2011-05-17, 22:03
Medlem
hazard simpsons avatar
[quote=preben12]
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Vad vi ska med Beckham? Fråga Harry Redknapp, han lär ha ett bättre svar än jag på det. Jag vill absolut inte värva honom. Ingen av de spelarna jag skrev är spelare jag vill ha till Tottenham. Men de är (tyvärr) alla tänkbara värvningar, så länge Redknapp sitter vid rodret.

Som ett exempel på Redknapps horribla värvningar kan nämnas Januarifönstret; Tottenham är en bra anfallare och en mittback från att klara sig till CL igen. Vad gör Redknapp? Värvar STEVEN PIENAAR?! Han har Bale, Krancjar och Rose som vänstermittfältare, men tro fan att han ska värva Pienaar. Han ville även ha Phil Neville och Charlie Adam......

Angående mittfältet. Det måste bantas ner, men det måste hela truppen också. Ut med Palacios, Hutton, Krancjar(tyvärr, vill lämna själv), Keane, Crouch, Pavlychenko, Lennon (han vill själv lämna), Woodgate, Bassong (tyvärr, vill lämna själv), Dos Santos, Bentley och om Parker värvas, även Jenas.

Bent... Nja. Han är bra när han får ligga jämte en mittback och chansa i djupled och laget slår djupledsbollar på honom. Men Tottenham spelade/spelar inte så och således så funkade det inte för honom i Spurs.

Taraabt till QPR för £1 miljon.... Ja det var ingen lyckad affär, han lär säljas för det tjugodubbla snart. Men återigen samma visa som för Bent, det funkade inte i Spurs för honom.

Vill Lennon lämna?

Bent är ju inte ens nära Spurs. Glöm

Annars ser jag gärna en eller två anfallare till.
Citera
2011-05-17, 22:08
Medlem
FabioAugustos avatar
Det har klagats i ett halvt millenium (ungefär) på att Arsenal saknar lite balls. När sedan Jack dyker upp klagar folk på honom. 19 bast och det här spelet i sig. Bara att hoppas att han ångar på och inte får ett tuffare andra/tredjeår (förra säsongen lirade han ju trots allt rätt mycket i Bolton). Jag kan också tycka att han tacklar lite fult ibland, men äh. Jag drar ju en Jack ur form alla dagar i veckan framför en Denilson med superform (om ni kan tänka er hur han hade sett ut om han hade något sånt).

Jag tror, hoppas och tycker att mittfältet är den positionen som ska göras om mest i sommar. Mittfältet har nästan varit Arsenals svaga sidan den här säsongen. De flesta i backlinjen har gjort vad dom har kunnat och på topp var Chamakh bra på hösten och RvP lysande på våren. Ut med Rosicky, Denilson, Cesc och Nasri om någon klubb är dum nog att betala överpris för honom.

Ramsey, Jack, Song, Theo, Arshavin, Diaby, Lansbury, JET plus ett par, tre till räcker.
Citera
2011-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Det har klagats i ett halvt millenium (ungefär) på att Arsenal saknar lite balls. När sedan Jack dyker upp klagar folk på honom. 19 bast och det här spelet i sig. Bara att hoppas att han ångar på och inte får ett tuffare andra/tredjeår (förra säsongen lirade han ju trots allt rätt mycket i Bolton). Jag kan också tycka att han tacklar lite fult ibland, men äh. Jag drar ju en Jack ur form alla dagar i veckan framför en Denilson med superform (om ni kan tänka er hur han hade sett ut om han hade något sånt).

Jag tror, hoppas och tycker att mittfältet är den positionen som ska göras om mest i sommar. Mittfältet har nästan varit Arsenals svaga sidan den här säsongen. De flesta i backlinjen har gjort vad dom har kunnat och på topp var Chamakh bra på hösten och RvP lysande på våren. Ut med Rosicky, Denilson, Cesc och Nasri om någon klubb är dum nog att betala överpris för honom.

Ramsey, Jack, Song, Theo, Arshavin, Diaby, Lansbury, JET plus ett par, tre till räcker.

