2014-04-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Inga mer anala oskyddade samlag om hon inte tar finsprit och sköljer med!
Du kan ha UVI men du måste ju ändå inse att det troligen kommer från bajsbakterien e-coli.
Ciproflaxin i 5 veckor, sen doxyferm i 2veckor upp till 6 mån, sen flagyl.
Annars måste det testas och testas. INget man gör i Sverige. Läsa "riktlinjeboken".
Men som sagt, prova 5 veckor cipro först, inga samlag alls helst, runka, ja, det kan du göra.
Inte oralsex heller, mkt baciller i munnen

Blir inget mer analsex utan kondom. Finns ultratunna kondomer som ger en bra känsla så det får bli en packe sådana. Jag har inte ont längre vid utlösning, försvann för några dagar sedan. Jag drack mycket vatten med citron i samt onanerade och hade mycket sex, utlösningar samt kissat mycket så det gick över av sig självt. Återkommer det får jag prata med min läkare.

Tack till er som bemöda er att svara.
Citera
2014-04-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Blir inget mer analsex utan kondom. Finns ultratunna kondomer som ger en bra känsla så det får bli en packe sådana. Jag har inte ont längre vid utlösning, försvann för några dagar sedan. Jag drack mycket vatten med citron i samt onanerade och hade mycket sex, utlösningar samt kissat mycket så det gick över av sig självt. Återkommer det får jag prata med min läkare.

Tack till er som bemöda er att svara.
Ja, vi får hoppas du blivit botad!
Jag mår själv ganska OK . Så länge jag inte får utlösning nu.
Citera
2014-04-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Du tar alltså totalt 4mg Iktorivil innan du somnar? Jesus!

1) Jag hoppas att du inser att du är uppe i en väldigt hög dos. Det är en bensodiazepin med väldigt lång halveringstid. Du måste gå omkring som en zombie på dagarna. Hoppas att du inte kör bil. 0,25 - 0,5 räcker för att få de muskelavslappnande effekterna.

Jo, men jag har tagit 6 mg i åtta år nu, och i Danmark har man faktiskt reglerat i lag att just 6 mg är maxdos för att få köra om jag inte missminner mig.

Citat:
2) Sedan skrev du att du äter/ätit Ciproflaxacin? Benzo ska absolut inte tillsammans med Ciproflaxacin. Det kan ge skador på centrala nervsystemet
Det måste jag ta upp med min läkare, men de är ju så lata, att läsa på kostar ju mängder av timmar, timmar de inte kan debitera.
Jag finner inte heller ngn varing om det, jag plöjde en hel del före jag åt dem, ville diskutera med min husläkare som ska ha koll på rubbet, men vi vet ju hur de är när arbetet inte tar 15 min. Väntade i en månad med cipron just för jag ville ha min allmänläkares totala koll. Jag har TOM bett honom att ge mig en AT läkare som kan öva, jag är perfekt som övningsobjekt då jag är så förbannat multisjuk.

Citat:
Varför gör du inte en ordentlig odling och kollar prostatan efter inflammation hos en Urolog? Det är bara att skriva ut sidan för rekommenderad vård vid prostatit från Internet och ta med. Stå på dig om det här. Just nu vet du inte ens om du har bakterier och i så fall vilka.
Jag vet men prover i Sverige? Sånt sker inte längre. Jag skulle röntga mig nyligen, jag var tvungen att åka till sjukhuset på en utsatt tid, fast de har en drop-in här i närheten. Varför? Jo, sjukhuset ska primärt remittera till sig själva. Annars bråka. Och bråka om prover...Om allt. Jag orkar inte läsa in mig som jag gjorde förr. Så nu ska jag ...ja..jag kan säga att det inte blir billigare för landstinget totalt, det kommer att kosta multum för den idiotiska röntgen, men detta är Sverige. Arga landet där man måste bråka. Eller så betalar man och ställer vården på rätt sätt inför fullbordat faktum.

