Måste dra till med Jonny's Bar, som låg några hundra meter upp från Fridhemsplans T-bana.
Klientelet bestod av mig, min polare, alkade rullstolsbundna och en 80plus-kärring. Flera gånger under kvällen var jag och mitt sällskap de enda gästerna i lokalen, i vilken de målar om dörrar och renoverar medan de har öppet. Blev ombedd av målaren (ägaren?) ett par gånger att vänta med att gå på muggen så han kunde måla klart ena sidan av dörren.
Musiken i lokalen, som för övrigt var sjukt mysig from time to time (50's ihopblandat med någon enstaka julsång - jag menar, hur suveräna är inte ställen som spelar julsånger i mitten på feb?) kom från en dator på vilken killen i baren var inloggad på face, så varje gång någon chattade med honom hördes det där "plinget" i hela högtalarsystemet
Lite plus vill jag ändå ge, för mig var det rätt mysigt inrett, bilder på Elvis, skum belysning och sönderslitna vita läderväggsoffor. Ölen var fenomenalt billig, en flaska Karhu gick på 30 kr (inte hittat den för under 50 någonstans i stan el förorterna) och man fick önska låtar hela tiden.
Kvällen avslutades när några feta babbebrudar, garanterat familj till de bakom disken, kom och tog över och drog igång dagens skit-populärmusik. Kommer lätt gå dit igen!