Nasri är grym, finns ingen anledning till att sälja honom. JET kommer nog få de tufft i Arsenal, bara att se hans patetiska insats idag, killen rör sig max 500 meter per match.
Citera
2011-05-17, 22:36
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Nasri är grym, finns ingen anledning till att sälja honom. JET kommer nog få de tufft i Arsenal, bara att se hans patetiska insats idag, killen rör sig max 500 meter per match.
Du tycker på allvar att du kan döma en ung spelares framtid efter en match där han dessutom spelade ur sin position? JET har en låg lägstanivå, men en fantastisk högstanivå.

Nasri är inte "grym". Han är en alibispelare till väldigt stor del, en rätt tjurig sådan. Han tjurade bort Gallas från klubben och nu lär han tjura bort sig själv också.
Citera
2011-05-17, 22:44
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Förstår inte hur det är dåligt att han gåt hårt in i närkamper och det jag har sett i år av han (vill tillägga att jag sett 95% av Arsenals matcher i år) så är han inte mycket värre än den genomsnittliga spelaren i valfritt mitten/bottenlag i PL. Tycker det är befriande att det finns någon utöver Vermaelen som vågar trycka till och visa lite vilja i Arsenal.
Jag håller med om att han går över gränsen ibland, men det tillskriver jag hans ålder (detta är fortfarande hans debutsäsong i PL) och något som han kommer lära sig efterhand.
Att/Om han svär och skriker åt motståndare och domare gör honom inte till en sämre fotbollsspelare så länge han inte drar på sig kort. Personer som Wayne Rooney och John Terry betraktas väl inte som de trevligaste personerna vare sig på eller utanför planen och de är ändå två av PL:s bästa spelare.

Hade han gått in hårt och ärligt hade jag inte klagat för fem öre. Men det är rena idiottacklingar han gör, som jag sa innan; rena turen att ingen blivit skadad. Sen har jag inte påstått att han är en sämre spelare bara för han beter sig som en idiot. Det bara bevisar vilken "dirty little cad" han är. Men sen har han lärt sig av de bästa (Nasri och Fabregas )

Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson

Vill Lennon lämna?

Bent är ju inte ens nära Spurs. Glöm

Annars ser jag gärna en eller två anfallare till.

Ja Lennon och Redknapp drar inte jämt. Redknapp är besviken på Lennons utveckling och anser att han inte lyssnar. Lennon i sin tur är rasande över att han blev petad en halvtimme innan matchstart mot Madrid på Bernabeu och de andra spelarna är på Lennons sida. Lennon har även varit ute och festat mitt i veckorna.

Bent? Va?
Jag försökte förklara varför han inte funkade när han spelade i Spurs. Menade inte att Spurs skulle värva honom. Han funkar i ett kontrande mittenlag t ex årets upplaga av Villa. Men när han spelar med klasspelare (Modric, Berbatov) så funkade det helt enkelt inte. Han är bra på att avsluta, i övrigt så bidrar han inte med något.

Angående forwards så är det som vanligt rykten i massor. Klose/Militio/Gameiro/Adebayor/Osvaldo/Droga/Lukaku/Ba/Elmander etc etc.
Senast redigerad av preben12 2011-05-17 kl. 23:00.
Citera
2011-05-17, 23:21
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
[quote=preben12]Hade han gått in hårt och ärligt hade jag inte klagat för fem öre. Men det är rena idiottacklingar han gör, som jag sa innan; rena turen att ingen blivit skadad. Sen har jag inte påstått att han är en sämre spelare bara för han beter sig som en idiot. Det bara bevisar vilken "dirty little cad" han är. Men sen har han lärt sig av de bästa (Nasri och Fabregas )