Sen ska jag börja med Stelara om allt går som det ska, jag ville prova det som verkar vara standard innan, så jag beslöt mig för att be om först Cipro, sen doxy och till sist flagyl (finns andra options där).
Cipron gjorde så jag fick min första försats på...ja..15 år kanske? Doxyn funkar inte alls, men, det funkar bra mot andra probs... Och om jag tar flagyl också, efter detta, och ngn lämplig svampmeds och kanske en antibiotika eller två till så.. Då kan man testa. Absurt? Jomenvisst.

Då jag inte får försats så kan man inte "mjölka" prostatan, så det blir svårt att odla på prostatasekret. Sen verkar det ändå som att odlingarna som görs inte riktigt är klass a. Mer tjat. Och nu är det ändå acceptablet bra, dessa Xatral med Ikto funkar nog. Lägger man till en Ketogan så... Och jag blev bättre av Cipron men inte bra, tyckte nog att jag skulle börja med doxy på "chans" men Herr Dr tyckte cipro. Och det var nog rätt i mitt fall, men jag har ett tag kvar på doxyn som jag ska ta hursomhelst, men jag tar dem inte för prostatprobsen med ngt större hopp, det funkar däremot mot annat, men alla vägrade skriva ut det, efter 6 läkare så, ja urologen var på direkt efter bara ett samtal.
Och det tackar jag för, jag vet hur förbannat dåligt jag skulle mått annars just nu.

Men om det håller sig såhär, ja, jag får vänta till hösten och sen gå till läkaren igen, men då har jag ju redan tagit meds av flera sorter, så de måste ta mig mer på allvar. Men det var ju ett elände att läkaren du rekade mig byttes bort, det gjordes ju prover, tex har jag rekord i att pissa mkt, 1,3 liter fick jag ur mig. Och det filmades ju urinrör etc... Tror jag kan hålla mig frisk om jag inte har samlag.
Citera
2014-04-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Varför äter ni Cipro folkens? Alla små krabater som Klamydia, Mycoplasma och Ureaplasma har hög resistens mot Cipro troligen pga överförskrivning. Snacka med era läkare om att få importera Sitafloxacin på licens.

Nästan ingen resistensutveckling och är känt för att fungera där andra i flourokinolonfamiljen (där cipro ingår) inte biter.
Kul att andra har läkare som skriver licenser. Mina är ALLTID för slöa, kan inte argumentera, ser att det inte ger inkomster. Du kan ha helt rätt, men SLL har drivit affärsleken för långt. Deras egen ekonom skrattade bara när jag tog upp kända NEK-teorier och jämförde det mot vad de betalade för.
Citera
2014-04-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Nej pröva först zopiklon som insomningstabletter då somnar du garanterat.. Och känner du att smärtan lättar samtidigt av den(är muskelavslappnande) då ber du att få pröva iktro i låg dos på dagarna som muskelavslappnande!

Opiater funkar inte så bra mot prostatit kanske får du effekt av dom starkare oxy,ketogan,spasmofen mm men dom är extremt jobbiga och lägga ner.. Sluta med tram är som en förkylning i jämförelse med dom.

Nä muskelavslappnande medicin är vägen att gå det minskar även nerv smärtan som är högs påtaglig vid dessa besvär..
Ketogan funkar ganska bra. Rätt övertygad om att den är bäst mot nervsmärta, (iofs funkar alla morfinprparat mot nervsmärta, bara en doseringsfråga, och där har de visa i vita rockar kommit överrens om ngt) Zopiklon får jag inte ta. Jag "missbrukar" dem. (visst låter det som ett skämt, men sant!) Sen är det alltid svårt att få ökad dos, man måste inte ta allt, se det som maxdos men plussa på, annars göder man ju bara "apparaten". Jag har nu fått ca 40 doser ketogan på ett år. Var är det svårt att lägga ner? Vad händer?
Citera
2014-04-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
När jag får utlösning så kommer det bara lite grann, några droppar, grumlig vätska ut.

Jag misstänker att det är prostatiten för att jag normalt (när jag inte hade prostatitsymptom) brukar få helt ok utlösning.

Finns det någon här som också har samma sak? Alltså, bara lite (några droppar) sädesvätska vid utlösning och dessutom "grumlig"...

