2006-02-23, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson Börje
Berzeli Bar...man tror fan att man är i serbien om man gär in där!!

Du befinner dig i nya Serbien, Sverige

Som för övrigt även är nya Somalia, nya Irak, nya Turkiet, osv
Citera
2006-03-09, 01:41
Medlem
Fanns ett ölhak vid Nytorget som hette Lazlos eller nåt sånt där en ur personalen brukade sitta och hamra på ett ostämt piano, klientelet på och ikring haket var totalt slut. En gång när jag gick förbi låg en synnerligen fet fyllkärring över motorhuven på en bil som föraren försökte att backa därifrån. Kärringen stapplade efter liggandes över motorhuven tills hon ramlade i backen, oförmögen att stå för egen maskin.
Citera
2006-03-09, 01:56
Medlem
Madchilds avatar
Antar att det reda är nämnt i tråden, men:
Göta Källare eller som i folkmun, 'Göta Juck'...
Gick förbi där för några helger sedan och det sjuka var att det var en kö, en lång kö...
Folk stod i kö för att betala in sig på Göta Juck!

Andra legendariska sunkhak: Fridhem, Lion Bar, Olivlunden och Snövit...
Citera
2006-03-09, 02:15
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ah! Vi ses vid Gullmarsplan! Lite bakom Gullmars finns "Skulptören" (a.k.a Skalpören) där Eder Siden-Carlsson ses innan Bajens hemmamatcher.

Sunkaggregatet Olivlunden på Gullmarsplan var under flera år halvhemlig halvofficiell samlingsplats för Storstockholms nationalister i samband med olika uppdrag eller sammanträffanden. Servicen var den tröttaste sedan Brezjnevs tid - inte sällan kunde hela partimöten med dussintalet deltagare avslutas inne i den goda värmen innan någon jävel ur servisen frågade om någon ville ha något. På så sätt en billig och bra konferenslokal, centralt belägen.
Citera
2006-03-09, 11:20
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Sunkaggregatet Olivlunden på Gullmarsplan var under flera år halvhemlig halvofficiell samlingsplats för Storstockholms nationalister i samband med olika uppdrag eller sammanträffanden. Servicen var den tröttaste sedan Brezjnevs tid - inte sällan kunde hela partimöten med dussintalet deltagare avslutas inne i den goda värmen innan någon jävel ur servisen frågade om någon ville ha något. På så sätt en billig och bra konferenslokal, centralt belägen.

Skriver under, DEN krogen går in högt på dräggtoppen.
Citera
2006-03-10, 21:59
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
Hornstull. Varför? Jag har under min långa, och dimmiga, krogkarriär varit närvarande ( ) vid/i de flesta nämnda (i denna tråd) eminenta hak, men Longhorn tar priset:

Jag och min son + 4 kompisar var och solade (Långholmen) i fredags, vi blev lite hungriga vid 19.00 tiden och gick till Longhorn. Vi ville sitta på deras uteservering (fläktade lite + att det är så satans varmt inne på denna "krog"). Jag och min son gick dit lite tidigare än dom andra för att fixa ett bord. Vi fick vänta lite, vilket var OK. När ett av borden "tömdes" så gick jag och grabben ut och skulle sätta oss, direkt dök det upp en "servitris", som sa att vi får inte sätta hos vid dessa bord (utomhus) förrän ALLA i sällskapet hade kommit. Svalde det, mest p ga att grabben var hungrig, efter ca 5 minuter dök 2 av dom som jag väntade på upp, vi gick ut och proceduren upprepade sig - jag fick ett rejält frispel - hade väl fortfarande stått kvar och diskuterat med dessa "serviceminded" människor om inte min son var med. Aldrig detta skithak, kändes lite grand som Pang i bygget fast utan komedin...

Vill påpeka att en generaluppryckning har skett på de dryga 18 månader som har förflutit. Longhorn Hornstull är numera mitt favorithak och har uppgraderat sig flera snäpp från apstadiet efter två regibyten. Alltid klockrent stekt och annars tillagat kött, i regel snabb och vänlig service enkannerligen till oss stammisar, inga problem att vänta ut flera gäster på uteborden eller att få utebord, vilket är väl värt. Ett verkligt guldställe att sitta ute på med vy mot Mälaren och offside för den värsta trafiken. Mums.
Citera
2006-03-10, 22:07
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Antar att det reda är nämnt i tråden, men:
Göta Källare eller som i folkmun, 'Göta Juck'...
Gick förbi där för några helger sedan och det sjuka var att det var en kö, en lång kö...
Folk stod i kö för att betala in sig på Göta Juck!

Andra legendariska sunkhak: Fridhem, Lion Bar, Olivlunden och Snövit...

För att stilla din undran; troligen var det monday bar (www.mondaybar.com) som hade lokalen just den kvällen. Och då är det packat med folk (alla kommer inte in).
Citera
2006-03-10, 23:43
Medlem
tre remmare har nämts flera gånger men jag vill höra en motivering!
Citera
2006-03-10, 23:48
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordlingon
tre remmare har nämts flera gånger men jag vill höra en motivering!

För... att det är dräggigt där? Eller vad menar du med motivering liksom?
Citera
2006-03-10, 23:49
Bannlyst
Jag råder er alla att göra ett besök på Flamenco på Norrtullsgatan.

Jävla suspekt hak, ryssar, juggar kryddat med en och annan storbystad blondin i baren.
Citera
2006-03-10, 23:50
Medlem
H.E.L.s avatar
Till livsstil o sånt från övrigt.

/mod
Citera
2006-03-11, 01:03
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Mama´s gun
hm, den gröne jägaren e väl sådeer fräsch??

Även big ben,eller som den kallas i folkmun - big bong har jag hört ska vara rätt sunki...
Jag har hört att Gröne jägaren ska va ett förtäckt horhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in