Så du menar helt seriöst att spelare som Nasri och Fabregas gör idiottacklingar? Visst att de går in fult ibland, men att de skulle göra det mer än någon annan spelare ser jag inga belägg för. Nasri ser man nästan aldrig göra tacklingar överhuvudtaget.
Fram tills att Wilshere faktiskt skadar någon så håller jag inte med dig för fem öre.
Citera
2011-05-17, 23:29
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Hade han gått in hårt och ärligt hade jag inte klagat för fem öre. Men det är rena idiottacklingar han gör, som jag sa innan; rena turen att ingen blivit skadad. Sen har jag inte påstått att han är en sämre spelare bara för han beter sig som en idiot. Det bara bevisar vilken "dirty little cad" han är. Men sen har han lärt sig av de bästa (Nasri och Fabregas )

Så du menar helt seriöst att spelare som Nasri och Fabregas gör idiottacklingar? Visst att de går in fult ibland, men att de skulle göra det mer än någon annan spelare ser jag inga belägg för. Nasri ser man nästan aldrig göra tacklingar överhuvudtaget.
Fram tills att Wilshere faktiskt skadar någon så håller jag inte med dig för fem öre.

Nope, det menade jag inte alls. Jag menar att de är, för att använda engelskt vokabulär, "nasty petulant little scrotes". De klagar på domare och är allmänt tjuriga hela tiden. Vilket Wilshere verkar ha anammat rätt bra.

Missförstå mig rätt. Jag tycker de alla är bra spelare. Men gillar absolut inte deras sätt att bete sig, varken på eller utanför planen. Främst riktat mot Nasri och Wilshere.
Senast redigerad av preben12 2011-05-17 kl. 23:34.
Citera
2011-05-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Nope, det menade jag inte alls. Jag menar att de är, för att använda engelskt vokabulär, "nasty petulant little scrotes". De klagar på domare och är allmänt tjuriga hela tiden. Vilket Wilshere verkar ha anammat rätt bra.

Missförstå mig rätt. Jag tycker de alla är bra spelare. Men gillar absolut inte deras sätt att bete sig, varken på eller utanför planen. Främst riktat mot Nasri och Wilshere.

Årets inlägg
Citera
2011-05-17, 23:51
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Årets inlägg

Hmm.

Då börjar vi.

Nasri sätter sig på Henrys plats i bussen, Gallas ber honom att flytta sig och han blir sur på Gallas och får honom att lämna Arsenal. Han vägrar prata med Gallas och tar honom inte i hand inför matcher.

Han har varit i slagsmål med en Tottenham-supporter på en nattklubb efter en match. Tottenham-supportern frågade efter en autograf och då ska Nasri ha tolkat det som att han var ironisk och började slåss med honom. Vedran Corluka (av alla människor) var i närheten och lugnade ner båda två.

Behöver jag fortsätta förklara varför jag inte gillar honom som person?
Senast redigerad av preben12 2011-05-18 kl. 00:05.
Citera
2011-05-18, 00:15
Medlem
Cambijaos avatar
Carlito visar att han kanske är världens bästa striker, herregud vilka mål han gör.

Skulle vara en enorm besvikelse om han flyttade tillbaka till Argentina, vill se honom i engelsk fotboll. Han passar in perfekt där.
Citera
2011-05-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Hmm.

Då börjar vi.

Nasri sätter sig på Henrys plats i bussen, Gallas ber honom att flytta sig och han blir sur på Gallas och får honom att lämna Arsenal. Han vägrar prata med Gallas och tar honom inte i hand inför matcher.

Han har varit i slagsmål med en Tottenham-supporter på en nattklubb efter en match. Tottenham-supportern frågade efter en autograf och då ska Nasri ha tolkat det som att han var ironisk och började slåss med honom. Vedran Corluka (av alla människor) var i närheten och lugnade ner båda två.

Behöver jag fortsätta förklara varför jag inte gillar honom som person?

Är ju dock inte den första som inte drar jämt med Gallas som inte var en särskilt populär figur i Arsenals omklädsningsrum. Att han varit i slagsmål med en Tottenhamsupporter har jag aldrig hört, skulle vara intressant att läsa någon artikel om det? Långt ifrån en fitta på planen iaf, otroligt sällan man ser honom lägga sig enkelt, försöka skada någon eller skrika på domaren.
Citera
2011-05-18, 10:38
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Målen Tevez gjorde igår var fantastiska Vore jäkla trist för PL om han byter liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in