Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Nån mer än jag som känner att det lossnar för mitt kära Liverpool idag, 3 - 0 ?
Ni Pool-fans har ju skrivit detta inför varenda match typ. Lät likadant inför West Brom hemma, typ "nu blir det islossning, 5-0!". Inte omöjligt att Liverpool kan vinna mot Blackpool med några mål, beror på vilket Blackpool som vaknat denna söndag. Tycker dom har en skön anfallsglad fotboll med bra pssningsspel och rörelse (har dock inte sett överdrivet mycket av dom ska jag säga), men kanske just därför dom kan gå på pumpen rätt hårt också när dom blir avslöjade bakåt. Nä, jag blir inte förvånad om Liverpool står på hälarna och tror att man ska vinna med 4-0 men blir chockade av Blackpools offensivlust och rörlighet åtminstone i första halvlek. Jag tippar 1-1 i detta bottenmöte.
I Chelsea-Arsenal vågar jag knappt hoppas på poäng. Ett skadeskjutet Arsenal med svag målvakt (oavsett vem som står) och en backlinje som inte är samspelt så får man det riktigt tufft mot maskinen Chelsea. Ska Gunners hämta nån pinne krävs att Song skärper till sig rejält och ägnar sig åt defensivt jobb till 90%, att Arsjavin och Nasri har en grym dag och att backlinje+Almunia/Fabianski inte fuckar upp. Och Drogba måste nog ha en dålig dag, typ som mot City då han knappt tog vettiga löpningar utan blev stillastående och gnällig a´la en dålig Zlatan. Tipset lyder 2-0 till Chelsea men jag hoppas verkligen att Arsenal kan rubba dom, inte bara för att jag håller på Gunners utan ligan skulle må bättre av att Chelsea inte rycker ifrån redan nu.
Man City tror jag vinner komfortabelt över Newcastle idag. Även om man har skadeproblem i backlinjen ser man riktigt solida ut och borde kunna stoppa Caroll, Ben Arfa mfl. Tidvis var man rätt bra mot Juve i veckan och jag tror verkligen att man börjar bli ett lag. Yaya Toure börjar verkligen hitta rätt på mitten. Usch va bra jag tror man kan bli framöver. En stark defensiv med De Jong framför backlinjen och Hart i målet, ett mittfält som kryllar av kvalitetsspelare och Tevez som är hur jävla bra som helst. Lägg därtill att man har Kolarov, Balotelli mfl skadade så inser man att det kan vara ett galet storlag på g.
Fan vilken härlig söndag, snudd på pissflaska-varning då man inte kommer vilja lämna soffan en sekund.