2011-04-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Jag har väl inte jämfört utan konstaterat att Drogba blev hårdare straffad och antagligen helt rätt oxå. Tycker fortfarande att ni saknar lite självkritik.. Och se det som att han samlat på sig till detta. Jag ser ofta att spelare skriker fuck off till domaren men Rooney är fan värst av alla.. Hur många gånger ser man han inte skrika fuck off och vända ryggen till domaren? Att han drog det till sin gräns i lördags måste ni ju bara se. Han gör mål och till och med då kan han inte hålla sig från att vara den idiot på plan han är. Det går liksom inte att skylla på att han är ung heller för han är gammal nog för att börja fatta vissa saker. Hoppas SAF nu tar han i örat och får han att fatta en del saker.. Men jag är tveksam... SAF kommer använda detta för att intala alla att det är så synd om United.. Märks verkligen att många här har blivit ordentligt hjärntvättade av den gamle gubben.. Ni låter exakt som han gör...

EDIT: Glöm inte den snygga armbågen han gav innan i februari om jag inte minns fel och kom undan. Men man ser det man vill se antagligen...
Hur många gånger ser man inte flera lag storma fram mot domaren, däribland både CFC och ManUtd utan att FA får skrämselhicka för de stackars 10 åringarna. Jag pallar inte scrolla tillbaks och se om det var du som drog in Drogba-jämförelsen men du var den sista som prata om det och du påpekar att han får ett hårdare straff. Jaha, skall vi börja påpeka att ett solklart rött kort som Martin Taylors mot Eduardo är hårdare än en tröjdragning när vi ändå jämför äpplen och päron.

Men det är kul att du tar upp armbågen på McCarthy för jag var den förste här att skriva att jag ansåg det vara tre matchers bestraffning i efterhand då jag ansåg det för jävligt. Du har antingen dåligt minne, subjektiv läsning eller så bara drar du alla rakt över en kam, kanske för laget vi håller på eller t o m representerar (i Rooneys fall då).

Hade det varit Rooneys andra raka armbåge i följd (ex så var Drogba rätt bra på att träffa motståndare ett tag med med armbågar på tal om att se vad man vill) på kort tid så kan jag förstå, köpa, acceptera att FA vill visa att nu är det nog. Men, svordomar ÄR så pass vanligt precis överallt och det är oavsett om vi gillar det eller ej.

Gällande John Terrys ädla och nobla insatser på plan och aldrig sägandes ett ont ord mot en domare så visar vi här JT från sin bästa sida. Inte nog med en jävligt ful tackling på en landslagskollega, märk beteendet efter avblåsning och.. går han fram och ber Milner om ursäkt ? Detta gav ett gult kort, ingen bestraffning för det är ju så här en modig, rakryggad engelsk spelare skall spela.
http://www.youtube.com/watch?v=McOxoOSuX_8
Citera
2011-04-04, 23:36
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag läser aldrig engelsk media så jag vet inte vad som hänt privat, men av två sekunders googling ser jag att det har pratats om att han gjort en 16-åring gravid samt bråkat med Terry. Det är snarare på planen med ett antal fula tacklingar och filmningar som han är svinig.

Länk på att han har gjort en 16 åring tjej gravid? Eller bråkat med Terry?

Sedan kan man tycka Gerrard lägger sig lätt i vissa situationer, men det gör alla spelare som har namn för att få sig fördelar.

Sedan spelar Gerrard tufft, ja men han spelar inte fult. Alla vet ju att Arsenalfans tycker det mesta är tufft spel. Töntigare fans ock spelare får man ju fan leta efter. Jävla skitklubb..
Senast redigerad av X-tasy 2011-04-04 kl. 23:40.
Citera
2011-04-04, 23:36
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Hur många gånger ser man inte flera lag storma fram mot domaren, däribland både CFC och ManUtd utan att FA får skrämselhicka för de stackars 10 åringarna. Jag pallar inte scrolla tillbaks och se om det var du som drog in Drogba-jämförelsen men du var den sista som prata om det och du påpekar att han får ett hårdare straff. Jaha, skall vi börja påpeka att ett solklart rött kort som Martin Taylors mot Eduardo är hårdare än en tröjdragning när vi ändå jämför äpplen och päron.

