den ska tydligen inte bra heller. När man masserar får man ut sekret och fyller på med röda blodkroppar som påskyndar läkningen. Och med ultraljud kan man följa läkningen av prostatan. Det inkorrekta blodflödet, inflammationen och de inflammerade nerverna syns tydligt på ultraljudet.
När man fick den här skiten för några år sen trodde man inte att man skulle sitta och diskutera prostatamassage på Flashback. Men det är den metoden som funkat bäst på mig. Och jag är väldigt hårt drabbad, tro mig. Men doktorn har tro och tålamod att vi ska kunna fixa det här. Om prostatamassage med antibiotikabehandling är humbug eller inte, det avgör ni själva. Men jag har svart på vitt med både ultraljud och labbresultat på var mina problem ligger.
Till de som nyligen drabbas av prostatit kan jag bara säga; ta tag i era problem direkt och få en diagnos! Om ni så har prostatit med bakterier eller mer muskulära problem av typen kronisk bäckenbottensyndrom.
Over and out!