2016-07-28, 21:56
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jodå, korallen finns kvar. Jag drack några bärs där senast i April Bekantat mig med några av dräggen också.
Najs! Var pizzorna fortfarande bra? Minns speciellt deras "Tre Kronor pizza" som var riktigt smarrig! (Namnet på den pizzan antar jag kom ifrån det att delar av TV4:s gamla såpa med samma namn, till vissa delar spelades in i Sätra Centrum b.l.a i pizzerian och i mataffären bredvid)

God var pizzan iaf, även fast själva Korallen huserade en del sunkiga gäster (Jag med kamrater b.l.a hehe) redan på den tiden.
Citera
2016-07-28, 23:52
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Najs! Var pizzorna fortfarande bra? Minns speciellt deras "Tre Kronor pizza" som var riktigt smarrig! (Namnet på den pizzan antar jag kom ifrån det att delar av TV4:s gamla såpa med samma namn, till vissa delar spelades in i Sätra Centrum b.l.a i pizzerian och i mataffären bredvid)

God var pizzan iaf, även fast själva Korallen huserade en del sunkiga gäster (Jag med kamrater b.l.a hehe) redan på den tiden.
Jag har inte ätit deras pizzor, minns att jag åt någon köttbit med vanlig pommes med beasås vilken var helt ok. Dom har ett bra utbud på öl för att vara ett sunkhak.
Citera
2016-07-29, 03:29
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag har inte ätit deras pizzor, minns att jag åt någon köttbit med vanlig pommes med beasås vilken var helt ok. Dom har ett bra utbud på öl för att vara ett sunkhak.
Ett stort tack för rapporten!
Jag blir själaglad när jag hör att några av mina stamsunkisar fortfarande lever, håller stilen och har hälsan!
Citera
2016-07-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Finns bara ett korrekt svar... DOVAS!!! Vill man se svartklädda punkarbrudar som pissar mitt på gatan utanför med jublande publik har man kommit rätt!

Nog för att är Dovas ett tvättäkta sunkhak men många som skriver här verkar aldrig ha varit utanför tullarna. Dom allra flesta gästerna på Dovas och andra cityhak har trots allt gjort ett aktivt val den dagen och pallrat sig dit från sina områden..

Vill du ha riktig misär med krossade drömmar och folk som sen länge har gett upp så är stadens sämre ytterområden helt överlägsna. Det handlar inte bara om människorna på plats eller lokalen i sig utan känslan av hela omgivningen..

Fy fan, feelingen att kliva ut från loserstanken på puben i Hallunda/Skärholmen/Fisksätra/valfritt skitområde och ta en cigg omgiven av brutalismhusen där folk sitter och gråter bakom persiennerna i sina soc-lägenheter kan inget cityhak mäta sig med..
Citera
2016-08-01, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Nog för att är Dovas ett tvättäkta sunkhak men många som skriver här verkar aldrig ha varit utanför tullarna. Dom allra flesta gästerna på Dovas och andra cityhak har trots allt gjort ett aktivt val den dagen och pallrat sig dit från sina områden..

Vill du ha riktig misär med krossade drömmar och folk som sen länge har gett upp så är stadens sämre ytterområden helt överlägsna. Det handlar inte bara om människorna på plats eller lokalen i sig utan känslan av hela omgivningen..

Fy fan, feelingen att kliva ut från loserstanken på puben i Hallunda/Skärholmen/Fisksätra/valfritt skitområde och ta en cigg omgiven av brutalismhusen där folk sitter och gråter bakom persiennerna i sina soc-lägenheter kan inget cityhak mäta sig med..
Du har helt rätt. Citypubar bör ej räknas som drägg då det trots allt är ett aktivt val och äventyrar i staden för att kanske senare gå till en klubb.

Vilken krog i Hallunda pratar du om? Den vid busshållsplatsen i centrum? Haha ja den har jag tittat på och verkligen undrat hur folk ens tänker som sitter där och dricker sig fulla. Du formulerar sista paragrafen alldeles ypperligt.

Att dricka sig full och sjunga karaoke i en sunkkrog i förorten är det sjukaste som finns. När jag pratar förort så pratar jag inte om kvarterskrogar i Danderyd osv. Jag pratar om just söderort.
Citera
2016-08-01, 09:15
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermed
Du har helt rätt. Citypubar bör ej räknas som drägg då det trots allt är ett aktivt val och äventyrar i staden för att kanske senare gå till en klubb.

Vilken krog i Hallunda pratar du om? Den vid busshållsplatsen i centrum? Haha ja den har jag tittat på och verkligen undrat hur folk ens tänker som sitter där och dricker sig fulla. Du formulerar sista paragrafen alldeles ypperligt.