Men det är kul att du tar upp armbågen på McCarthy för jag var den förste här att skriva att jag ansåg det vara tre matchers bestraffning i efterhand då jag ansåg det för jävligt. Du har antingen dåligt minne, subjektiv läsning eller så bara drar du alla rakt över en kam, kanske för laget vi håller på eller t o m representerar (i Rooneys fall då).

Hade det varit Rooneys andra raka armbåge i följd (ex så var Drogba rätt bra på att träffa motståndare ett tag med med armbågar på tal om att se vad man vill) på kort tid så kan jag förstå, köpa, acceptera att FA vill visa att nu är det nog. Men, svordomar ÄR så pass vanligt precis överallt och det är oavsett om vi gillar det eller ej.

Gällande John Terrys ädla och nobla insatser på plan och aldrig sägandes ett ont ord mot en domare så visar vi här JT från sin bästa sida. Inte nog med en jävligt ful tackling på en landslagskollega, märk beteendet efter avblåsning och.. går han fram och ber Milner om ursäkt ? Detta gav ett gult kort, ingen bestraffning för det är ju så här en modig, rakryggad engelsk spelare skall spela.

Nu börjar det bara bli pajkastning helt ärligt. Jag tycker inte Terrys tackling är snygg på ngt sätt men att man inte får säga sin mening(som är jävligt fel iofs) är väl ändå att ta i. Jag säger inte att Terry är guds ängel på plan. Det har jag upprepat flera gånger här men i MIN värld så är Rooney ett snäpp värre. Det kan säkert vara så att jag är blåögd men jag kan faktiskt inte komma på när Terry går fram till en kamera och svär eller att han säger saker om domaren i kameran som Rooney har gjort. Har han blivit utvisad pga sitt språk mot domaren? Jag tror inte det faktiskt men jag kan komma ihåg att Rooney har blivit det och det var ute i Europa. Jag ser ofta att Terry tjafsar eller argumentera med domaren men inte den respektlöshet som Rooney uppvisar gång efter annan. Det är inte ens tjafs utan "fuck off",slänger med handen och vänder ryggen när domaren vill prata med han. Du måste förstå att ngn gång så rinner bägaren över för gubbarna däruppe...Jag tror inte att detta som han blir åtalad för är ngt som är taget ur luften utan det är droppen som fått bägaren rinna över..
Citera
2011-04-04, 23:38
Medlem
the-gafferrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Länk på att han har gjort en 16 åring tjej gravid? Eller bråkat med Terry?

Sedan kan man tycka Gerrard lägger sig lätt i vissa situationer, men det gör alla spelare som har namn för att få sig fördelar.

Sedan spelar Gerrard tufft, ja men han spelar inte fult. Alla vet ju att Arsenalfans tycker det mesta tufft spel. Töntigare fans ock spelare får man ju fan leta efter. Jävla skitklubb..

En likasinnad!
Citera
2011-04-04, 23:46
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
En likasinnad!

Jag hälsar dig välkommen min liverpool broder, med låten liar liar som handlar om Hillsborough och den fortsatta bojkottningen av skiten the s.n

http://www.youtube.com/watch?v=p-h3rRqwgVM

Riktigt bra låt.
Citera
2011-04-04, 23:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Svaret: Avundsjuka fans som inte har en egen världsklass spelare som är egen producerad. Nej, han har aldrig varit så svinig som t ex Hor-köpande Rooney eller Wife-shagging Terry.

Gerrard är en sann förebild för fotbollsengland.

Förebild!?!?!?! Ahahahahahaha!

http://www.youtube.com/watch?v=CXlXYl2p7Xw

http://www.youtube.com/watch?v=uVb2gbMtN3I

http://www.youtube.com/watch?v=1GKXAKQY-0Y

http://www.youtube.com/watch?v=mwfgbHOZHE0

http://www.youtube.com/watch?v=Qqjx6IyWxjo

http://www.youtube.com/watch?v=DvWsHiSMbkU

http://www.youtube.com/watch?v=LzDuPro2ZWM

...en fuskare kan aldrig vara en förebild, moron!
Citera
2011-04-05, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Tycker det är skevt att FA försöker ta bort alla känslor och uttryck inom fotbollen och bara få fram nån lam produkt som ska passa varenda människa i hela världen. Men med det sagt är jag ändå lite skadeglad åt Rooneys avstängning eftersom när jag såg honom hålla på så in i kameran tyckte jag att han var världens äckligaste, vidrigaste, kaxigaste fitta. Han är ju grovt osympatisk helt enkelt.

