2011-07-30, 13:00
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tack för era tips!
Vilken klädsel bör man ha för att smälta in så bra som möjligt?
Kanske Jeansjacka (med eller utan nitar??), jensskjorta, hockeyfrilla?
Eller är det cammostilen med kraftigt halsband, typ pansarlänk som gäller?
Eller kanske mysbyxor?
Den bästa persedeln för att smälta in där är att ha en halvsliten och blonderad förortsmadame i knät, men annars så fungerar det bra med stentvättade jeans och någon litet för liten t-shirt så att Tribal tatueringarna/fängelsetatueringarna syns ordentligt. (Har du inte sådana, så skaffa alt. köp gnuggisar/tvålkritor)

Jeansväst med nån mörk t-skjorta under (med eller utan Sator tryck) funkar också.
Hockeyfrilla är kanske litet för avancerat. Du som turist (allt utanför Hässelby/Västerort är ju nästan utlandet) kanske framstår som litet för inställande då, så en truckerkeps alt. en bandana är nog att föredra

Edit: Mysbyxor och t-shirt är alltid gångbart, så länge du har foppatofflor på dig.
Senast redigerad av Spackelackan 2011-07-30 kl. 13:26.
Citera
2011-07-30, 13:06
Medlem
Haren8s avatar
Måste vara Husby krog norr om Stockholm. Västerorts värsta krog enligt polisen. Är tyvärr nedstängd tillsvidare då våld och droger är vardagsmat!
Citera
2011-07-30, 13:10
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Måste vara Husby krog norr om Stockholm. Västerorts värsta krog enligt polisen. Är tyvärr nedstängd tillsvidare då våld och droger är vardagsmat!
Neeeejjjjjj! Fan vad synd! Den krogen var det uppenbara stället att inhandla latina-milfs på!
Att den blev stängd är jag inte förvånad över dock.. Mer förvånad över att den har lyckats hålla sig öppen så pass länge
Senast redigerad av Spackelackan 2011-07-30 kl. 13:24.
Citera
2011-07-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jermia
Fy f-n vad ful du 'e som går på henne!! Kan inte hjälpa hur hon ser ut och blivit retad hela hennes liv men är ändå så tuff att hon går ut bland alla småsinta människor...........skulle vilja se ett kort på dig.....ful inifrån och ut..
Lågt!!

Håller med, gå inte på dem som ser annorlunda ut. Enkelt sätt att göra sig själv "bättre"
Citera
2011-07-31, 03:49
Medlem
Ska ni ut på karaoke i hässelby så får ni ju inte missa karaoken i hässelby gård centrum på Schamiran. De kör 3 ggr i veckan.
Kläm in det mellan Baron och Sever Inn

Här är krogens fejjangrupp:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=442386173931&set=o.54698790994&type =1&theater#!/groups/54698790994/
Citera
2011-07-31, 22:54
Medlem
Hegamons avatar
Bjuder på en låt av dräggkrogarnas skyddshelgon Janis Joplin. Kan vara bra för inspirationen för dem som jag som genom internet vill studera en "ny okänd värld".

http://www.youtube.com/watch?v=j2lvrIbecEs&feature=fvst
Citera
2011-07-31, 22:58
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jermia
Ska ni ut på karaoke i hässelby så får ni ju inte missa karaoken i hässelby gård centrum på Schamiran. De kör 3 ggr i veckan.
Kläm in det mellan Baron och Sever Inn

Här är krogens fejjangrupp:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=442386173931&set=o.54698790994&type =1&theater#!/groups/54698790994/

Jag vill ALDRIG besöka det stället
Fy fan vad hemskt det verkar! Och vilka människor!
Citera
2011-07-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Jag vill ALDRIG besöka det stället
Fy fan vad hemskt det verkar! Och vilka människor!

Hahaha oj då så illa tycker jag inte d verkar iaf. men men...levt lite skyddat kanske?
tänkte mer på dem som skulle ta en liten karaokeutflykt i vällingby/hässelby.

jag har varit där några gånger och d är ganska trevligt faktiskt. Bra karaoke!
Citera
2011-07-31, 23:27
Medlem
JosinaSousas avatar
Metropol i Sundbyberg måste väl nämnas i sådana här sammanhang.
Citera
2011-08-01, 01:02
Medlem
Knivupplopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosinaSousa
Metropol i Sundbyberg måste väl nämnas i sådana här sammanhang.

Hahaha vad kul att du nämnde just den, passerat där några gånger den senaste veckan. Men vad kan man förvänta sig av en krog som ligger typ nere i tunnelbanan.
Citera
2011-08-01, 11:02
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
SvenEricTheGamble vann tråden! I Sever Inn's facebookgrupp hittar man ett stort antal lustiga figurer, kikat på ett par bilder nu medans man väntat på maten. Alltså nästintill alla ser ju oerhört slitna ut på alla möjliga vis

http://www.facebook.com/group.php?gid=52535443424&v=photos&so=0

Men det fanns några tjejer som såg riktigt trevlig ut, bla en mörkhårig sak som man skulle vilja sätta tänderna i...

Edit: Denna stinta, http://www.facebook.com/group.php?gid=52535443424&v=photos&so=0#!/photo.php?fbid=433967696538&set=o.52535443424&type =1&theater
Citera
2011-08-01, 14:16
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlSolomon
Baron i Välingby Centrum måste nämnas. Jag gillar det stället skarpt, för dess sunkighet men även för dess diskreta charm.
Jag har kärt känna stammisarna rätt bra, vi har några riktiga karaktärer där.

Doktorn - en före detta ortoped kirurg som krökade bort sin läkarlegitimation.

Jorma - en sliten finne som sket på sig där en gång. Röker endast John Silver utan filter, i mängder!

Börje - en rätt snäll men deprimerad snubbe från orten som ofta blir lite upprörd och slår i dörrar och har sig.

Randy - en amerikansk bankrånare som nu är portad på livstid sedan han hotade att spöa ägaren.

Christer - en busschaufför som fick sparken efter att han kört onykter. Drev pub i Thailand i några år innan hans hak där konkade.

Hasse a.k.a. Haze - snäll kille i fyrtioårsåldern som gärna blir full varje dag i veckan, brukar cykla genom tunnelbanans vänthall på väg hem.

Luleå - Vad han heter vet jag inte, jag bryr mig inte heller. En dryg jävel från Luleå alternativt Umeå som alltid är kaxig på ett skämtsamt. Tyvärr är det ingen som gillar honom och hans trista skämt. Det har spekulerat i huruvida han är lätt förståndshandikappad.

Fred - diplomatson bördig från USA som bott över hela världen. Går på socialbidrag och hänger på Baron jämt och ständigt.

Av en händelse firade jag jul på Baron i år. Jag skulle jobba natt och gick dit för att käka lunch, kom dit vidd öppning kl 11. I stort sett samtliga ovan nämnda herrar hängde på låset för att få lite värme och mänsklig kontakt på denna för många så dystra dag. Det hela kändes tragiskt.

Du glömde beskriva dig själv!

"Av en händelse firade jag jul på Baron i år"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in