2016-09-22, 13:50
Medlem
Rågsveds krog!
Personal tittar så man inte har kniv eller liknande med sig i dörren. Spelmaskiner. Familjer, typ tre generationer, går dit och sjunger karaoke tillsammans. Personal/gäster dansar på borden framåt småtimmarna. Iofs snarare WT-charmigt än dräggigt!
Citera
2016-09-25, 18:57
Medlem
Slackoffs avatar
Spy Bar.
Förortsdrägg check
Vidrig toa,trångt och äckligt,check
Stureplanspris på inträde och drinkar.
Det sämsta av två världar.
Citera
2016-09-26, 10:24
Medlem
Tropiica420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Fridhemsplan har haft mycket sunkhak genom åren. Tänker spontant på ett syrianställe - Johnnys Bar, eller Johannis Bar som jag tror det heter nu för tiden. Ligger nära vandrarhemmet nära Hantverkargatan. Syrianer och negrer. Köttmarknad för invandrare typ. Jag kan dock tycka att det kan vara lite soft samtidigt, känns ibland när man besöker såna hak att man hamnat utomlands, typ Beirut eller nåt. Hursomhelst, ett riktigt jävla sunkhak om man ens kan kalla den för det.

Theodoras bar som låg där innan var betydligt mycket bättre, det var den döaste krogen någonsin tills -92 kullen började gå ut på stan, många bra kvällar där på den tiden utan allt jävla äckligt förortspack och white trash människor som hänger där nuförtiden. Synd att dom jävla syrianerna är så snabba på att köpa upp bra ställen och så river dom ner hela det vinnande konceptet och gör en maskin utav hela skiten.
Citera
2016-10-07, 14:02
Medlem
Lion Bar på Fridhemsgatan för den schyssta avloppslukten som slår emot en när man kommer in genom dörren........mmmmmm. Jättemysigt.

Ganska nice ändå att kunna få två öl och två shots för en hundring om man väl lyckas ignorera äcklet.
Citera
2016-10-19, 09:24
Medlem
Sha R'Taes avatar
Lion Bar på Sveavägen är fullkomligt apvidrig. Enda stället där jag sett en medlem ur ett förortsgäng sopa på en äldre man så att han låg medvetslös och blödde ute på gatan för att sedan gå in och fortsätta dricka öl utan att personalen lyfter ett finger.
För att undvika rasistiska svador: GM var faktiskt svensk-svensk. Och ja, jag ringde såväl polis som ambulans och hjälpte BO efter förmåga. Kvällen avslutades med att en hårt alkad mongolisk präst (nej jag skojar inte) kom och blandade sig i, pekade ut 4-5 olika gärningsmän bland random förbipasserande och därefter ville tigga pengar till härbärge. Lion Bar i ett nötskal...
Citera
2016-10-19, 09:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Lion Bar på Sveavägen är fullkomligt apvidrig. Enda stället där jag sett en medlem ur ett förortsgäng sopa på en äldre man så att han låg medvetslös och blödde ute på gatan för att sedan gå in och fortsätta dricka öl utan att personalen lyfter ett finger.
För att undvika rasistiska svador: GM var faktiskt svensk-svensk. Och ja, jag ringde såväl polis som ambulans och hjälpte BO efter förmåga. Kvällen avslutades med att en hårt alkad mongolisk präst (nej jag skojar inte) kom och blandade sig i, pekade ut 4-5 olika gärningsmän bland random förbipasserande och därefter ville tigga pengar till härbärge. Lion Bar i ett nötskal...
Lion Bar låter som ett klockrent ställe.
Citera
2016-11-07, 19:24
Medlem
Hmm... Många här verkar tycka att krogar som besöks av "gubbar" i 40 - 60 årsåldern är sunkkrogar på grund av detta. Det kanske kommer som en chock för många, men vi är många som föredrar dessa förortskrogar framför "snyggare" innerstadskrogar.

Här är några anledningar:
- Nära hemmet, man slipper åka kollektivt hem vilket kan kännas tryggt
- Ofta bra priser, uppskattas av oss som inte tjänar så bra eller har pension.
- Ingen som tittar snett på en bara för att man inte är så snyggt klädd.
Citera
2016-11-08, 11:58
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Hmm... Många här verkar tycka att krogar som besöks av "gubbar" i 40 - 60 årsåldern är sunkkrogar på grund av detta. Det kanske kommer som en chock för många, men vi är många som föredrar dessa förortskrogar framför "snyggare" innerstadskrogar.

Här är några anledningar:
- Nära hemmet, man slipper åka kollektivt hem vilket kan kännas tryggt
- Ofta bra priser, uppskattas av oss som inte tjänar så bra eller har pension.
- Ingen som tittar snett på en bara för att man inte är så snyggt klädd.

Håller helt med. Trivs bäst på anspråkslösa men vänliga ställen, där man möter folk i olika åldrar och från olika samhällsklasser. Bidrar till gemytlig stämning i mina ögon.

Dräggigt tycker jag däremot är taskig hygien, dåligt avtorkade bord och snuskiga toaletter. Då ringer alla varningsklockor och jag går snabbt någon annan stans.
Citera
2016-12-09, 20:35
Medlem
KickAss-1337s avatar
Ja för fan, är i Stockholm i helgen, vill någon FBare eventuellt besöka sunkkrog imorgon?
Citera
2016-12-13, 14:58
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Ja för fan, är i Stockholm i helgen, vill någon FBare eventuellt besöka sunkkrog imorgon?

Vad hittade du för pärlor?

/Provokatör
Citera
2016-12-13, 16:05
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Vad hittade du för pärlor?

/Provokatör

Blev en tripp till Trångsunds Kök och Bar, tyvärr inte mer än så (kan dock varmt rekomendera TK&B ur ett sunkperspektiv!). Planen var ursprungligen Diset men då den jag brukar bo hos i huvudstaden bor lite avsides från röda linjen blev det inte så
Citera
2016-12-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Ta en tripp runt Fridhemsplan. Där finns banne mig fler sunkiga krogar än handen har fingrar.
haha så rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in