Jag är nojjig som fan och hoppas att detta inte är något allvarligt. Snällt om någon vet vad detta är.
Prova med Diklofenak 100mg analt.
Sen ber du om https://www.fass.se/LIF/product?0&do...20060404000017
Sperman blir även den mer "vattning" av preparatet.
Citera
2014-04-10, 01:25
Medlem
Jag läser detta på kurera.se (http://kurera.se/zink-zn/):

"Enligt nya undersökningar tillhör zink de mineral som svenskar lider störst brist på."

• Flera studier har visat att många män som lider av prostatit har abnormt låg zinkhalt i prostatan och sädesvätskan.
• Det finns framför allt 3 sjukdomar som brukar drabba prostatan, och åtminstone 2 av dessa kan ha med zinkbrist att göra. Prostatit eller prostatainflammation är en åkomma som framför allt brukar drabba yngre män. Prostatahypertrofi yttrar sig som en förstoring av blåsportskörteln och är vanligare hos äldre män. Den tredje vanliga åkomman som angriper prostatakörteln är cancer och den förefaller inte, enligt hittills utförda studier, ha med zinkbrist att göra. Zink minskar aktiviteten av 5 alfa-reduktas som omvandlar testosteron till dihydrotestosteron, som binder till prostatan och stimulerar tillväxt av prostatan.

Dessutom kan man läsa:
• Man utsöndrar extra mycket zink vid infektioner, stress och ansträngande motionspass.
• Zink har viktiga virusdödande egenskaper.
• Zink är en viktig beståndsdel i sädesvätskan hos män.

Vad säger ni grabbar? Utan fördomar, kan det vara som så att vi har zinkbrist? Kanske zinkbrist inte har triggat igång prostatiten, men däremot förhindrat läkningen? Kanske har zinkbrist gjort det lättare för att prostatan att bli infekterad? Eller kanske en kombination?

Någon här som har testat att ta zink-tillskott? Jag ska ta det nu i af och se hur det blir. Kanske mina symptom blir bättre. Man vet aldrig men man kan ju alltid hoppas!!!

Med tanke på att de flesta svenskar redan lider av magnesiumbrist och mycket annat pga. dålig kost, så kan man med öppna ögon inte blunda för att zink skulle kunna vara med och påverka prostatiten.
Senast redigerad av Harakash 2014-04-10 kl. 01:28.
Citera
2014-04-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sctp
Ja, definitivt. Jag fick djävulska svampbesvär efter just en Ciprofloxacinkur.

Det här kommer ni gilla gott folk. Fick en telefontid med läkaren ang svampinfektionerna. Jag lanserade idén om att Cipron orsakat den förmodade svampen. Det trodde läkaren inte alls. Istället gick hon på om att det kan finnas en underliggande sjukdom som tex diabetes inblandat (jag är inte överviktig, känner ingen överdriven törst, pissar inte mer än vanligt, är inte tröttare än vanligt) då hon tyckte det var konstigt att jag hade svamp både i röv- springan och i ena ljumsken, dvs på mer än ETT ställe. Trodde svamp i de regionerna relativt lätt kunde sprida sig...

Skulle iaf fortsätta med Pevaryl o se vart det leder...
Citera
2014-04-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ketogan funkar ganska bra. Rätt övertygad om att den är bäst mot nervsmärta, (iofs funkar alla morfinprparat mot nervsmärta, bara en doseringsfråga, och där har de visa i vita rockar kommit överrens om ngt) Zopiklon får jag inte ta. Jag "missbrukar" dem. (visst låter det som ett skämt, men sant!) Sen är det alltid svårt att få ökad dos, man måste inte ta allt, se det som maxdos men plussa på, annars göder man ju bara "apparaten". Jag har nu fått ca 40 doser ketogan på ett år. Var är det svårt att lägga ner? Vad händer?

Det är väl ingen hemlighet att det är svårt att sluta med opiater om du äter dom regelbundet varje dag! Jag åt palexia i några veckor och nog svettades jag på bra när jag slutade och bytte till tramadol men det är mycket värre att sluta med benzo men det behöver jag nog inte förklara räcker att googla..
Citera
2014-04-11, 09:03
Medlem
Perra2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Jag läser detta på kurera.se (http://kurera.se/zink-zn/):

"Enligt nya undersökningar tillhör zink de mineral som svenskar lider störst brist på."

