2009-05-19, 18:01
Medlem
Fridhem vid Fridhemsplan är G A R A N T E R A T stans i särklass sunkigaste hak. Här sitter tandlösa och pissstinkande gubbor och gummor och dricker starköl från klockan 12 på dagen. Och en och annan fjortis som lockas av ölpriset, 25 kronor för en halvliter.
Citera
2009-05-19, 18:23
Medlem
Cattens i Abrahamsberg e vidrig.
Citera
2009-05-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
En kamrat som är taxichaffis släcker alltid lyktan när han passerar Big Ben. Drängigare än så, trots att det är vuxna människor det handlar om, går nog icke att uppbringa.

Drängigheten kring Fridhemsplan står nog främst i att finna i det faktum att åldersgänserna där är 18 år och att 'stölen' kostar 19 kr.

Och historiskt sett måste numera avsomnade Monte Carlo anses som absolut värst. Jag vill härmed tacka Adidas för att de gjorde sportaffär av lokalen.
Hahaha monte carlo ja vilket skitställe :-D
Citera
2009-05-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes B
Ok, mina 10 cent:

Lilla Aktuellt:
Rankar jag som absolut värst genom tiderna (och då har jag varit på Dovas, Lady&lufsen, Tre Remmare, Jägarn, you name it). Låg på Oxtorget (idag dyra hyreshus). Galonlädsel, minimal toa, invandrargäng, skinheads som alla vill dricka vattnig stor stark för 19:-

Lilla Köpenhamn:
Det var typ 20+ eller så i åldergräns, klassisk hak man svinade vidare på i samma stil som om man var arton.

Monte Carlo:
Vill jag på något sätt hålla i försvar. Det var ju en av stans mest långlivade krogar, så något rätt måste de ha gjort. Stans enda riktiga spelställe innan Cosmopol kom. Blandad publik med kineser som tyckte det var obegripligt att man bara fick spela 60:- på Black Jacken, juggar,.... Inte så att jag längtar tillbaka, kanske var det också så att det gick utför.

Tre Remmare:
Trodde att man kunde bara gå in och dricka en stor stark sent en lördag natt. Men hua vilka typer som var där, riktigt otrevligt, tror inte ens att vi drack upp ölen. Men som sagt, den som låg i tunnelbanan förut var ju ändå snäppet värre.

Utom tävlan: Finlandsfärja. Testa att åka dagskryssningen som avgår lördag morgon, och ankommer lördag kväll. Stupfulla människor klockan 10 på morgonen.
¨
Hahaha testa att åka ekerö linjen med färjan som går kl 10 på en lördag den är värre jag lovar ;-D
lilla aktuellt var jag aldrig på men håller med i dom övriga
Citera
2009-05-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ok, mina 10 cent:

Lilla Aktuellt:
Rankar jag som absolut värst genom tiderna (och då har jag varit på Dovas, Lady&lufsen, Tre Remmare, Jägarn, you name it). Låg på Oxtorget (idag dyra hyreshus). Galonlädsel, minimal toa, invandrargäng, skinheads som alla vill dricka vattnig stor stark för 19:-

Lilla Köpenhamn:
Det var typ 20+ eller så i åldergräns, klassisk hak man svinade vidare på i samma stil som om man var arton.

Monte Carlo:
Vill jag på något sätt hålla i försvar. Det var ju en av stans mest långlivade krogar, så något rätt måste de ha gjort. Stans enda riktiga spelställe innan Cosmopol kom. Blandad publik med kineser som tyckte det var obegripligt att man bara fick spela 60:- på Black Jacken, juggar,.... Inte så att jag längtar tillbaka, kanske var det också så att det gick utför.

Tre Remmare:
Trodde att man kunde bara gå in och dricka en stor stark sent en lördag natt. Men hua vilka typer som var där, riktigt otrevligt, tror inte ens att vi drack upp ölen. Men som sagt, den som låg i tunnelbanan förut var ju ändå snäppet värre.

Utom tävlan: Finlandsfärja. Testa att åka dagskryssningen som avgår lördag morgon, och ankommer lördag kväll. Stupfulla människor klockan 10 på morgonen.

Monte Carlo som måste ha varit en riktig föregångare med thaihoror, det är nog det starkaste minnet jag har av det haket förutom spelavdelningen och att det var en balkong vilket kändes rätt fräckt till man varit på Berns.

Tre Remmare var rätt obehagligt men Moatje (när det var öppet till fem) och i viss mån även Tre Remmare i sig själv var rätt ok när man var cp-stekt (knark alltså) från nåt ställe tidigare på kvällen och inte var sugen på hemgång. Som svensk kom man ju alltid in oavsett vilket, dom var ju bara glada att kunna förbättra ration.

Citat:
Jag nominerar Ali's Bar och Star Bar.

OT: Jag har haft sjukt mycket ballare i Amsterdams uteliv än i Stockholms, så jag håller absolut inte med om att det skulle vara sämre. Nu vet jag vad ni tänker, men NEJ, jag rökte inte, jag krökade bara

Ali´s Bar har jag samma sak att säga om som Tre Remmare. Uppsamlingsheatet för att som knarkat på tre-ställen men inte fixat efterfest, är sugna på att gå hem eller gå till Stureplan. Ali´s var däremot lite trevligare, många konstiga diskusioner på det stället. =) Tre Remmare hade ett dansgolv så det var lite hugget som stucket. Those were the days, nu finns det inga fem-ställen om man inte har backslick. =( För oss som är helt normala men ser lite stekta ut ibland.
Citera
2009-05-20, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Cattens i Abrahamsberg e vidrig.

Hahaha, stinker blod hela jävla skitstället ju.
Citera
2009-05-21, 02:13
Medlem
HiNKs avatar
Haha vet mycket roligt om Fridhem, personalen likaså.

En gång när jag var där kom narkotikapolisen in och brottade ner två negrer inne i baren och vidare ut på gatan. Polisen skulle pepparspraya den ena killen men höll flaskan bak och fram och sprayade sig själv i ansiktet. Du kan tänka dig hur roligt det var att bevittna riktigt rudis.

Var med att spraymåla hela deras toalett svart på begäran, mot öl, pengar och mat.
Citera
2009-05-23, 01:58
Medlem
willythefoxs avatar
Min personliga favorit är Flamenco på Norrtullsgatan i vasatn, precis brevid Enkehuset (Cliff barnes). Det är lite av ett sunkhak deluxe, men shottbrickorna med hallon, blåfisk o fan vet vad, o pamela anderson affischer i "klubben" (den tomma källaren) fattas absolut inte. ägaren e ett riktig orginal, innan rökförbudet tände han sin nya cigg med den han hade i munnen, den största juggen jag sett, typ två meter o riktig biffig... Numera hänger han mest vid dörren p.g.a. rökandet då. En favvo hos mig! Måste bara dit ibland. Inte såååå sunkigt klientel alltid, men en riktigt skön sunkkrog! Rekommenderas!
Citera
2009-05-23, 19:15
Medlem
VAN2FREEs avatar
man skall stödja sitt lokala sunkhak!
Citera
2009-05-23, 19:34
Medlem
Brainfreezes avatar
skeppis på söder
Citera
2009-05-23, 19:35
Medlem
MUFCFelixs avatar
Vet inte om det nämnts, men sunkhaket vid Örnsbergs tunnelbana ger mig fet ångest när jag ser på folket där inne.
Citera
2009-05-23, 19:52
Medlem
patgarrets avatar
Kellys. Inget renodlat alkishak men fy fan för klientelet. Annars är Dovas och Gröne Jägaren ställen man gärna missar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in