2010-08-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Hernandez kommer ta en plats i startelvan hyfsat tidigt och etablera sig som en målskytt av rang redan i år. Inom 2-3 år är han en av världens främsta anfallare. Det är iaf min sticka-ut-hakan-gissning.

Haha, ta det lite lugnt nu va?
Det tog ett halvår för Giovani Dos Santos att gå från "världstalang" till bänken i Ipswich så tro nu inte för mycket.

Den kanske största talangen, Carlos Vela, som smällde in 8 mål och 15 assist som 17-åring i Salamanca och som vann skytteligan i U-17 VM som 15-åring har haft svårt för Premier League hittills. Vela har ju dessutom varit högre ansedd i Mexiko än Hernandez. Blev också imponerad av Hernandez i VM men jag skulle nog inte ha för högra förhoppningar om honom. Tippar på en flytt till Atletico eller liknande inom två säsonger.
Citera
2010-08-03, 17:06
Medlem
Mark Tremontis avatar
Mycket händer inom Liverpool FC för tillfället.

Som de flesta kanske vet är kinesen och miljardären Kenny Huang oerhört intresserad av att köpa klubben. Då RBS (Royal Bank of Scotland) har lånat ut massvis med pengar till nuvarande ägarna Gillett och Hicks utan att egentligen fått en krona tillbaka trots att ägarna lovat flertal gånger att en klumpsumma skall komma snart vid flera tillfällen börjar banken ledsna.

Kenny har därför gått direkt till banken för att köpa klubben och på sätt inte ge jänkarna en krona för att sälja klubben (en klubb som de övervärderar något helt otroligt idag). Dock så finns det en liten hake, Gillett och Hicks sitter i form av ägare även i klubbens styrelse och kan därför vara med och bestämma vem som får köpa klubben och hur, ungefär.

En försäljning ser dock ljus ut. En källa nära klubben (nu låter jag som en random artikel på Aftonbladet) har meddelat för någon timme sedan att styrelsen skall träffas idag och diskutera Kenny Huang och ett eventuellt uppköp. Enligt källan ser en försäljning mycket trolig ut, speciellt eftersom Martin Broughtons (som blev anställd i vintras för att sälja klubben) rykte står på spel samt att Huang verkligen vill investera i klubben och spelarköp INNAN sommarens transferfönster tar slut.

Kenny beskrivs av många som en person som faktiskt bryr sig om sina klubbar och affärer och skulle inte agera nån sorts tyrann eller för den delen oljeshejk och bara tokpumpa in pengar i klubben så Ronaldo, Messi och Drogba köps innan sommaren är slut. Det hela verkar snarare röra sig om att han såklart ska ge klubben pengar men samtidigt låta Roy och hans stab göra sitt och inte köpa framgång. Han verkar förstå klubben potential.

Och glömde jag säga att Torres sa idag att han kommer stanna i klubben?

Goda tider för ett LFC-fan. Kanske för goda..?
Citera
2010-08-03, 17:12
Medlem
Mark Tremontis avatar
Glömde även tillägga att Gillett och Hicks deadline på att betala tillbaka alla skulder till RBS går ut i oktober och på sätt faller klubben into administration, vilket innebär att RBS då till 100% äger klubben och klubben då får Gillett och Hicks blir helt värdelös.

Det de kan göra nu är att hitta en annan investerare i klubben som är redo att möta deras asking price (ca 800 milj £ - helt sjukt överpris) och på så sätt gå rejält plus på affären. Att någon faktiskt betalar detta hysteriska överpris är dock inte troligt. Övriga medlemmar i styrelsen verkar mycket positiv till Huangs köp och just nu ser det ut som att Gillett och Hicks faktiskt får role over och acceptera att de måste sälja klubben utan att gå en krona plus, samtidigt som de kanske norra Englands allra mest hatade personer.

Viktigt att komma ihåg här (om det finns några LFC-fans på FB?) är att man inte skall ropa hej riktigt än utan ha lite is i magen och se hur det hela utvecklar sig.

Hoppas någon finner detta nyttigt iaf
Citera
2010-08-03, 18:37
Medlem
Mycket trevlig info Mark, visste det mesta du skrev innan, men alltid trevligt att läsa igen Jag tycker att det känns rätt bra iochmed att det har varit ganska tyst om affären fram tills nu, som sagt har Martin Broughton inte mycket tid kvar att hitta någon köpare, vilket jag tror att han gör.