• Flera studier har visat att många män som lider av prostatit har abnormt låg zinkhalt i prostatan och sädesvätskan.
• Det finns framför allt 3 sjukdomar som brukar drabba prostatan, och åtminstone 2 av dessa kan ha med zinkbrist att göra. Prostatit eller prostatainflammation är en åkomma som framför allt brukar drabba yngre män. Prostatahypertrofi yttrar sig som en förstoring av blåsportskörteln och är vanligare hos äldre män. Den tredje vanliga åkomman som angriper prostatakörteln är cancer och den förefaller inte, enligt hittills utförda studier, ha med zinkbrist att göra. Zink minskar aktiviteten av 5 alfa-reduktas som omvandlar testosteron till dihydrotestosteron, som binder till prostatan och stimulerar tillväxt av prostatan.

Dessutom kan man läsa:
• Man utsöndrar extra mycket zink vid infektioner, stress och ansträngande motionspass.
• Zink har viktiga virusdödande egenskaper.
• Zink är en viktig beståndsdel i sädesvätskan hos män.

Vad säger ni grabbar? Utan fördomar, kan det vara som så att vi har zinkbrist? Kanske zinkbrist inte har triggat igång prostatiten, men däremot förhindrat läkningen? Kanske har zinkbrist gjort det lättare för att prostatan att bli infekterad? Eller kanske en kombination?

Någon här som har testat att ta zink-tillskott? Jag ska ta det nu i af och se hur det blir. Kanske mina symptom blir bättre. Man vet aldrig men man kan ju alltid hoppas!!!

Med tanke på att de flesta svenskar redan lider av magnesiumbrist och mycket annat pga. dålig kost, så kan man med öppna ögon inte blunda för att zink skulle kunna vara med och påverka prostatiten.

har stoppat i mig Zink en lång tid innan jag fick min Prostata Inflammation , men Känner/märker inte direkt att det hjälper. jag tar det även idag.

jag skulle då istället Rekomenderar stora intag av Omega 3 (Makrill) inte tabletter , det är bara rena rama skiten.

även Tranbärstabletter.
Citera
2014-04-11, 15:40
Medlem
Fan vad ineffektiv sjukvård vi har. Varför inte bara ta patienter på allvar i första ledet, det borde väl bli billigare?

Mina besvär hade i princip gått över nu under veckan, och dum som man är så blir man ju lättad och vill bara glömma allt. Men igår så kom det tillbaks "with a vengeance".

Sitter ju nu med 2x750mg Cipro á 4 veckor, 2x100mg doxyferm á 4 veckor hemma, men har avvaktat då jag har tid bokad hos en urolog om 2 veckor, och jag inte vill bli "halvfrisk" innan han får en chans.

Jag ska gå och lämna prover (njurar, lever, PSA, full blodpanel) nu på måndag, och kom då på att när allt det här började, för cirka 1 år sen, så testade samma urolog mig för mycoplasma och chlamydia med ett så kallat PCR-prov. DOCK så tog han detta prov från urinen. Är det någon som har läst några studier om PCR-prover, som ju ska vara väldigt känsliga, behöver göras på prostatasekret eller om urin räcker bra?

Eftersom jag tagit så många mycoplasma/klamydiaprov sen detta började(8st), och att min tjej också har problem så börjar jag mer och mer luta mot att det är trichomonas. Dock har ingen sjukvårdsinstans velat testa mig eller tjejen för det, inte ens en venerologmottagning.

Känner mig jäkligt rådvill och har ont som fan. Pajar jag läkartiden jag har om 2 veckor hos en bra urolog om jag börjar käka Doxy? Tjejen har inte fått någon antibiotika utskriven, så det känns ju ganska värdelöst att äta det innan hon får någon egen.

