2008-06-26, 10:51
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtk qt
Tre remmare
Låg på Vasagatan, men stängdes. Nu för tiden ligger Bishops Inn där. Ungefär samma personal som jobbar på Bishops Inn. Dräggigaste minnet är nog när en tjej enligt "nöden har ingen lag" satte sej å kissade i herrarnas pissränna. En jättestor neger stod bredvid å skrattade. Efter ett tag började negern kissa på hennes lår å började skratta ännu mer. Mycket blandad publik. Nån tjej där berättade för mej att många av tjejerna går till Tre remmare för de vill ha stor kuk. Gick faktiskt att hitta nån tjej att ragga på i bland, eller nån kille att prata skit med i baren.

Fridhem
Var där rätt nyligen. Kom in spiknykter och fräsch å berättade för de 2 ägarna att i Jens Lapidus nyaste bok "Får inte fucka upp" omnämns puben Fridhem. De tittade på varandra sedan sa den ena -Ja, tack i alla fall. Jag tänkte att de kan väl inte svenska så bra. Så då berättade jag för en svensk servritis. Hon stirrade i tomma intet å sa -Jaha. sedan gick hon för å hjälpa en kund. På fridhem sitter mest äldre folk. Ganska lugnt ställe.

Dovas
Stamkunderna sitter å säjer att de andra ska stänga dörren efter sej när de kommer ut från toaletten. Lukta så förstår du varför. Stanken från toan går ut i lokalen. Av nån anledning lite, lite mer högljudd än på Fridhem. Mest äldre publik.

Puben vid södra station
Vid uppgången som vetter mot Medborgarplatsen så att säja. En gång satt folk och firade en snubbe som nyss kommit ut från fängelset. Gammelfarbröder brukar spela riktigt bra livejazz på söndagar. En gång sa en snubbe till mej -"Håll ett öga på min öl, jag ska gå på toaletten och spy i gen, har spytt tre gånger i dag". Mycke äldre människor, även med rullstol eller rullator. En farbror berättade sitt livs historia för mej om hur han fick amputera benet i ung ålder och hur han hittade på för tjejerna om att han varit stridspilot under 2:a världskriget och där förlorat benet, Allt för att impa förstås. Nån som vet vad puben heter?

Till Tre Remmare gick man för att käka när klockan var sent, eftersom att de alltid hade köket öppet till typ kvart i fem. Toppenbra.

På Lilla Fridhem jobbade (jobbar kanske kvar iofs) en svensk filmstjärna (nåja), en polares storebror som var med i 9 mm, han har dessutom suttit för mord och erbjöd snabbt sitt beskydd när han förstod att jag var vän med hans bror, "vad det än gäller".
Citera
2008-11-11, 19:52
Medlem
Hanks Heaven och Engelbreks är de klart sunkigaste ställerna i Stockholm
Citera
2008-11-21, 11:17
Medlem
p-vaktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagab
Hanks Heaven och Engelbreks är de klart sunkigaste ställerna i Stockholm
Absolut!, sunkigare ställen får man leta efter
Citera
2008-11-26, 22:40
Medlem
Jag tror att jag röstar på Dovas vid Fridhemsplan. Inte så pretto direkt.
Citera
2008-11-27, 03:35
Medlem
MadamMims avatar
Resturang Wollmar ftw!
Citera
2008-11-27, 08:28
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delad
Efter att ha varit 18 i snart ett år så har jag besökt en del 18års ställen som var "värda att besökas".

-(dåvarande) berzelii bar: STÖRDA vakter som mer än gärna vevade med batonger.
- club toxic: arroganta vakter, man är tvungen att ställa ifrån sig glaset på ett obevakat bord för att gå och pissa.
- viper room
- k15

har alltså inte varit på något bra ställe än, där jag kan tänka mig att gå tilbaka och betala för ett inträde.

På alla dessa klubbar du har räknat upp stängar man av ventilationen efter klockan 12 så det blir skitvarmt. Anledningen till detta är givetvis att folk dricker mer.
Citera
2008-11-27, 08:29
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
För nyfyllda artonåringar brukar ju vara toppgästerna på krogar och inte alls vara dryga små fittor som tror att de vet bäst och visar hänsyn till vakterna som jobbar bland fulla idioter varje dag

Förvisso stämmer det att en hel del 18-åringar är drägg, men beskrivningen av Toxic stämmer åtminstonde extremt bra. Skitställen.
Citera
2008-11-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Förvisso stämmer det att en hel del 18-åringar är drägg, men beskrivningen av Toxic stämmer åtminstonde extremt bra. Skitställen.

Haha, kan defintivt instämma på det. Endast hormonstinna 18 åringar som antingen vill slåss eller stirra ut en. Brudarna är så osäkra på sig själva att dom måste få bekräftelse av alla killar.

