Citat:
Ursprungligen postat av
Atari
Du tar alltså totalt 4mg Iktorivil innan du somnar? Jesus!
1) Jag hoppas att du inser att du är uppe i en väldigt hög dos. Det är en bensodiazepin med väldigt lång halveringstid. Du måste gå omkring som en zombie på dagarna. Hoppas att du inte kör bil. 0,25 - 0,5 räcker för att få de muskelavslappnande effekterna.
Jo, men jag har tagit 6 mg i åtta år nu, och i Danmark har man faktiskt reglerat i lag att just 6 mg är maxdos för att få köra om jag inte missminner mig.
Citat:
2) Sedan skrev du att du äter/ätit Ciproflaxacin? Benzo ska absolut inte tillsammans med Ciproflaxacin. Det kan ge skador på centrala nervsystemet
Det måste jag ta upp med min läkare, men de är ju så lata, att läsa på kostar ju mängder av timmar, timmar de inte kan debitera.
Jag finner inte heller ngn varing om det, jag plöjde en hel del före jag åt dem, ville diskutera med min husläkare som ska ha koll på rubbet, men vi vet ju hur de är när arbetet inte tar 15 min. Väntade i en månad med cipron just för jag ville ha min allmänläkares totala koll. Jag har TOM bett honom att ge mig en AT läkare som kan öva, jag är perfekt som övningsobjekt då jag är så förbannat multisjuk.
Citat:
Varför gör du inte en ordentlig odling och kollar prostatan efter inflammation hos en Urolog? Det är bara att skriva ut sidan för rekommenderad vård vid prostatit från Internet och ta med. Stå på dig om det här. Just nu vet du inte ens om du har bakterier och i så fall vilka.
Jag vet men prover i Sverige? Sånt sker inte längre. Jag skulle röntga mig nyligen, jag var tvungen att åka till sjukhuset på en utsatt tid, fast de har en drop-in här i närheten. Varför? Jo, sjukhuset ska primärt remittera till sig själva. Annars bråka. Och bråka om prover...Om allt. Jag orkar inte läsa in mig som jag gjorde förr. Så nu ska jag ...ja..jag kan säga att det inte blir billigare för landstinget totalt, det kommer att kosta multum för den idiotiska röntgen, men detta är Sverige. Arga landet där man måste bråka. Eller så betalar man och ställer vården på rätt sätt inför fullbordat faktum.
Sen ska jag börja med Stelara om allt går som det ska, jag ville prova det som verkar vara standard innan, så jag beslöt mig för att be om först Cipro, sen doxy och till sist flagyl (finns andra options där).
Cipron gjorde så jag fick min första försats på...ja..15 år kanske? Doxyn funkar inte alls, men, det funkar bra mot andra probs... Och om jag tar flagyl också, efter detta, och ngn lämplig svampmeds och kanske en antibiotika eller två till så.. Då kan man testa. Absurt? Jomenvisst.
Då jag inte får försats så kan man inte "mjölka" prostatan, så det blir svårt att odla på prostatasekret. Sen verkar det ändå som att odlingarna som görs inte riktigt är klass a. Mer tjat. Och nu är det ändå acceptablet bra, dessa Xatral med Ikto funkar nog. Lägger man till en Ketogan så... Och jag blev bättre av Cipron men inte bra, tyckte nog att jag skulle börja med doxy på "chans" men Herr Dr tyckte cipro. Och det var nog rätt i mitt fall, men jag har ett tag kvar på doxyn som jag ska ta hursomhelst, men jag tar dem inte för prostatprobsen med ngt större hopp, det funkar däremot mot annat, men alla vägrade skriva ut det, efter 6 läkare så, ja urologen var på direkt efter bara ett samtal.
Och det tackar jag för, jag vet hur förbannat dåligt jag skulle mått annars just nu.
Men om det håller sig såhär, ja, jag får vänta till hösten och sen gå till läkaren igen, men då har jag ju redan tagit meds av flera sorter, så de måste ta mig mer på allvar. Men det var ju ett elände att läkaren du rekade mig byttes bort, det gjordes ju prover, tex har jag rekord i att pissa mkt, 1,3 liter fick jag ur mig. Och det filmades ju urinrör etc... Tror jag kan hålla mig frisk om jag inte har samlag.