Lite mer info om Huang: han har hjälpt flera amerikanska klubbar i olika ligor skaffa fram monstersponsor-avtal med kinesiska företag, och ingen fotbollsklubb har etablerat sig på den marknaden än, vilken jag hoppas Liverpool gör, om Huang köper klubben.
Citera
2010-08-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Tremonti
Glömde även tillägga att Gillett och Hicks deadline på att betala tillbaka alla skulder till RBS går ut i oktober och på sätt faller klubben into administration, vilket innebär att RBS då till 100% äger klubben och klubben då får Gillett och Hicks blir helt värdelös.

Det de kan göra nu är att hitta en annan investerare i klubben som är redo att möta deras asking price (ca 800 milj £ - helt sjukt överpris) och på så sätt gå rejält plus på affären. Att någon faktiskt betalar detta hysteriska överpris är dock inte troligt. Övriga medlemmar i styrelsen verkar mycket positiv till Huangs köp och just nu ser det ut som att Gillett och Hicks faktiskt får role over och acceptera att de måste sälja klubben utan att gå en krona plus, samtidigt som de kanske norra Englands allra mest hatade personer.

Viktigt att komma ihåg här (om det finns några LFC-fans på FB?) är att man inte skall ropa hej riktigt än utan ha lite is i magen och se hur det hela utvecklar sig.

Hoppas någon finner detta nyttigt iaf

Once bitten, twice shy. Som det heter. Hur som helst så är vad som helst bättre än Hicks & Gillett. Stannar de är det endast en tidsfråga innan Liverpool gör en Leeds eller än värre, upplöses helt.
Angående Kenneth Huang så verkar det som att han frontar ett consortium. De personer som postar infon på RAWK (vilket jag antar att det är därifrån du fått infon) antyder ju att detta är ett spektakel som kommer ge Liverpool helt sinnessjuka resurser. Broughton har hur som helst kontaktat EPL idag angående ett potentiellt ägarbyte, enligt de nya reglerna med minst 10 dagars varsel. Men som Liverpoolfan skall man inte ropa hej än. Hicks & Gillett kommer slåss med näbbar och klor. De köpte Liverpool pga en sak, att tjäna pengar. Och med budet som ligger på bordet verkar det inte som att de kommer göra det, mer än vad de redan gjort. Vilket ju vore ett drömscenario, men det är också det som talar emot affären. Hur som helst tyder allting hittills på att om detta går igenom så är det oerhört positivt för Liverpool.
Citera
2010-08-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Berbatov har 15-20 mål i sig, tyvärr så är han en sanslös humörspelare och jag vidhåller även att Welbeck kan bli riktigt jävla bra om han bara mognar och lär sig att släppa bollen. Resten känns inte direkt som United-material as we speak.

När det gäller Uniteds anfallsuppsättnings så är självklart Rooney ojämförbar med övriga. Berba en sjuhelvetes spelare, dock bara när han själv har lust. En riktigt bra försäsong har han i alla fall mäktat med. Stor anledning till att han inte funkat är att Rooney inte är en djupspringande anfallare. Berba behöver en Owen eller Hernandez som han kan servera sina otroliga smörpassningar.

Av de yngre förmågorna håller jag Welbeck som den med störst potential. Han besitter egentligen allt men precis som du nämner behöver han mogna och bli mindre självisk. När det gäller Kiko så avgudar jag hans förmåga att komma till avslut, påminner om en viss Ole-Gunnar när det gäller att hitta målet. Men jag tror inte att han kommer bli den stora målskytten många hoppas på. Diouf ser jag absolut ingenting i. Han är snabb. Kul för honom, liksom.
Citera
2010-08-04, 09:39
Medlem
Jole25s avatar
http://www.skysports.com/story/0,19528,11669_6293794,00.html

Nu vänder det igen i Liverpoolaffären. Nu ska det vara långtgående diskussioner med ett arab/kanadensiskt konsurtium(skriver man så?). På rätt väg enligt mig. Drömmen är att ngn shejk bin ladin tar över klubben så man kan skratta åt dom ännu mer...
Citera
2010-08-04, 10:27
Medlem
Mark Tremontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Once bitten, twice shy. Som det heter. Hur som helst så är vad som helst bättre än Hicks & Gillett. Stannar de är det endast en tidsfråga innan Liverpool gör en Leeds eller än värre, upplöses helt.

Njaa, Leeds var i en annan situation än oss. För det första är vi en mycket större klubb och för det andra så går Hicks och Gilletts ägandeskap ut i oktober och vemfansomhelst kan då köpa klubben, för en rätt billig peng kontra hur mycket man faktiskt kan tjäna på klubben.

Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Angående Kenneth Huang så verkar det som att han frontar ett consortium. De personer som postar infon på RAWK (vilket jag antar att det är därifrån du fått infon) antyder ju att detta är ett spektakel som kommer ge Liverpool helt sinnessjuka resurser. Broughton har hur som helst kontaktat EPL idag angående ett potentiellt ägarbyte, enligt de nya reglerna med minst 10 dagars varsel. Men som Liverpoolfan skall man inte ropa hej än. Hicks & Gillett kommer slåss med näbbar och klor. De köpte Liverpool pga en sak, att tjäna pengar. Och med budet som ligger på bordet verkar det inte som att de kommer göra det, mer än vad de redan gjort. Vilket ju vore ett drömscenario, men det är också det som talar emot affären. Hur som helst tyder allting hittills på att om detta går igenom så är det oerhört positivt för Liverpool.

Det är helt rätt att det är RAWK jag fått informationen ifrån. Två användare (Bamba och Don Vito Corleone) på RAWK uppdaterar dagligen hur det ligger till med ägandefrågan då de har otroligt bra insyn i klubben. Samtidigt är de noga med att ingenting är klart, vilket nya rapporterna om Khirdi antyder. Jag håller helt med resten av ditt inlägg, Hicks och Gillett kommer göra ALLT för att tjäna på detta men samtidigt fyller Hicks och Gillett bara två av fem platser i styrelsen och kan därför bli helt nedröstade av de andra tre (Broughton, Ayre och Purslow) när det kommer till ägandefrågan. Förvisso anses samtliga i styrelsen helt värdelösa på sitt jobb och klubben kommer nog säljas till slut till den absolut sämsta möjliga köparen med mest pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
http://www.skysports.com/story/0,19528,11669_6293794,00.html

Nu vänder det igen i Liverpoolaffären. Nu ska det vara långtgående diskussioner med ett arab/kanadensiskt konsurtium(skriver man så?). På rätt väg enligt mig. Drömmen är att ngn shejk bin ladin tar över klubben så man kan skratta åt dom ännu mer...

Du har inte rätten att skratta till oss när det kommer till ägandesituationer
Citera
2010-08-04, 10:53
Medlem
Jole25s avatar
Citat:

Du har inte rätten att skratta till oss när det kommer till ägandesituationer

Har jag inte? Du tycker att Chelsea och Liverpool har ungefär samma stabilitet i ägandesituationen? Du tycker att Liverpool som ALDRIG skulle sälja sin själ som ändå gjorde det har haft det bättre med jänkarna än med ryssjäveln?
Citera
2010-08-04, 11:16
Medlem
Mark Tremontis avatar
Citat:
Har jag inte? Du tycker att Chelsea och Liverpool har ungefär samma stabilitet i ägandesituationen? Du tycker att Liverpool som ALDRIG skulle sälja sin själ som ändå gjorde det har haft det bättre med jänkarna än med ryssjäveln?

What the hell? Vad har du tagit?

Har jag sagt att lagen har ungefär samma stabilitet i ägandesituationen?
Har jag sagt att vi haft det bättre med the yanks än ni med pappa Roman?
Du är en konstig filur
Citera
2010-08-04, 11:38
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
What the hell? Vad har du tagit?

Har jag sagt att lagen har ungefär samma stabilitet i ägandesituationen?
Har jag sagt att vi haft det bättre med the yanks än ni med pappa Roman?
Du är en konstig filur

Du sa att jag inte har ngn rätt att skratta åt er ägarsituation och jag förklarade bara för dig att jag har all rätt att skratta åt eran misär. Hoppas nu ngn shejk bin ladin tar över så man kan skratta ännu mer..

Konstig filur? Faktum är att jag har aldrig träffat en Liverpoolsupporter som har alla hästar i stallet...
Citera
2010-08-04, 13:07
Medlem
Arieswarlords avatar
Citat:
Du sa att jag inte har ngn rätt att skratta åt er ägarsituation och jag förklarade bara för dig att jag har all rätt att skratta åt eran misär. Hoppas nu ngn shejk bin ladin tar över så man kan skratta ännu mer..

Konstig filur? Faktum är att jag har aldrig träffat en Liverpoolsupporter som har alla hästar i stallet...

Nej det hoppas vi inte alls. Tror du att det är många av oss som vill ha en ägare i stil med Citys?

Helvete heller, ser hellre att vi hamnar på 5e plats med nuvarande trupp än att vi får en ny ägare som i sin tur köper in massa legosoldater à la Adebayor som tar oss till PL-guld.

Och du har aldrig träffat en Liverpoolsupporter med lite vett i skallen? I så fall har du letat på fel ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in