2016-08-11, 00:10
Medlem
RickRozays avatar
Måste tillägga till era inlägg om Dovas på Ringvägen. Fy fan va tragiskt att jag varit typ stammis där, eller jag var där kanske tio ggr, senast möjligen två år sen och drack.

Inredningen är ju bara bord, träskivan och thats it. Lägg inte en enda krona på fatölet då du lika gärna kan slänga pengarna nerför Skanstullsbron, och bli ungefär lika berusad.
Citera
2016-08-12, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Bra sammanställning.
Tack. Håller samt med andra i tråden att Dovas och Lions bar är ett riktigt sunkigt hak. Sorgligt att dom har lyckats sprida sunk konceptet runt stan. Brukade gymma på morgonen förut, efter gympasset passerade jag förbi Dovas som just slagit upp dörren för alickorna, mest gamlingar. Tragiskt.
Citera
2016-08-12, 22:42
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenrespekt
Tack. Håller samt med andra i tråden att Dovas och Lions bar är ett riktigt sunkigt hak. Sorgligt att dom har lyckats sprida sunk konceptet runt stan. Brukade gymma på morgonen förut, efter gympasset passerade jag förbi Dovas som just slagit upp dörren för alickorna, mest gamlingar. Tragiskt.
Fridhemsplan har haft mycket sunkhak genom åren. Tänker spontant på ett syrianställe - Johnnys Bar, eller Johannis Bar som jag tror det heter nu för tiden. Ligger nära vandrarhemmet nära Hantverkargatan. Syrianer och negrer. Köttmarknad för invandrare typ. Jag kan dock tycka att det kan vara lite soft samtidigt, känns ibland när man besöker såna hak att man hamnat utomlands, typ Beirut eller nåt. Hursomhelst, ett riktigt jävla sunkhak om man ens kan kalla den för det.
Citera
2016-08-12, 23:33
Medlem
GLYKOZs avatar
Tycker att gamla Medusa numera Retro Bar i G:a Stan Stockholm tillhör en av de sunkigaste krogarna i centrala 08-området! Billig bärs o vin drar till sig white trash samt turister som har varit typ på Grönan, sunkiga labyrinter i källarplanet om man behöver uträtta sitt behov på deras äckliga wc! Men jag gillar stället ändå då man får träffa en hel del udda karraktärer när man väl gör besök där!
Citera
2016-08-13, 00:22
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLYKOZ
Tycker att gamla Medusa numera Retro Bar i G:a Stan Stockholm tillhör en av de sunkigaste krogarna i centrala 08-området! Billig bärs o vin drar till sig white trash samt turister som har varit typ på Grönan, sunkiga labyrinter i källarplanet om man behöver uträtta sitt behov på deras äckliga wc! Men jag gillar stället ändå då man får träffa en hel del udda karraktärer när man väl gör besök där!
Det brukar vara sunkhak som drivs av troligtvis kriminella syrianer och annat folk. Medusa är ett klassiskt exempel. Jättefint läge, man skulle kunna satsat på högre standard, men man väljer att ha ett ölhak. Stället är motbjudande.
Citera
2016-08-14, 10:01
Medlem
Hela Folkungagatan andas sunk
Citera
2016-08-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Tveksamt, motivera gärna i stället för att göra en listtråd.

Pågående droghandel både inne och utanför haket. Folk går genom fönstret iställetförgenom dörren när de ska ut och röka. Vidriga toaletter som får dovas att blekna i jämförelse. Krogen befolkas av fittja slödder, en och annan finsk Alkholist samt tre faktiskt ganska snygga groggluder som suger av dig om du bjuder på bira..
Citera
2016-08-20, 11:28
Medlem
De enda som kan driva krog är en etablerad och gedigen medelklass. Service och kvalité. Men efter ett tag tröttnar man och stänger butiken. Nergången arbetarklass och konstiga inavlade människor verkar ha tagit över servicenäringen. De verkar också ha tagit över hela samhället.
Citera
2016-08-28, 09:25
Medlem
Seiko-2003s avatar
Ja den syltan kommer jag ihåg. Sist jag var där var 28 februari 1986 !! Klockan var runt 23.30 och jag stod ute på trottoaren och rökte. Då kom det en massa polisbilar med blåljus och hela köret och blåste förbi, det hade inträffat ett mord runt hörnet tre kvarter bort vid korsningen Sveavägen/Tunnelgatan...
Citera
2016-08-28, 09:36
Medlem
Seiko-2003s avatar
Men för att återgå till nutid så ligger Kloster pub & bar numera på Hornsgatan. Låga ölpriser,rätt hyfsad mat men fortfarande sylta med det klientelet som följer.
Citera
2016-09-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Korallen bredvid tunnelbanestationen i Sätra är ju ganska sunkig. Folk som kommer för att köpa pizza lär ju inte vara så muntra när de ser stammisarna häva öl medans de väntar på sin mat.

Sen finns ju det där haket i Bredäng som kör en massa disco på hög volym som frekventeras av en stor del Öst statare, någon som kommer på namnet?
Är det Tarantella du tänker på i Bredäng? Fick den vidrigaste burgaren någonsin där.

Skulle annars vilja slå ett slag för lokalkrogen i Blackeberg (som även serverar pizza). Åtminstone förr var det ett riktigt risigt ställe, tror dessutom att det var en dödsskjutning där för något år sen.
Citera
2016-09-21, 17:47
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Är det Tarantella du tänker på i Bredäng? Fick den vidrigaste burgaren någonsin där.

Skulle annars vilja slå ett slag för lokalkrogen i Blackeberg (som även serverar pizza). Åtminstone förr var det ett riktigt risigt ställe, tror dessutom att det var en dödsskjutning där för något år sen.
Ja det var Tarantella, där Igor och Pjotr drar linor tjack med Svetlana på toan efter att dom har fått sina shots med smuggelvodkan. Fan så sunkigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in