Edit: Förtydligande, jag tycker alltså att FA agerar fel. Jag vill ha en fotboll där jag hatar vissa spelare och älskar andra. Jag vill ha spelare som visar känslor osv, till en viss gräns iofs. Jag vill ha publik som står upp, sjunger, vrålar och svär. Jag vill ha en fotboll som betyder nånting mer än bara pengar. Jag vill inte ha fotbolls-VM i Qatar, för att sväva ut lite i resonemanget.
Håller med dig om det du skriver om i början om en lam produkt men när Rooney gjorde mål på straffen och skrek in i kameran stod jag framför min gigantiska tv-skärm och skrek tillbaka och blev lika galet lycklig som han egentligen innerst inne var. Det var en klassisk stund för mig som United-fan och något jag aldrig kommer glömma eftersom det var första matchen på min nya stora tv så den invigningen kändes magisk. Den där kameramannen gick över gränsen och var alldeles för långt inne på planen och man kan ju undra om inte FA hade betalat honom för att provocera fram det som hände.
Så länge det finns känslor och uttryck som det Rooney bjöd på finns det något genuint i fotbollen och det måste man bara älska. Synd att golf och tennispubliken tröttnade på de sporterna och började lägga feta pengar på att se fotboll för det och alla snorungar som släppts in har förstört sporten och kvinnor och barn borde självklart vara bannlysta på arenorna och alla barer i hela världen på matchdagar. Kvinnor blir för fan som män och vi har tillräckligt med truck-flator i den här världen som det är.
Citera
2011-04-05, 00:13
Medlem
X-tasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Förebild!?!?!?! Ahahahahahaha!

http://www.youtube.com/watch?v=CXlXYl2p7Xw

http://www.youtube.com/watch?v=uVb2gbMtN3I

http://www.youtube.com/watch?v=1GKXAKQY-0Y

http://www.youtube.com/watch?v=mwfgbHOZHE0

http://www.youtube.com/watch?v=Qqjx6IyWxjo

http://www.youtube.com/watch?v=DvWsHiSMbkU

http://www.youtube.com/watch?v=LzDuPro2ZWM

...en fuskare kan aldrig vara en förebild, moron!

Bra jobbat, bra sammanställning. Hur långt tog det för dig? Ock du tycker Arshavin och Fabregas är bättre fotbollsspelare?
Citera
2011-04-05, 02:01
Medlem
jaochss avatar
Citat:

Svar ja, fast det syns inte i klippet då de visar reprisen 10 gånger. Tack och hej.
Citera
2011-04-05, 04:16
Medlem
Joves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Bra jobbat, bra sammanställning. Hur långt tog det för dig? Ock du tycker Arshavin och Fabregas är bättre fotbollsspelare?
Fabregas är betydligt bättre enligt mig.
Gerrard är en duktig spelare, men större rötägg är svårt att hitta

Och angående Rooneys avstängning var ju det bland det absolut löjligaste nånsin från FAs håll.
Som nån tidigare varit inne på, visst är Rooney långt ifrån guds bästa barn på planen, men svordomar är nåt som kommer naturligt i stundens hetta när adrenalinet pumpar vilket jag tror alla som själva spelat fotboll efter sin sjätte födelsedag känner igen. Och ett "Fucking hell" eller "Fuck off" är betydligt snällare ord i England än vad dom direkt skulle översättas till på Svenska. Har själv bott en period i London och dessa ord är något man hör hela tiden, både privat och på arbetsplatsen.

Att han "jobbat" ihop sig till en avstängning är visserligen möjligt, armbågen som ett exempel var riktigt ful och otroligt onödig, men att sitta och plussa ihop olika situationer är varken FAs jobb eller något som uppmanas i regelverket.
FA måste vara betydligt konsekventare vid sina domar.
Stänger dom av Rooney för detta måste dom fortsätta på inslagna väg, vilket jag tyvär tvivlar på att dom kommer göra.
Och att karriärhotande tacklingar ger samma straff som ett segerrusigt "Fucking hell" är ju bara för löjligt
Citera
2011-04-05, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
text
Självklart får du säga din mening, men gäller inte det bägge vägar ? Och det är inte pajkastning men Terry är inte guds bästa barn, jag må ha fel men jag har nog aldrig sett Rooney göra tacklingar så fula som Terry så ofta.

