Citat:
Ursprungligen postat av
BesserWisser
Ok. Nä jag har heller inte hört att antibiotika skulle kunna ställa till med sådant. Men jag hoppas verkligen att det ordnar sig snart, oavsett vad orsaken är, annars kommer jag inte att ha något bra sexliv och då kommer jag bli olycklig

Den enda gissningen jag har är att du har problem med svamp samtidigt som en annan utlösande faktor, antingen bakteriell eller ickebakteriell. Kanske är det så att antibiotikan du äter rubbar balansen mellan bakterier (även de godartade) och svamp, vilket kan ge svampen övertaget. Är det så att du har bakterier, men äter fel antibiotika som inte biter på boven i dramat men ändå dödar andra nödvändiga bakterier som annars håller svampen i schack så kanske det blir kaka på kaka, den ursprungliga infektionen och symptomen plus tillkommande symptom på grund av förvärrad infektion på grund av ökad svamptillväxt.
Har du inte bakterier så sker kanske samma sak ändå, att dina ursprungliga symptom beror på något annat istället, men att den möjliga svampinfektion du ådragit dig under antibiotikakuren ger ytterligare symptom. Mycket pekar ju på att just antibiotikakuren ställde till det, och då är svamp något att ha i åtanke.
Jag har själv både bakterier och svamp, så jag skulle se till att få en ordentlig diagnos så du vet vad det är du är uppe emot.