Funtar på att beställa Metronidazole direkt på måndag, och hålla mig ifrån tjejen under dom dagarna jag äter det, och se om det gör någon skillnad. Det här är vad livet med prostatit har blivit, fredag eftermiddag, sitter och googlar antibiotika och läser koreanska forskningsartiklar...fy fan!
Citera
2014-04-12, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1
Fan vad ineffektiv sjukvård vi har. Varför inte bara ta patienter på allvar i första ledet, det borde väl bli billigare?

Mina besvär hade i princip gått över nu under veckan, och dum som man är så blir man ju lättad och vill bara glömma allt. Men igår så kom det tillbaks "with a vengeance".

Sitter ju nu med 2x750mg Cipro á 4 veckor, 2x100mg doxyferm á 4 veckor hemma, men har avvaktat då jag har tid bokad hos en urolog om 2 veckor, och jag inte vill bli "halvfrisk" innan han får en chans.

Jag ska gå och lämna prover (njurar, lever, PSA, full blodpanel) nu på måndag, och kom då på att när allt det här började, för cirka 1 år sen, så testade samma urolog mig för mycoplasma och chlamydia med ett så kallat PCR-prov. DOCK så tog han detta prov från urinen. Är det någon som har läst några studier om PCR-prover, som ju ska vara väldigt känsliga, behöver göras på prostatasekret eller om urin räcker bra?

Eftersom jag tagit så många mycoplasma/klamydiaprov sen detta började(8st), och att min tjej också har problem så börjar jag mer och mer luta mot att det är trichomonas. Dock har ingen sjukvårdsinstans velat testa mig eller tjejen för det, inte ens en venerologmottagning.

Känner mig jäkligt rådvill och har ont som fan. Pajar jag läkartiden jag har om 2 veckor hos en bra urolog om jag börjar käka Doxy? Tjejen har inte fått någon antibiotika utskriven, så det känns ju ganska värdelöst att äta det innan hon får någon egen.

Funtar på att beställa Metronidazole direkt på måndag, och hålla mig ifrån tjejen under dom dagarna jag äter det, och se om det gör någon skillnad. Det här är vad livet med prostatit har blivit, fredag eftermiddag, sitter och googlar antibiotika och läser koreanska forskningsartiklar...fy fan!

Välkommen till Sverige, landet med världens högsta skatter men inte världens bästa sjukvård...

För mig så hade jag varit symptomfri i två månader efter en cipro-kur... men sen fick jag för mig att jag skulle testa att sluta onanera i 10 dagar, därefter när jag väl gjorde det igen så kom det tillbaks "with a vengeance" också Fyfan...

Vad jag har läst när det gäller prover osv. så är det prostatasekretet som ska testas. Teorin är väl att de djupa dalarna / svampiga delarna av prostatan har blivit smittad och gror på bakterier osv. Det finns även de som har någon slags "kalcium" kapsel som sitter och skyddar bakterierna som ett lock på prostatasäckarna, det är därför inte som penicillinet riktigt tar bort hela prostatiten även om symptomen lindras. Med andra ord, så biter inte antibiotikan riktigt eftersom bakterierna är skyddade. Detta är i af. vad jag har läst. Så, när de testar urinen så kanske det inte visar sig alls ifall du har någon bakterie, även om den finns och gror djupt inne i prostatan. Det är därför som det visar sig, att ifall man trycker fram prostatasekret så kan man hitta en hel del bakterier. Men så här långt kan inte svenska läkare tänka, eftersom de tror sig veta mer än alla andra idag och tror att vi som lider av prostatit vet mindre än vad de gör (även om vi säkert har suttit och läst fler studier och rapporter på ämnet och införskaffat kunskap).

Ifall du fortsätter att äta antibiotika, så gör du bara bakterierna mer resistenta. Bästa alternativet enligt mig hade väl varit att hålla ut tills ditt urologbesök och försök lindra symptomen med värmefilt/kudde/säck etc. Försök att hitta någon metod som hjälper dig. Ifall du vågar, så fråga din tjej snällt ifall hon kan stoppa upp ett finger och känna på din prostata.

och believe me, det är inte bara du som sitter uppe och läser om denna helvetes åkomma, you are not alone...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in