2010-09-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Imponerande ändå att man kan göra "mindre mål" än någon annan.

Om en anfallares enda jobb är att göra mål borde RvP se upp. Skiljer ju inte jättemycket på skillnaden i antal ligamål per match jämfört med Berbatov. Jag tycker nog att alla Uniteds anfallare är bättre än Sunderlands diton, Bent undantaget som är bättre än Owen men tveksamt om han är bättre än Berbatov (i form).
Man ska självklart inte dra alla anfallare över samma kam men en anfallares uppgift är självklart att göra mål. Du förväntar dig mål utav spelare som Inzaghi,van Nistelrooy osv. Medan van Persie,Ollic,Cassano är andra typer.
Citera
2010-09-01, 23:28
Medlem
Jole25s avatar
Jag ger upp. Har haft en skum inställning till CA. Gillat vissa saker och andra mindre. Efter det här fotot så ger jag officiellt upp. Så jävla skön snubbe. Jag har aldrig sett ngn slänga upp pilotglasögonen på SB och jag har äntligen accepterat gubben. I somras såg jag ngt foto från hans semester där han smekte en kvinnoröv samtidigt som han bolmade på en cigg. Är han the king of kyla?

http://i6.photobucket.com/albums/y209/Oscar_K/ancelotti.jpg?t=1283368660
Citera
2010-09-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Arshavin har gjort 2 mål och han är ingen anfallare. Walcott har gjort 4 mål iår och då har han bara startat två matcher. Det jag försöker komma fram till är att Berbatov är en usel spelare som bara är bra i Unitedfansens ögon..

Ursäkta mig men vad f*n vet du om vad United fansen tycker eller inte om Berbatov? Det finns ingen spelare i klubben som fått mer skit han honom sedan Taibi!

Att du sedan påstår att han är en usel spelare får dig bara att framstå som okunnig. Han är definitivt inte usel, däremot kanske han ännu inte fått ut sin fulla kapacitet i United och han kanske inte heller kommer att få det. Däremot är han ofta riktigt bra ute på planen, trots att han inte gör så mycket mål som han kanske borde.

Dock har han startat säsongen lovande, och kanske kan detta bli hans bästa säsong hittills.
Citera
2010-09-02, 01:37
Bannlyst
Citat:
Arshavin har gjort 2 mål och han är ingen anfallare. Walcott har gjort 4 mål iår och då har han bara startat två matcher. Det jag försöker komma fram till är att Berbatov är en usel spelare som bara är bra i Unitedfansens ögon..

Du kan din fotboll du
Citera
2010-09-02, 09:26
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Walcott och Arshavin har ju identiska positioner fast på varsin sida så vad du vill komma fram till där vet jag inte.

Berbatov är ju ingen måltjuv direkt utan en fantastisk framspelare och target i sina bästa stunder.
Citera
2010-09-02, 15:26
Medlem
Nahibos avatar
Citat:

Eftersom du verkar vara Arsenalsupporter så förstår jag om du har en negativ inställning till spelare i United, men det blir lite patetiskt när du ska sitta och vräka ur dig att Berbatov är en usel spelare.. tittar du på matcherna eller ser du bara resultaten efteråt? (I vilket fall som helst så bör du ha sett då att Berbatov inte alls är så dålig som du vill få honom till)

Förstår inte varför du tar upp mittfältare helt plötsligt, pratar vi inte om anfallare här? Arsenals borde ju inte vara någe vidare isof då det bara är Chamakh som har gjort mål.

Citat:
Man ska självklart inte dra alla anfallare över samma kam men en anfallares uppgift är självklart att göra mål. Du förväntar dig mål utav spelare som Inzaghi,van Nistelrooy osv. Medan van Persie,Ollic,Cassano är andra typer.

