2012-12-05, 09:46
Medlem
pirates avatar
Dovas på hantverkargatan!
Så sunkigt det kan bli!
Citera
2012-12-07, 13:03
Medlem
xenbravs avatar
Jävligt skön tråd, det där sever inn måste man ju sticka till någon gång
Men förstår inte hur folk kan på allvar mena att Theodoras eller Dovas på fridhemsplan skulle vara dräggigaste, tycker båda ställerna är rätt sköna, framför allt Theodoras.
Citera
2012-12-07, 13:38
Medlem
Det mesta är nog omnämnt i tråden redan. Men vill nämna Metropol som ligger i sumpans tunnelbana. Var där med en polare för att ta en öl en tidig vardagskväll. Den mörka lokalen luktade illa, baren hade typ en sorts blasköl på fat, personalen var otrevlig, karaoke med nersupna somalier och alkade medelålders kvinns. Vi drack ett par klunkar av den pissljumna bärsen och drog.

Har bara varit där en gång. Kanske är skittrevligt andra dagar
Citera
2012-12-07, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Det mesta är nog omnämnt i tråden redan. Men vill nämna Metropol som ligger i sumpans tunnelbana. Var där med en polare för att ta en öl en tidig vardagskväll. Den mörka lokalen luktade illa, baren hade typ en sorts blasköl på fat, personalen var otrevlig, karaoke med nersupna somalier och alkade medelålders kvinns. Vi drack ett par klunkar av den pissljumna bärsen och drog.

Har bara varit där en gång. Kanske är skittrevligt andra dagar

Haha Metropol, där har det blivit några rallarslagsmål mot gnaget firmor som sitter där och förar.
Citera
2012-12-10, 11:04
Medlem
shady_ladys avatar
Suttit och läst rätt länge i tråden nu, men såg ingen som hittils har nämnt Riddarn i Jakobsberg??? Där kan vi snacka sunk även om det är mer "klubb" än bar...Enorm finlandskryssningsvarning på det stället... Även Pergola i Jakans centrum klassar jag som ett sunkhak även om det är flera år sen jag var där sist...
Citera
2012-12-10, 15:34
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shady_lady
Suttit och läst rätt länge i tråden nu, men såg ingen som hittils har nämnt Riddarn i Jakobsberg??? Där kan vi snacka sunk även om det är mer "klubb" än bar...Enorm finlandskryssningsvarning på det stället... Även Pergola i Jakans centrum klassar jag som ett sunkhak även om det är flera år sen jag var där sist...

Klassiskt!
Finns Zamora i Upplands-Väsby kvar förresten?
Citera
2012-12-10, 21:19
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Klassiskt!
Finns Zamora i Upplands-Väsby kvar förresten?
Det var minst 15 år sedan Zamora stängde. Det blev seda farbror&co och nuförtiden finns inte ens det kvar, inte ens på den sidan centrum. Det har blivit något hak på centralvägensidan nu som jag inte kommer ihåg vad det heter nu.
Citera
2013-01-04, 13:10
Medlem
TheReturns avatar
Nyinflyttad till Hässelby Strand. Offrar nog kommande lördag med att spendera den på Sever-Inn eller vad stället nu hette.

Detta kan bli spännande.
Citera
2013-01-04, 13:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReturn
Nyinflyttad till Hässelby Strand. Offrar nog kommande lördag med att spendera den på Sever-Inn eller vad stället nu hette.

Detta kan bli spännande.
Ha! Kan du inte ta lite bilder själv och lägga upp samt en utförlig beskrivning vad som hände under kvällen?

Detta stället har jag satt på min "Bucket list", nästa gång jag är i Stockholm så måste jag dit.

Citera
2013-01-04, 13:32
Medlem
Fred-Asps avatar
Fridhelmsplan ligger väldigt bra till som ''skitställenas kapital''. Sunkhak är charmigt på något sätt om det är medvetet, problemet är bara att krogarna på Fridhelmsplan försöker verkligen vara fräscha och ''up to date''. De misslyckas däremot helt. Nivå 22 och Viperroom är verkligen höjden på dekadens. Helt proppfullt med white trash och asiatiska turister. Tror inte ens att det går att låsa toaletten på Viper, stället är helt sönderfallet. Billig öl förvisso, men det är förståeligt varför de andra klubbarna inte kör billigare. Att dra Vipertyper in mot Stureplan vore katastrof.

Andra ställen jag avskyr vid det här laget är ''sjätte tunnan'' som mina polare tycker man måste älska för att det är ett medeltida tema, men personligen tycker jag bara att det är trångt, tråkigt och dyrt.
Citera
2013-01-04, 15:45
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReturn

Detta kan bli spännande.

Du behöver inte offra en lördag för det! En torsdag förmiddag funkar minst lika bra. Har du tur kanske du träffar flygkaptensalkisen, om han inte dött vid det här laget.
Citera
2013-01-04, 17:48
Medlem
För er som tänkt dra till Sever Inn kan det vara värt att veta att karaoke-drottningen har slutat. Tydligen har hon och ägaren inte kommit överens om lönen och hon blev missnöjd.

Med andra ord inte bara klientelet som är trasigt

För de som vill följa spektaklet, spana in deras Facebooksida.

Förhoppningsvis sviker inte folket utan stannar kvar trots förlusten av en älskad karaokebrud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in