Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Nasri är långt ifrån den enda som Gallas har bråkat med, tror nog att det ligger betydligt mer bakom än det som du skriver.
Har heller aldrig hört talas om detta innan. Källa?
Är själv Arsenal-supporter men jag måste ändå ifrågasätta Nasris temperament

Han är en magisk fotbollspelare som mycket väl kan bli Fabregas arvtagare,
men han verkar vara en tjurig jävel.
Att han är osams med Gallas är ju allmänt känt, tycker ändå det är barnsligt och oprofessionellt att vägra skaka hans hand före en match. Då ska Gallas verkligen ha gjort något riktigt svinigt för att det skulle vara berättigat imo, exempelvis ha fysiskt misshandlat Nasri eller liknande. Tvivlar på att det är
så allvarligt
Man har ju även hört hur han "vägrade" flytta sig från Henrys plats (i omklädningsrummet?) och att det är detta som skulle ligga till grund för hans och Gallas ömsesidiga ogillande. Stämmer detta är det ju minst sagt fjantigt

Att han skulle ha blivit förbannad på ett Spurs-fan inne på en nattklubb har inte jag heller hört, dock så känns det ju inte otroligt med tanke på just hans till synes griniga humör.
Han rök väl även ihop (kanske inte fysiskt) med Franck Ribéry i Marseille? Läste att de tydligen fortfarande inte är sams, trots flera år i det franska landslaget efter deras gemensamma tid i Olympigue...
Sedan tycker jag mig även se Nasri "ofta" bli indragen i bråk på planen under match. Arsenal har inte direkt "fula" spelare men är det någon som delar ut/får en ful tackling är ofta Nasri där och knuffas och har sig. Han har även delat ut några fula stämplingar. Verkar med andra ord vara en hetsporre även på planen, kanske oftast då det går lite emot rent fotbollsmässigt.
Nasri är en av mina favoritspelare men man måste kunna vara kritisk ändå. Allt är inte svart eller vitt, t.ex. skulle jag tro att Nasri bär lika mycket skuld till bråket med Gallas som den mer rutinerade mittbacken

Gallas är inte normalt funtad, det tvivlar jag inte på

Dock så tror jag som sagt att Nasri har ett hetare temperament än man först kan tro. Framförallt verkar han vara jävligt långsint