Att dricka sig full och sjunga karaoke i en sunkkrog i förorten är det sjukaste som finns. När jag pratar förort så pratar jag inte om kvarterskrogar i Danderyd osv. Jag pratar om just söderort.
Så om Yakub Asyriani köper en lokal och öppnar ölhak innanför tullarna så är Yakubs ölhak automatiserat diskvalificerat från sunklistan, likasom Alko-Evert, född och uppväxt i Vasastan, som går till Yakubs hak för att dricka billig bärs?
Måste klientelet stamma utanför tullarna för att räknas?
Citera
2016-08-01, 10:31
Bannlyst
Citat:
Så om Yakub Asyriani köper en lokal och öppnar ölhak innanför tullarna så är Yakubs ölhak automatiserat diskvalificerat från sunklistan, likasom Alko-Evert, född och uppväxt i Vasastan, som går till Yakubs hak för att dricka billig bärs?
Måste klientelet stamma utanför tullarna för att räknas?
Det kommer komma fräscha ungdomar utanför tullarna för att sitta på yakubs hak innan de drar vidare. Lite skillnad också miljömässigt på stan och förorten.
Citera
2016-08-01, 12:23
Bannlyst
Nivå 22 @ Fridhemsplan
Citera
2016-08-03, 00:31
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Det kommer komma fräscha ungdomar utanför tullarna för att sitta på yakubs hak innan de drar vidare. Lite skillnad också miljömässigt på stan och förorten.
Kan tyvärr inte hålla med dig där broder. Sunkkrogens potens bestäms främst av två faktorer, och ingen av dem är geografiskt betingade!

1: Opretentiös servis (Som helst, men inte alltid, behärskar en förståelig svenska), berusad allsång och underhållning medelst Jack Vegas-maskiner är givet. Dessutom så skall det finnas en lång "Matsedel" varav hälften av rätterna består av specialerbjudanden som pushar grillbiffar (Antingen med pommes och pås-bea, eller på planka ihop med pulvermos) skurna ifrån överåriga och giktbrutna kossor, billig gris, turkpizza och utspädd fatöl. Lakrits-shots med mer lakrits än sprit är också ett måste, likaså "Specialpriser" på "Finsprit" såsom Jägermeister, Glennfiddish eller det som bruschorna lyckades att smuggla in ifrån Polen senast!

2: Klientelet! En Äkta sunkkrog skall gästas av (Förutom mig ) en blandning av alkisar, bättre begagnade damer, bättre begagnade gubbar, zigenare, psykfall, bruscha-blattar och fattiga studenter som tycker att en stor stark för 25:- är en bra affär!

Fallerar dessa två punkter så försvinner sunkkrogsstämpeln snabbare än vad en syrian kutar ifrån skattmasen, oavsett var sunkkrogen ligger!
Senast redigerad av Andersdamaan 2016-08-03 kl. 01:21.
Citera
2016-08-03, 01:19
Bannlyst
Jag har hittat den ultimata sunkkrogen i hela Sverige!

Var? Norsborg "centrum"

din restaurang och pub heter den. Försökte i min iver att hitta en frisör. En kille på gymmet rekommenderade norsborg centrum. Tar bilen dit, parkerar. Glassplitter på varje parkeringsruta så är försiktig. Glömmer sätta på p-skiva, går in i ingången bredvid pizza butiken. När jag kommer in ser jag en tiggare sitta mittemot som säger "hej". Massa trasiga dörrar och stängda butiker. Till vänster ser jag tonade rutor och "din restaurang och bar". Tittar in en snabbis, ingen är där inne. Bara en liten rullator och några baranställda. Fyfan asså, finns inget om det här stället på google heller. Ni sunkhaksentusiaster, ta er dit
Citera
2016-08-03, 01:22
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Jag har hittat den ultimata sunkkrogen i hela Sverige!

Var? Norsborg "centrum"

din restaurang och pub heter den. Försökte i min iver att hitta en frisör. En kille på gymmet rekommenderade norsborg centrum. Tar bilen dit, parkerar. Glassplitter på varje parkeringsruta så är försiktig. Glömmer sätta på p-skiva, går in i ingången bredvid pizza butiken. När jag kommer in ser jag en tiggare sitta mittemot som säger "hej". Massa trasiga dörrar och stängda butiker. Till vänster ser jag tonade rutor och "din restaurang och bar". Tittar in en snabbis, ingen är där inne. Bara en liten rullator och några baranställda. Fyfan asså, finns inget om det här stället på google heller. Ni sunkhaksentusiaster, ta er dit
Du först bruschan!
Senast redigerad av Andersdamaan 2016-08-03 kl. 01:27.
Citera
2016-08-03, 01:43
Bannlyst
Citat:
Du först bruschan!
Ska jag vara ärlig så är den så pass dräggig att jag inte ens skulle våga sätta upp den på drägglistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in