Citat:
Ursprungligen postat av Flinchen
Säsongen börjar jävligt lovande, måste sägas. Arsenal spelar ut mot ett lag som alla förväntar sig att dom ska spöa (och i all ärlighet, vi har varit lite väl självsäkra i sådana matcher förr), Tottenham ser bara ut ha blivit starkare (och Gareth Bale, vilket jävla mål han gör!), Chelsea går på som en ångmaskin och snart äre Liverpool-City. Jag har saknat Premier League. Känns som om allt kommer vara annorlunda i år;
*Tottenham lyckas faktiskt med något. Jag menar, även om dom var lite.. mediokra i början mot Young Boys ser jag inte en chans att dom skulle missa CL, och det blir spännande att se, även om jag är Gunner. Gallasvärvningen kan dessutom slå åt vilket håll som helst.
*Blackpool tar sig upp, och även om dom var lite mindre imponerande mot Arsenal så måste man ju tycka att det är imponerande att dom ändå är här. Sedan är det ju förstås ännu mer imponerande att kunna få stryk med 6-0 och ändå, i mina ögon, kunna gå med huvudet högt. Man kommer som totala underdogs, både spelmässigt och ekonomiskt, och ger sig fulla fan på att man ska spela fotboll på Emirates, och inte parkera någon spelarbuss. Fansen sjunger trots ett ständigt bombardemang av det egna målet och dom spelar en ärlig, rak fotboll. Fan, så här borde alla nykomlingar vara. Skicka Stoke åt samma håll som Hull och låt Blackpool stanna tills dom tröttnar!
*Elmander gör mål. Vad fan?
DU har rätt, säsongen ser rätt spännande ut, kul med Bolton!! Stoke och deras 3osekunders handdukstorkningar vid varje inkast är segt, men deras hemmapublik är enorm! inte så stor stadion men riktiga råskinn som sjunger och håller igång, om ni nån gång är i midlands och har chansen, åk och se en hemmamatch, mkt bra tryck! Speciellt mot 'derby' lag som Wolves eller brum.
Det jag inte håler med om i din analys är väl spurs, trist att UEFA/FA/FIFA inte kan införa en 10 sekunders replayregel vid avgörande lägen. Endast idag har jag sett 3 avgörande/stora missar; chelseas offsidemål, arsenals straff som borde varit frispark utanför straffområdet och stokes mål som inte blev mål. Nästan ett avgörande fel vid varje match, och så ser det alltid ut, det är löjligt! Rygby, hockey, tennis, NFL: de klarar ala av att ha n ån teknologi eller replay införd i dessa anrika sporter, men fotboll? Nej, eftersom det bara är gamla mossiga gubbar som bestämmer, det är åt helvete.