2010-08-21, 22:35
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Har Bale vunnit årets mål nu förresten. Kan inte tänka mig ett skott som är snyggare. Måste nog till en extraordinär soloprestation eller klapp-klapp a´la Wigan för att matcha det.

Förmodligen inte. Brukar bli ett par smällare varje år. Men topp 10 minst bör det bli. Jag sitter och undrar hur länge Spurs får behålla honom.
Citera
2010-08-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Förmodligen inte. Brukar bli ett par smällare varje år. Men topp 10 minst bör det bli. Jag sitter och undrar hur länge Spurs får behålla honom.
Han blir väl minst kvar denna säsongen ut, sen kommer ni kunna sälja honom sjukt dyrt ifall han säljs till nästa år.
Citera
2010-08-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Han blir väl minst kvar denna säsongen ut, sen kommer ni kunna sälja honom sjukt dyrt ifall han säljs till nästa år.

Och fullbordar sin ställning som aldrig tillräckligt stora nog för att ta klivet in bland de största. Ärligt talat så för ligans skull vore det kul om Bale blir Spurs trogen ett tag. Det är alltid lätt att avfärda spelarförluster men sanningen är att det är ohyggligt svårt för klubbar som Spurs att hitta ersättare. Under Sir Bobbys dagar gjorde vi samma misstag med Woodgate när han såldes till Real för fantasisummor. Pengar i mängder är alltid uppskattat men ingen garanti för succé.

Ush mår redan dåligt inför morgondagen. Vi behöver verkligen en vinst så vi inte hamnar bland de absolut sista från första början. Aston Villa imponerade på mig i premiären så det blir ohyggligt svårt att slå dem. De är förvisso en Milner fattigare men de borde vara närmre segern än oss. Jag hoppas på att avsaknaden av James blir större än vad de har förväntat sig. Det jobbiga är att de är så sylvassa på att kontra. Jag vill verkligen inte se oss spela destruktivt imorgon men är det det som gör att vi vinner så tackar jag och tar emot poängen.
Citera
2010-08-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinchen
Säsongen börjar jävligt lovande, måste sägas. Arsenal spelar ut mot ett lag som alla förväntar sig att dom ska spöa (och i all ärlighet, vi har varit lite väl självsäkra i sådana matcher förr), Tottenham ser bara ut ha blivit starkare (och Gareth Bale, vilket jävla mål han gör!), Chelsea går på som en ångmaskin och snart äre Liverpool-City. Jag har saknat Premier League. Känns som om allt kommer vara annorlunda i år;

*Tottenham lyckas faktiskt med något. Jag menar, även om dom var lite.. mediokra i början mot Young Boys ser jag inte en chans att dom skulle missa CL, och det blir spännande att se, även om jag är Gunner. Gallasvärvningen kan dessutom slå åt vilket håll som helst.

*Blackpool tar sig upp, och även om dom var lite mindre imponerande mot Arsenal så måste man ju tycka att det är imponerande att dom ändå är här. Sedan är det ju förstås ännu mer imponerande att kunna få stryk med 6-0 och ändå, i mina ögon, kunna gå med huvudet högt. Man kommer som totala underdogs, både spelmässigt och ekonomiskt, och ger sig fulla fan på att man ska spela fotboll på Emirates, och inte parkera någon spelarbuss. Fansen sjunger trots ett ständigt bombardemang av det egna målet och dom spelar en ärlig, rak fotboll. Fan, så här borde alla nykomlingar vara. Skicka Stoke åt samma håll som Hull och låt Blackpool stanna tills dom tröttnar!

*Elmander gör mål. Vad fan?

DU har rätt, säsongen ser rätt spännande ut, kul med Bolton!! Stoke och deras 3osekunders handdukstorkningar vid varje inkast är segt, men deras hemmapublik är enorm! inte så stor stadion men riktiga råskinn som sjunger och håller igång, om ni nån gång är i midlands och har chansen, åk och se en hemmamatch, mkt bra tryck! Speciellt mot 'derby' lag som Wolves eller brum.