Nu får du väl ta och bestämma dig? är det efter målen som man värdesätter en anfallare eller inte? Berbatovs roll i united har knappast varit att vara den som står för de flesta målen på en säsong.
Citera
2010-09-02, 17:36
Medlem
KemperBoyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag ger upp. Har haft en skum inställning till CA. Gillat vissa saker och andra mindre. Efter det här fotot så ger jag officiellt upp. Så jävla skön snubbe. Jag har aldrig sett ngn slänga upp pilotglasögonen på SB och jag har äntligen accepterat gubben. I somras såg jag ngt foto från hans semester där han smekte en kvinnoröv samtidigt som han bolmade på en cigg. Är han the king of kyla?

Det där är så jävla tufft. Han ser helt fantastiskt obeveklig och ouppnåelig ut. Han och Ian Holloway är utan tvekan PLs tuffaste tränare just nu.
Citera
2010-09-03, 12:42
Medlem
Satt och funderade på en sak ang brasilianare och PL. Finns det någon världsklass spelare som har spelat i PL som är brasse? Ja menar

Ronaldo
Cafu
Ronaldinho
Rivaldo
Kaka
Roberto Carlos
Romario
Maicon
Bebeto
Zico
Falcão
Osv...

jag kan inte komma på en spelare som PL har haft som är en världspelare av brasilianskt ursprung, undantag Ronbinho men trivdes inte och var ingen super spelare i tiden City. Om någon vet en spelare upplys mig gärna.
Citera
2010-09-03, 13:01
Medlem
Phaseouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Satt och funderade på en sak ang brasilianare och PL. Finns det någon världsklass spelare som har spelat i PL som är brasse? Ja menar

Ronaldo
Cafu
Ronaldinho
Rivaldo
Kaka
Roberto Carlos
Romario
Maicon
Bebeto
Zico
Falcão
Osv...

jag kan inte komma på en spelare som PL har haft som är en världspelare av brasilianskt ursprung, undantag Ronbinho men trivdes inte och var ingen super spelare i tiden City. Om någon vet en spelare upplys mig gärna.
Gilberto Silva i Arsenal, om du tycker att han räknas.
Citera
2010-09-03, 13:14
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken

Denilson(Arsenal), Alex(Chelsea), Juliano Belletti(Chelsea), Anderson(Man Utd), Elano(Man City), Geovanni(Man City), Fabio Aurelio(Liverpool) och Juninho(Middlesbrough). Om de är världspelare är kanske att ta i men det finns inte så många alternativ.
Rafael och Fabio Da Silva är väl annars 2 unga brasilianare som kan bli något stort.
Citera
2010-09-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phaseout
Gilberto Silva i Arsenal, om du tycker att han räknas.

Ajustfan han ja, jo klart han räknas.

Sen Juninho Paulista han hade jag även glömt.

Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Denilson(Arsenal), Alex(Chelsea), Juliano Belletti(Chelsea), Anderson(Man Utd), Elano(Man City), Geovanni(Man City), Fabio Aurelio(Liverpool) och Juninho(Middlesbrough). Om de är världspelare är kanske att ta i men det finns inte så många alternativ.
Rafael och Fabio Da Silva är väl annars 2 unga brasilianare som kan bli något stort.

Ahh visste om de "mindre" brassarna, är väl Elano som stack lite ut under Svennis tid me frisparkar osv
sen Rafael/Fabio är väl de som kan bli något stort där då. Annars tycker jag Alex, Beletti, Anderson, Lucas Leiva inte håller sån jätte klass i jämnförelse med de ja listade.
Senast redigerad av Znorken 2010-09-03 kl. 13:21.
Citera
2010-09-03, 13:21
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25

Kan bara hålla med, han själv lär ju sitta och runka till den där bilden i hemlighet samtidigt som han röker en cigarr och har fötterna i ett fotbad.

I övrigt är jag trots att jag håller på Gunners ett Harry Redknapp-fan, han måste va Ancelottis motsats inom den engelska fotbollen.

http://www.youtube.com/watch?v=zRZTna7tRHk
http://www.youtube.com/watch?v=jLM7Vids8ng
http://www.youtube.com/watch?v=ZlGTeuMJsdI
http://www.youtube.com/watch?v=EZnZiYb9feM
http://www.youtube.com/watch?v=MM2jxyLcpeI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in