2008-04-21, 22:07
Medlem
JerkZs avatar
Gröna jägaren, helt klart. Senast jag va där va det full med nazister i 40-50-årsåldern.
Citera
2008-04-22, 01:51
Medlem
toomis avatar
Sjukt gott med pommes + bea på nivå22, i alla fall! . Men människorna där är oerhört äckliga...
Citera
2008-04-22, 09:47
Medlem
slabadans avatar
Som tidgare nämnts: Gröne Jägaren i fin konkurrens med krogarna kring Fridhemsplan, Dovas m fl. Klart obehagligt att överhuvudtaget kliva innanför dörren.

Sedan är ju Hank's Heaven troligen en lågoddsare (ligger i Högdalens C). Har själv aldrig varit där men har hört från bekanta att det frekventeras av lokala alkisar, knivbeväpnade zigenare och annat trivsamt klientel.
Citera
2008-04-22, 20:16
Medlem
vet inte om den har postats tidigare men men http://www.sunkhak.se/
Citera
2008-04-23, 00:49
Medlem
Jag har inte bott här särskilt länge, men Star Bar måste vara det värsta jag har stött på.
Shotbricka med utspädda shots, dräggigt folk, äcklig bartender.

Efter fem minuter försökte en nysvensk stjäla min tjejkompis mobil. Woho.
Citera
2008-04-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Det har säkert nämnts tidigare men jag chansar ändå.

Väljer att nominera samtliga krogar på Söder. Ok, inte Mosebacke, där är det trevligt på somrarna men Kvarnen, Göta Källare, London New York (där gjorde jag min krogdebut som 14-åring! Säger väl allt) är riktiga drägg-hak.

Min syster brukar låsa alla dörrar inifrån när vi sitter i bilen och måste köra igenom Söder för att komma hem. Haha.

Kom igen nu det finns rätt ok ställen på söder också.
På rak arm kan jag nämna Clarion hotell, Bara Bistro Bar, Nada, Vampire Lounge.

Detta trots att jag anser att söder (inklusive förorter) är smuts vilket bevisas av ställen som Bullwinkles, Carmen och otaliga ställen till.
Citera
2008-04-23, 10:58
Medlem
djurass avatar
Har inte last alla inlagg men vill anda bidra med min asikt: alla krogar i Stockholm och Sverige suger, det ar bara det att de suger pa olika satt. Om jag ska droppa nagra som suger pga sunkighet sa ar det i princip alla krogar pa Kungsholmen samt Kickis och Claras.
Citera
2008-04-23, 11:38
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuras
Har inte last alla inlagg men vill anda bidra med min asikt: alla krogar i Stockholm och Sverige suger, det ar bara det att de suger pa olika satt. Om jag ska droppa nagra som suger pga sunkighet sa ar det i princip alla krogar pa Kungsholmen samt Kickis och Claras.

Lemon, Lokal, AG... Japp, tre helt klart sunkiga ställen...

Bara för att du tror att Kungsholmen inte är större än Fridhemsplan och konsekvent blir nekad på de enda två krogar du känner till inne i stan innebär det inte att Stockholms krogliv är på den nivån.
Citera
2008-04-23, 12:29
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Bara för att du tror att Kungsholmen inte är större än Fridhemsplan och konsekvent blir nekad på de enda två krogar du känner till inne i stan innebär det inte att Stockholms krogliv är på den nivån.
Allmänna Galleriet ja. Var ett tag sedan jag var där. Härlig slakthuskänsla. Det finns alltså kvar?
Citera
2008-04-23, 13:27
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Allmänna Galleriet ja. Var ett tag sedan jag var där. Härlig slakthuskänsla. Det finns alltså kvar?

Jag vet inte, var där en gång för länge sen och blev så missnöjd med maten att jag aldrig återvände.
Citera
2008-04-23, 15:03
Medlem
djurass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut

Forklara det roliga och underhallningsvardet i att sta i ko i minst 30 minuter, bli otrevligt behandlad och vara tvungen att befinna sig i en lokal full av dryga svenskar och dessutom behova betala for det? Summerar upp Stureplan, som jag brukade frekventera i unga dagar. Har aldrig varit pa Kickis eller Klaras.

I andra lander fungerar utelivet annorlunda, har i Tokyo tex gar man ut for att ha kul, inte for att synas, och man blir behandlad som en gast.
Citera
2008-04-23, 15:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuras
Forklara det roliga och underhallningsvardet i att sta i ko i minst 30 minuter, bli otrevligt behandlad och vara tvungen att befinna sig i en lokal full av dryga svenskar och dessutom behova betala for det? Summerar upp Stureplan, som jag brukade frekventera i unga dagar. Har aldrig varit pa Kickis eller Klaras.

I andra lander fungerar utelivet annorlunda, har i Tokyo tex gar man ut for att ha kul, inte for att synas, och man blir behandlad som en gast.

En gast, hihi. Hur är det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in