Och toxic är fan det värsta av alla ställen. Fy fan. Har lovat mig själv att aldrig mer gå dit.
Citera
2008-11-29, 19:57
Medlem
Snubbs avatar
Jag får hålla med om att Vasa bar är ett riktigt jävla skitställe. Jag som kör taxi ser till att ha släkt taklykta och låsta dörrar om jag skulle bli stående i bilkön utanför -- den typen av folk som frekventerar puben är precis den typen som ger taxichaufförer problem. Liksom de ger alla andra människor problem, när allt kommer omkring...
Citera
2008-12-03, 12:58
Medlem
Denna tråd fick mig faktiskt i förra veckan att besöka ett av ställena som nämns i tråden, nämligen Dovas, herregud alltså... 30 spänn ölen förvisso, kan ju vara värt men någonstans där går gränsten för vad som var trevligt med detta ställe. Bordet bredvid oss befolkades av 4 stycken gubbar i 45 års åldern med varsin Thailändska som ju längre kvällen led blev mer och mer sugna på att istället sätta sig vid min och min kompis bort. Det var ganska uppenbart att gubbarna hade fått slut på cash och de enbart var ute efter att få oss att köpa dricka till dom.. Den enda svenskan de kunde var "thaimassage" när min, lite för överfriskade vän, frågade vad de jobbade med.

Efter någon timme blev jag lite hungrig och bestämde mig för att beställa in en hamburgertallrik, sagt och gjort, 25 minuter senare ramlade (den thailändska) servitrisen in med burgaren som kan ha varit det fattigaste jag sett i hela mitt liv. Överfriterade pommes och inget förrutom ketchup och senap på burgaren.

Apropå ramla, servitrisen lyckades faktiskt med ett mindre konststycke efter att ha halkat på en misstänkt fläck precis utanför toaletten då hon inte spillde en milimeter av de två ölflaskorna hon höll i händerna, hon satte sig dock mitt i någon mindre trevlig vätska.

Tilläggas skall väll också göras att en av Bandidos förgrundspersoner gled in genom dörren och slog sig ner i baren vid 21 tiden.

Jag bor typ 10 minuter från Dovas men har aldrig fått för mig att besöka stället tidigare, tror knappast jag kommer tillbaka heller...
Citera
2008-12-03, 16:34
Medlem
KoettFaerss avatar
Vibe, numera Ice måste väl fan nästan ta priset? All nyfyllda 18åringar och 17åringar är där.
Citera
2008-12-04, 02:20
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eng3l
Denna tråd fick mig faktiskt i förra veckan att besöka ett av ställena som nämns i tråden, nämligen Dovas, herregud alltså... 30 spänn ölen förvisso, kan ju vara värt men någonstans där går gränsten för vad som var trevligt med detta ställe. Bordet bredvid oss befolkades av 4 stycken gubbar i 45 års åldern med varsin Thailändska som ju längre kvällen led blev mer och mer sugna på att istället sätta sig vid min och min kompis bort. Det var ganska uppenbart att gubbarna hade fått slut på cash och de enbart var ute efter att få oss att köpa dricka till dom.. Den enda svenskan de kunde var "thaimassage" när min, lite för överfriskade vän, frågade vad de jobbade med.

Efter någon timme blev jag lite hungrig och bestämde mig för att beställa in en hamburgertallrik, sagt och gjort, 25 minuter senare ramlade (den thailändska) servitrisen in med burgaren som kan ha varit det fattigaste jag sett i hela mitt liv. Överfriterade pommes och inget förrutom ketchup och senap på burgaren.

Apropå ramla, servitrisen lyckades faktiskt med ett mindre konststycke efter att ha halkat på en misstänkt fläck precis utanför toaletten då hon inte spillde en milimeter av de två ölflaskorna hon höll i händerna, hon satte sig dock mitt i någon mindre trevlig vätska.

Tilläggas skall väll också göras att en av Bandidos förgrundspersoner gled in genom dörren och slog sig ner i baren vid 21 tiden.

Jag bor typ 10 minuter från Dovas men har aldrig fått för mig att besöka stället tidigare, tror knappast jag kommer tillbaka heller...

Var där själv för ett par veckor sedan och fick en chock. Har dock flera vänner som brukar gå dit på after work så jag har gått med ett par gånger nu. Ägarna är väldigt trevliga fast det är nog det enda positiva jag har att säga om stället. Thaitjejen inkluderad även om hon bara jobbar där.

De verkar även äga grannstället Teodoras som möjligtvis ligger en pinne över Dovas i klass.

Finns ett ställe i närheten av Fridhemsplan som heter typ Nivå 22 också. Dit har jag aldrig vågat gå då till och med Dovas-klientelet säger att det är sunkigt. Verkar vara mer ungdomar där och jag tar mycket hellre ett ställe med gammelalkisar än unga fulla 18-årsförortsfolk. De känns mycket lynnigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in