Tycker inte jag är direkt blåögd för att jag i just detta fallet försvarar Rooney, har inte haft svårt att döma honom för hans sätt med kontrakt, med armbågen på McCarthy eller den fula saken mot amatörlaget för att ta några exempel.

Hade det i samband med något sådant, ful tackling, kommit en direkt repressalie från FA så hade jag som sagt sett sambandet, men när man lägger in alla pusselbitarna i Rooneys sista år såsom dålig form, hans idioti med kontraktet, hans idioti med otroheten, förolämpningarna som haglar över honom match efter match (som sagt, polaren stod i Hammers-klacken och det var inte små söta fuck off som haglade konstant), att från delen Rooney kommer så är nog fuck off ett tämligen vanligt uttryck (med det försvarar jag inte valet av ord) och att han faktiskt ordnar en vändning i en match som borde vart förlorad så finns det avsevärt som visar att det faktiskt handlar om tämligen oskyldig känslostorm i stridens hetta.

Att i det läget välja "nu statuerar vi exempel" blir bara vansinnigt. Det är som om FA helt plötsligt stänger av 4-5 Chelsea-spelare för de springer fram mot domare, hade du suttit här och skrivit att "jag förstår att det någon gång blir för mycket för gubbarna däruppe" - jag är inte så speciellt säker på det.

Jaochs: ok, det var ju iaf bättre av honom än jag trodde.
Citera
2011-04-05, 09:52
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Självklart får du säga din mening, men gäller inte det bägge vägar ? Och det är inte pajkastning men Terry är inte guds bästa barn, jag må ha fel men jag har nog aldrig sett Rooney göra tacklingar så fula som Terry så ofta.

Tycker inte jag är direkt blåögd för att jag i just detta fallet försvarar Rooney, har inte haft svårt att döma honom för hans sätt med kontrakt, med armbågen på McCarthy eller den fula saken mot amatörlaget för att ta några exempel.

Hade det i samband med något sådant, ful tackling, kommit en direkt repressalie från FA så hade jag som sagt sett sambandet, men när man lägger in alla pusselbitarna i Rooneys sista år såsom dålig form, hans idioti med kontraktet, hans idioti med otroheten, förolämpningarna som haglar över honom match efter match (som sagt, polaren stod i Hammers-klacken och det var inte små söta fuck off som haglade konstant), att från delen Rooney kommer så är nog fuck off ett tämligen vanligt uttryck (med det försvarar jag inte valet av ord) och att han faktiskt ordnar en vändning i en match som borde vart förlorad så finns det avsevärt som visar att det faktiskt handlar om tämligen oskyldig känslostorm i stridens hetta.

Att i det läget välja "nu statuerar vi exempel" blir bara vansinnigt. Det är som om FA helt plötsligt stänger av 4-5 Chelsea-spelare för de springer fram mot domare, hade du suttit här och skrivit att "jag förstår att det någon gång blir för mycket för gubbarna däruppe" - jag är inte så speciellt säker på det.

Jaochs: ok, det var ju iaf bättre av honom än jag trodde.

Jag vet väl inte hur jag reagerar på saker som inte har hänt men om Ashley Cole hade blivit avstängd när han för ngn säsong sen höll på att trakassera domarna så hade jag faktiskt haft förståelse för det för det var till och med så jag skämdes ibland när jag såg hur han höll på.

Men du har väl rätt i att det är lättare att skriva att gubbarna har fått nog när ens egen spelare inte är inblandad men det finns fortfarande en möjlighet att det är så. Är det rätt? Tveksamt men så funkar livet. Folk dömer inte dig för en enskild händelse utan man har saker i bakhuvet som man inte glömmer och det påverkar ofta ens bedömning när något händer. Om en person i din närhet hela tiden beter sig dålig och det händer ngt som du inte tycker är passande så är det lätt att man dömer han direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in