Det jag inte håler med om i din analys är väl spurs, trist att UEFA/FA/FIFA inte kan införa en 10 sekunders replayregel vid avgörande lägen. Endast idag har jag sett 3 avgörande/stora missar; chelseas offsidemål, arsenals straff som borde varit frispark utanför straffområdet och stokes mål som inte blev mål. Nästan ett avgörande fel vid varje match, och så ser det alltid ut, det är löjligt! Rygby, hockey, tennis, NFL: de klarar ala av att ha n ån teknologi eller replay införd i dessa anrika sporter, men fotboll? Nej, eftersom det bara är gamla mossiga gubbar som bestämmer, det är åt helvete.
Citera
2010-08-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm
Och fullbordar sin ställning som aldrig tillräckligt stora nog för att ta klivet in bland de största. Ärligt talat så för ligans skull vore det kul om Bale blir Spurs trogen ett tag. Det är alltid lätt att avfärda spelarförluster men sanningen är att det är ohyggligt svårt för klubbar som Spurs att hitta ersättare. Under Sir Bobbys dagar gjorde vi samma misstag med Woodgate när han såldes till Real för fantasisummor. Pengar i mängder är alltid uppskattat men ingen garanti för succé.

Ush mår redan dåligt inför morgondagen. Vi behöver verkligen en vinst så vi inte hamnar bland de absolut sista från första början. Aston Villa imponerade på mig i premiären så det blir ohyggligt svårt att slå dem. De är förvisso en Milner fattigare men de borde vara närmre segern än oss. Jag hoppas på att avsaknaden av James blir större än vad de har förväntat sig. Det jobbiga är att de är så sylvassa på att kontra. Jag vill verkligen inte se oss spela destruktivt imorgon men är det det som gör att vi vinner så tackar jag och tar emot poängen.
Det beror lite på vilken personlighet som Bale har också. Han kanske kräver att bli satt på transferlistan om han spelar bra hela denna säsongen samtidigt som Tottenham missar CL? Självklart är pengar ingen garanti, det krävs mycket annat som också ska slå in.
Young kommer alldeles säkert ställa till det imorgon, annars brukar väl publiken bära fram Newcastle ganska bra? Speciellt när det är premiär och allt.
Citera
2010-08-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm

Oavsett morgondagens möte så tror jag definitivt att Newcastle blir kvar i PL, de är tillräckligt bra. Blev imponerad av Carroll mot Man Utd, hade för mig att han var rätt dassig. Angående Bale så lär han inte dra nästa sommar oavsett hur det går i år. Ser riktigt vass ut, vad fan skedde, var ju sämst i början!?
Citera
2010-08-22, 00:40
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Oavsett morgondagens möte så tror jag definitivt att Newcastle blir kvar i PL, de är tillräckligt bra. Blev imponerad av Carroll mot Man Utd, hade för mig att han var rätt dassig. Angående Bale så lär han inte dra nästa sommar oavsett hur det går i år. Ser riktigt vass ut, vad fan skedde, var ju sämst i början!?

som vänsterback så var han väl helt värdelös under långa stunder?
känns som han har kommit mer till sin rätt när han spelar på mittfältet.. hans vänsterslägga går ju inte av för hackor iallafall
Citera
2010-08-22, 00:50
Medlem
Nästan roligast på hela dagen måste ju varit när Mark Noble skulle lägga straff. Han skjuter den säkert in i mål och vad gör han sen? Jo, han rushar mot bollen och glidtacklar med full fart även in returen när bollen studsat ut från nätet. Man ba
Citera
2010-08-22, 00:52
Medlem
jag tror på MANCHESTER UNITED
Citera
2010-08-22, 01:21
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parfic
jag tror på MANCHESTER UNITED

De längsta inlägg du skrivit i din tid på flashback är "han skulle passa bäst i manchester city", så detta var ju ganska bra jobbat!

Ledsen för OT men vafan.
Citera
2010-08-22, 01:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsic
Nästan roligast på hela dagen måste ju varit när Mark Noble skulle lägga straff. Han skjuter den säkert in i mål och vad gör han sen? Jo, han rushar mot bollen och glidtacklar med full fart även in returen när bollen studsat ut från nätet. Man ba

Antagligen för att hinna sno åt sig bollen innan Jääskeläinen, som faktiskt måttade en spark mot bollen.
Citera
2010-08-22, 01:26
Medlem
csts avatar
Härlig seger idag om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in