2010-12-27, 22:03
Medlem
När det gäller Engelbrekt i Högdalen är det viktigt att påpeka att det är nedervåningen, den såkallade "Underground Lounge", som gäller. En söndag för någon vecka sedan drog jag dit i sällskap med en brud i jakt på några öl (Hank's Heaven stängde redan kl. 22 av någon outgrundlig jävla anledning, så där hann vi bara klämma två). Då det var några år sedan jag senast besökte Engelbrekt råkade vi förvirra oss upp på "restaurang"-avdelningen, och som svar på min fråga "Hur länge har ni öppet?" lät den unga servitrisen mig förstå att: "Ett litet tag till, men 'loungen' har öppet till 01 (kan faktiskt ha varit senare, minns inte riktigt). Fast dit ska ni inte gå om ni vill ha det lugnt... Ni ska nog inte gå dit alls, egentligen." Väl nere på "Loungen" tystnade lokalen helt vid vårt inträde, bortsett från skvalet från fotbollsmatchen som visades på storbild, och så gott som alla blickar som fanns tillgängliga i lokalen spändes i oss och följde oss under tiden vi beställde öl och klämde in oss vid ett bord. Givetvis rekommenderar jag stället av hela mitt hjärta!
Citera
2010-12-28, 02:11
Medlem
passionmasteRs avatar
Nivå22 tar nog hem priset
Citera
2010-12-28, 02:21
Medlem
Angeliques avatar
Jag måste passa på att lägga till två vidriga rockklubbar i Sthlm som jag tyvärr vistas en del på pga av pojkvän och dennes översexuella killkompisar.

1. Harry B James: Fullt av halvnakna lönnfeta fjortisar som tror att stället är en ungdomsgård.
2. Rocks: Smockfullt av gamla kärringar som vill knulla lammkött och övervintrade hårdrockare, det stället har för länge sedan passerat sina glansdagar.
Citera
2010-12-28, 10:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelique
Jag måste passa på att lägga till två vidriga rockklubbar i Sthlm som jag tyvärr vistas en del på pga av pojkvän och dennes översexuella killkompisar.

1. Harry B James: Fullt av halvnakna lönnfeta fjortisar som tror att stället är en ungdomsgård.
2. Rocks: Smockfullt av gamla kärringar som vill knulla lammkött och övervintrade hårdrockare, det stället har för länge sedan passerat sina glansdagar.

Harry B James, är det en rockklubb nuförtiden? När jag var runt 20 var det fan långt ifrån det.. Ett kötthak dock~

Sen trodde jag mig vara bevandrad i rockgenren men just Rocks tycks jag ha missat helt! Måste beskådas!
Citera
2010-12-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yOAKIM89
Treat var riktigt jävla skitigt senast jag var där, fy fan (första och sista gången). Speciellt när man fick stå i kö och hade varit på Retro innan.

Treat var tidigare mitt andra hem, så sluta snacka skit det saknar ju dom klassiska inslagen för ett sunkhak: gamla fyllon, blod på väggarna och felstavade menytavlor.
Citera
2010-12-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Treat var tidigare mitt andra hem, så sluta snacka skit det saknar ju dom klassiska inslagen för ett sunkhak: gamla fyllon, blod på väggarna och felstavade menytavlor.

Hehe, när var detta? Kanske har hänt något sedan dess.
Citera
2010-12-28, 14:07
Medlem
Funderarmusens avatar
Det mesta som innefattar stureplan
Citera
2010-12-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yOAKIM89
Hehe, när var detta? Kanske har hänt något sedan dess.

Typ förra året då var det bara ungdomar där som drack Lucky Star för 26 kr (20 om man var medlem). Har det verkligen blivit sunkigt nu alltså? .o Ska gå dit och prata med Tom och grabbarna och styra upp det här!
Citera
2010-12-28, 14:53
Medlem
Hehe mjaa jag tror jag blev lite blind i och med att någon hade spytt på toan, det luktade skit. Sen kom två grabbar dit och skulle städa, det blev en rolig historia. En hel flaska med luktspray och typ tröjor över mun och näsa. De fick kväljningar och typ ingen ville ta tag i det. Var ganska roligt
Citera
2010-12-28, 14:55
Medlem
Cruachans avatar
Nivå22 är typ enda stället i Sverige där jag sett stora gäng äldre somalier dricka bira. Kändes rätt overkligt och sunkigt.
Citera
2010-12-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Det lustiga med Diset är att det faktiskt har blivit bättre :O. På det glada 90-talet, och det stämmer som du säger att stället då hette Paradiset, var det sju resor värre. Farsan har berättat att det var slagsmål så gott som dagligen och att det hängde en del ljusskygga typer där. I takt med att området omkring har fått allt bättre standard så har klientelet antagligen trängts längre ut i förorten

Ja, det är säkert ett par år sedan det var skottlossning där senast...
Citera
2011-01-11, 23:06
Medlem
Nivå22, ett ställe som är en ombygd offentlig toalett kan ju inte misslyckas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in