2010-12-02, 11:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Lokal puben i Skarpnäck är nog det sunkigaste ställe jag besökt, minns att uppklädda förortskärringar levde ut sina flickdrömmar på karaokemaskinen. Medans deras apraka gubbar satt o skrola med inom armlängds avstånd.
Var det den mittemot biblioteket?
Citera
2010-12-03, 20:59
Medlem
Krayziebones avatar
Gröne jägarn annars finns det värre i förorterna
Citera
2010-12-03, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Fanns ett ställe som hette Träsket. Låg i närheten av St Eriksplan, kommer inte ihåg den exakta adressen av naturliga skäl... Sunkigast? Det var då i alla fall inte i närheten av en Michelinstjärna.
Där har jag oxå varit. Men det var ju en svartklubb
Citera
2010-12-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Engelbrekts eller Hank´s heaven.
Personligen tror jag att du menar det förstnämnda.

Mkt bra ställe när man har lust att gå på alkissafari.

" Om du inte håller käft snart, Janne, så rullar vi in dig i ett hörn, och där kan du sitta resten av kvällen!"
(Fyllo till annat rullstolsbundet fyllo med attitydsproblem.)

Älska fyllon, måste gå på safari nån gång och sammanställa en citatbok i klass med detta!
Citera
2010-12-09, 21:48
Medlem
trasigt.levernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Där har jag oxå varit. Men det var ju en svartklubb

Träsket, eller Nollåttans biljardsällskap, där har även jag spenderat ett par kvällar. Svartklubb var det inte men medlemsklubb med fint laminerade kort.
Citera
2010-12-09, 23:45
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Enrich
Japp Diset är fan legendariskt, tror det hette Paradiset från början. Klockrent. Av att döma av den här tråden verkar stället helt klart vara en titelkandidat tillsammans med haken i Högdalen. Den här tråden är förövrigt än av de bästa här på FB, bjudits på många garv och jag hoppas och tror att det kommer fler roliga anekdoter i framtiden.

Det lustiga med Diset är att det faktiskt har blivit bättre :O. På det glada 90-talet, och det stämmer som du säger att stället då hette Paradiset, var det sju resor värre. Farsan har berättat att det var slagsmål så gott som dagligen och att det hängde en del ljusskygga typer där. I takt med att området omkring har fått allt bättre standard så har klientelet antagligen trängts längre ut i förorten
Citera
2010-12-10, 12:50
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypancistrus
För några år sedan gjorde snuten ett tillslag mot Hanks Heaven i Högdalen. Samtliga gäster blev gripna då de gjorde motstånd eller var efterlysta. Samtliga ur personalen blev också gripna men jag minns inte vad de hade gjort. Stället existerar fortfarande.

Hade nagra vanner som bodde i hogdalen sa i den fororten har man varit ett par ganger.

Hanks Heaven verkar valdigt sunkig som sa manga papekat. Var aldrig inne dar men utanfor sag jag 2 invandrare braka och efter lite knuffande och verbala personangrepp drog den ena utav babbarna upp en pickadoll. Hans polare borjade rycka i hans arm varpa han avlossade en kula i marken. Sedan fick bada slagskampar panik och hela ganget hoppade in i samma bil och gasade ivag. Tydligen blev dom sams igen ganska fort alltsa.

Engelbrekt besokte jag dock en gang. Klientelet bestod av WT-folk, vansterungdomar, arga araber och agra gambianer och som nagon sa sa mottes man av polispatruller utanfor efter stangning.

Verkar vara en rolig forort det dar.
Citera
2010-12-10, 15:14
Bannlyst
Metropol går heller inte av för hackor.

http://www.facebook.com/profile.php?id=659135011#!/album.php?aid=141766&id=249187598303
Citera
2010-12-10, 15:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Metropol går heller inte av för hackor.

http://www.facebook.com/profile.php?id=659135011#!/album.php?aid=141766&id=249187598303

Metropol har varit uppe ett par gånger. Men för de inbitna Sundbybergare som kan sunkkrogar så var Metropol rena SpyBar gentemot "Lilla Sumpan" som fanns för längesen och som jag just minns
Citera
2010-12-13, 18:49
Medlem
ladolcepr0ns avatar
Som tidigare nämnt i tråden, allt kring Fridhemsplan är fan så dräggigt det blir i Stockholm. Starbar, Nivå22, Fridhem, Dovas osv. osv.. Trevlig blandning på fattiga studenter och avdankade riksalkisar.
Citera
2010-12-27, 21:29
Medlem
När ni varit på Engelbrekt samt Hanks heaven i Högdalen så tar ni en taxi, alt blåbuss 172 och kliver av i Gubbängen och går in på Maxi. Sedan är det en liten bit att gå vidare till Hökarängen och Hökis krog, Kolgrillen samt Mickel räv. Snacka om sunkhaksrunda.
Citera
2010-12-27, 22:02
Medlem
Treat var riktigt jävla skitigt senast jag var där, fy fan (första och sista gången). Speciellt när man fick stå i kö och hade varit på Retro innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in