2011-04-14, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Danny Fizsman död, sålde väl sina aktier till Kroenke bara dagarna innan sin död (?). Usmanov vägrar att sälja hans aktier till Kroenke, vad sker i ett sånt läge egentligen?
Enligt den brittiska lagen måste man vid ett ägande på över 60-62 % (minns inte exakt) lägga bud på resterande ägares andelar. Först vid över 90 % ägande kan man kräva att minoritetsägarna säljer sina aktier.
Så nu händer ingenting, Usmanov behåller sin del och fungerar därmed som en spärr mot Kroenkes ambitioner på helägande. Detta skyddar resterande aktieägare såsom fans med enstaka aktier mot uppköp.
Citera
2011-04-14, 16:30
Medlem
FotbollsAnalens avatar
http://www.fotbollskanalen.se/1.2097959/2011/04/14/engelska_uppgifter_chelseaspelarna_vill_ha_mourinh o_och_hiddink Lär ju hända...
Citera
2011-04-14, 18:11
Medlem
didierdrogbas avatar
Förr när man va inne på aftonbladet sport och tabeller och resultat så kunde man gå tillbaks rätt långt tillbaks i historik. det kan man ju inte nu på den sletna superbörsen.

Har ni några tips vart jag kan gå? Då inte bara PL utan andra ligor med?

Japp,hade varit fint med Guus och José,Analen.
Citera
2011-04-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bantumi
Enligt den brittiska lagen måste man vid ett ägande på över 60-62 % (minns inte exakt) lägga bud på resterande ägares andelar. Först vid över 90 % ägande kan man kräva att minoritetsägarna säljer sina aktier.
Så nu händer ingenting, Usmanov behåller sin del och fungerar därmed som en spärr mot Kroenkes ambitioner på helägande. Detta skyddar resterande aktieägare såsom fans med enstaka aktier mot uppköp.

Tack før det æven om jag vill minnas att det ær kring 30 % som man måste lægga bud (?). Tydligt att ingen i styrelsen vill ha særskilt mycket med Usmanov och gøra men han kan ju i teorin fortfarande ta øver klubben då.
Citera
2011-04-14, 19:40
Bannlyst
Redan nu har Liverpool-fansen börjat tveka inför matchen mot Arsenal. En del vill se en seger men många ser hellre en seger för Arsenal än oavgjort för att Arsenal ska kunna ha chansen att ta titeln och hindra United från att bli mesta mästarna.
Det är i sådana lägen som det sipprar ner till spelare och ledare och satsningen inte blir total i en match och på en arena där Liverpool redan haft mycket problem.
Citera
2011-04-14, 20:16
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Redan nu har Liverpool-fansen börjat tveka inför matchen mot Arsenal. En del vill se en seger men många ser hellre en seger för Arsenal än oavgjort för att Arsenal ska kunna ha chansen att ta titeln och hindra United från att bli mesta mästarna.
Det är i sådana lägen som det sipprar ner till spelare och ledare och satsningen inte blir total i en match och på en arena där Liverpool redan haft mycket problem.

Som Arsenalsupporter vill jag ha vinst. Men! Vinst på rätt premisser. Skulle vara väldigt tråkigt om Pool kör en halvdålig insats för att hjälpa Arsenal till ligavinst.
Citera
2011-04-14, 20:55
Medlem
Puckotts avatar
Tror jag inte kommer att hända. Vi kämpar för en europaplats nästa säsong och tror de är mer fokuserade på det än att hjälpa Arsenal.

Hur tror ni det går till under försnacket i omklädningsrummet?

Dalglish: Nää, nu ska vi förlora. För ni som sitter här är väll inte alls tävlingsmänniskor allihopa som hatar att förlora? Vissa av er känner säkert inte ens till att United går om oss i antalet ligatitlar om de vinner i år men de gör dom. Därför ska ni, som har köpts hit för dyra pengar för att vinna, gå ut och förlora.
Citera
2011-04-14, 21:18
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
http://www.fotbollskanalen.se/1.2097959/2011/04/14/engelska_uppgifter_chelseaspelarna_vill_ha_mourinh o_och_hiddink Lär ju hända...

Mourinho känns ganska nära, men samtidigt inte. Han vill säkert själv sticka men jag tror ej han kan(?)

Läste innan att Roman var sugen på Van Basten, kommentarer om det?
Citera
2011-04-14, 21:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment

Spelarna är nog tillräckligt professionella och vill vinna den här matchen så du kan vara lugn för det, förlorar Liverpool så beror det på att dom är sämre än Arsenal och inget annat. Hade chansen att plocka EL platsen varit helt borta så skulle jag förstå att spekulationerna hade tagit fart. Nu finns inte Gerrard med så räkna inte med någon konstig bakåtpassning eller liknande Att vi supportrar mycket hellre ser Arsenal vinna PL än Man Utd är en annan femma. Så här är det i fotboll, nästa säsong kanske Man Utd spelar nån match där dom vid seger hjälper Liverpool att komma topp 4, då får vi se hur era fans reagerar och hur laget uppträder.
Citera
2011-04-14, 22:58
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Mourinho känns ganska nära, men samtidigt inte. Han vill säkert själv sticka men jag tror ej han kan(?)

Läste innan att Roman var sugen på Van Basten, kommentarer om det?

Mourinho känns tveksam, han har ju kontrakt kvar i Real men jag tror det handlar om hur mycket han lyckats med sin säsong i Real vid säsongen slut som avgör.

Van Basten känns som ett givet försök om han känner sig sugen! Tror han kan lyckats betydligt bättre än vad Carlo gjort, trots dubbeln förra året.
Citera
2011-04-14, 22:58
Medlem
LuaLuas avatar
Ja, just det faktum att Gerrard inte spelar gör ju att det faktiskt finns lite hopp
Citera
2011-04-14, 23:27
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Mourinho känns tveksam, han har ju kontrakt kvar i Real men jag tror det handlar om hur mycket han lyckats med sin säsong i Real vid säsongen slut som avgör.

Van Basten känns som ett givet försök om han känner sig sugen! Tror han kan lyckats betydligt bättre än vad Carlo gjort, trots dubbeln förra året.

Tror Van Basten kan bidra till lite kreativitet i offensiven. All heder åt Ancelotti som är en världstränare, tror bara inte att ett engelska lag är han starkaste sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in