Citat:
Ursprungligen postat av tehjarrett
Har du tänkt på att det är stressen du skapar kring detta som kan vara roten till dina problem?
Hur kan du vara helt säker på att du ens har en infektion? På grund av att dina bekymmer klingar av när du tar antibiotika kan också vara placeboeffekt.
Hur ser din livsstil annars ut? Jag är ingen expert - det ska klargöras - men din livsstil verkar HELT OCH HÅLLET kretsa runt att läsa om prostatit och antibiotika.
Nu menar jag inte att dissa dig, jag minns själv hur jag var när besvären var som värst. Men det som hjälpte mig var att fixa till min livsstil.
Må väl!
Jag var i mitt livs form när jag fick problemet. 110 kg muskler, tränade mycket, mådde utmärkt. Jobbade inte, ingen stress. Dricker varken kaffe, alkohol, inga droger, äter väldigt bra. Inga som helst besvär någonstans i kroppen, etthundraprocentigt frisk.
Första oskyddade sexet på ett år och två dagar senare börjar symtomen smyga tillbaka. Min sjukdomshistoria är ett skolexempel på prostatit och terapisvikt vid för kort behandlingstid med antibiotika. Om någon läkare koncentrerade sig på att behandla åkomman istället för att liksom du inbilla mig att det inte har med bakterier att göra, så hade mitt liv sett väldigt annorlunda ut nu.
Var i telefonkontakt med Infektionskliniken och de förklarade att de tar emot patienter genom remiss men att det kan vara ett ganska tidskrävande förfarande, och hänvisade till akuten om jag ville ha hjälp snabbare. Satt allmänt svullen och nerpissad (efterdropp) i eftermiddags och beslöt mig för att göra slag i saken.
Åkte till akuten och blev hemskickad ungefär lika snabbt som jag kom dit.
-Det där är urologernas bekymmer!
-Ja, men dom vill inte ha med mig att göra längre. Dom sa att jag ska lära mig leva med det här men det är inte ett alternativ.
-Fast det är urologerna som har hand om besvär i urinvägarna. Du borde prata med din urolog.
-Min urolog har gjort sig oanträffbar för mig, och har sedan tidigare förklarat att jag inte är välkommen tillbaka. Om inte vårdcentralen kan hjälpa mig, eller de båda urologerna jag träffat, eller ni - vem kan hjälpa mig i det här landet?
-Ehehe. Jaag vet inte, prova med USA...eller Tyskland...dom brukar inte bry sig om resistenta bakterier. Men vi kan inget göra. Hejdå. Ta hand om dig
Nu skickade jag iväg ett mail till Guercini och frågade hur snart han kan träffa mig. Dags att få tillbaka livet.