Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-16, 16:02
  #1117
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Mitt emot Nivå 22? Är inte det gamla Fridhems? Där gubbarna sitter i hörnen och klämmer på kuken och biran är insmugglad från Baltikum. Var där här om månaden, jag och en illegal invandrare från Algeriet som frågade om han fick kvarta hos mig.


Ja gamla Fridhem, heter nu Lion Bar Det är lite som Johnnys som ligger där i krokarna, har ju bytt namn lite då och då, det hette också Lion Bar ett tag. Så ligger det ett Lion Bar vid odenplan och ett på Sveavägen, men fd Fridhem-Lion Bar är klart sunkigast.

Det glädjer mig att mitt förslag om studiebesök på Severe Inn äntligen har fått gehör! Hade jag inte varit i Prag hade jag föreslagit den 29:e februari:
1. Det är sportlovsvecka
2. Det är lill-lördag.
3. Det är nära löning, soc. och barnbidrag.

Nu förslår jag valfri onsdag efter detta datum
Citera
2012-02-16, 16:10
  #1118
Medlem
Macla002s avatar
Har faktiskt lite info om dom två. Båda två är jävligt trevliga och snälla men totalt förstörda. Killen (heter Micke eller nåt) har dragit mycket tjack och har därför inga tänder. Hans flickvän har någon slags skada så halva ansiktet ser ut som det gör, men hon döljer det nästan alltid med hår/luva.

Kan ses på sunk-drägg-sunk-krogen nr 1 Schamyran (också kallad skammen) i Hässelby Gård när de kör karaoke. De kör nästan uteslutande duetter typ "Grease - Summer Nights".

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoaOrm
Jag önskar det vore så, men :
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._3936080_n.jpg
Citera
2012-02-16, 16:27
  #1119
Medlem
Growing.Strainss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macla002
Hans flickvän har någon slags skada så halva ansiktet ser ut som det gör, men hon döljer det nästan alltid med hår/luva.
Bra att du förtydligade, det framgick inte riktigt på bilden
Citera
2012-02-24, 13:01
  #1120
Medlem
Gaffeln i enskede är en liten sunkpärla av rang.
Citera
2012-02-25, 23:12
  #1121
Medlem
Puben vid Skärholmens tunnelbana.Shit vilka typer..dödsångesten kan inte bli värre
Citera
2012-02-26, 00:07
  #1122
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasmin85
Puben vid Skärholmens tunnelbana.Shit vilka typer..dödsångesten kan inte bli värre
Hur mycket betalt fick du för att gå in där? :O

Har gått förbi där säkert 1k ggr, men skulle inte ens drömma om att gå in där, ewwwwww, då var till och med natklubben i sätra eller puben vid fittja t-bana bättre.. (Och det säger en hel jävla del för dom som vart där).
Citera
2012-02-26, 11:44
  #1123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Hur mycket betalt fick du för att gå in där? :O

Har gått förbi där säkert 1k ggr, men skulle inte ens drömma om att gå in där, ewwwwww, då var till och med natklubben i sätra eller puben vid fittja t-bana bättre.. (Och det säger en hel jävla del för dom som vart där).

Ja du,hade varit och handlat i Skärholmen Centrum när jag kände att jag behövde en öl och dum som jag är hamnar jag där...aldrig mer...nivå22 är fan en 5-stjärnig krog i jämförelse.
Citera
2012-02-27, 22:24
  #1124
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasmin85
Ja du,hade varit och handlat i Skärholmen Centrum när jag kände att jag behövde en öl och dum som jag är hamnar jag där...aldrig mer...nivå22 är fan en 5-stjärnig krog i jämförelse.

Berätta mer om hur det var! Känns som ett ställe för den här tråden. Har alltid funderat när jag gått förbi.
Citera
2012-02-28, 04:10
  #1125
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Fan vad jag saknar Crazy Horse.

Krossade glasflaskor i pissoaren, folk som deckar på borden, självbetjäning på garderoben, världens kladdigaste dansgolv... aa vilka tider.

Var man för dyngrak för krogen så fanns alltid Crazy horse där för dig !
Citera
2012-02-28, 06:33
  #1126
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Mitt emot Nivå 22? Är inte det gamla Fridhems? Där gubbarna sitter i hörnen och klämmer på kuken och biran är insmugglad från Baltikum. Var där här om månaden, jag och en illegal invandrare från Algeriet som frågade om han fick kvarta hos mig.



Är det Citykrogen? Hängde där en del för ett par år sen då de hade shots för 10 kr/cl. Sist jag var där fanns inget handfat på muggen. Riktigt classy!

He he he..den var rolig
Citera
2012-02-28, 11:07
  #1127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Ok sunkfantaster. Vi har ju alla sett de underbara bilderna från Sever Inn, och iaf jag har ju blivit mer än nyfiken! Stället verkar ju mer än underbart roligt!

Vad sägs om en liten sunksafari nu på Måndag den 20:e. Datumet är valt med omsorg då det är denna dag som förtidspensionerna/sjukbidragen betalas ut, och således så borde krogen vara fullbesatt.

Intressenter PM:ar mig, och så styr vi upp något. Dessutom så behöver ju inte resan begränsas enbart till "Sever Inn". Det finns ju fler sunkpärlor på vägen ut mot Hässelby! Man kan ju förslagsvis börja på någon av Fridhemsplans juveler för att sedan arbeta sig ut mot Bromma och Blackebergs "Lilla Monaco".
Från Blackeberg så går sedan färden vidare till Vällingby och "Baronen", och från Vällingby så kör vi sedan vidare mot Hässelby och "Sever Inn", möjligen via ett mellanstopp på "Nisses".

En helkvällshyllning till sunkhaken!!


Sjukt bra idé, måste ju fråga om ni genomförde rundan?

/ N
Citera
2012-02-28, 14:53
  #1128
Medlem
don tonys avatar
Han heter André Stjärnqvist och inget annat.
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1326052513

Citat:
Ursprungligen postat av Macla002
Har faktiskt lite info om dom två. Båda två är jävligt trevliga och snälla men totalt förstörda. Killen (heter Micke eller nåt) har dragit mycket tjack och har därför inga tänder. Hans flickvän har någon slags skada så halva ansiktet ser ut som det gör, men hon döljer det nästan alltid med hår/luva.

Kan ses på sunk-drägg-sunk-krogen nr 1 Schamyran (också kallad skammen) i Hässelby Gård när de kör karaoke. De kör nästan uteslutande duetter typ "Grease - Summer Nights".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback