2011-05-25, 15:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
http://www.guardian.co.uk/football/2011/may/24/arsene-wenger-arsenal-active-transfer-market

Wengers avgörande sommar börjar iallafall okej. Mycket snack från Wenger visserligen, nu ska det hända något också. En ny 2001-sommar?

Osäkra: Almunia, Lehmann, Mannone, Clichy, Rosicky, Denilson, Arshavin, Cesc, Nasri, Bendtner, Vela, Eastmond, Traore, JET, Lansbury

Om jag får gå på magkänsla så stannar dom i fetstilt. Några av ynglingarna kanske lånas ut igen.

för mig får gärna allihop försvinna, borde bli en del pengar iaf för Arsjavin, Fabregas och Nasri. Köp då in Hazard (som själv verkar vilja komma till oss), Drogba (vore perfekt på topp med RVP), Leighton Baines på vänsterbacken (otroligt underskattad, förmodligen bäst i Premier League) och möjligen Scott Parker (tvåvägsspelare, ledartyp).

kanske en riktigt bra målvakt av lite äldre modell (Schwarzer) så att Sczezny kan få stå lite på tillväxt.
Citera
2011-05-25, 15:20
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
för mig får gärna allihop försvinna, borde bli en del pengar iaf för Arsjavin, Fabregas och Nasri. Köp då in Hazard (som själv verkar vilja komma till oss), Drogba (vore perfekt på topp med RVP), Leighton Baines på vänsterbacken (otroligt underskattad, förmodligen bäst i Premier League) och möjligen Scott Parker (tvåvägsspelare, ledartyp).

kanske en riktigt bra målvakt av lite äldre modell (Schwarzer) så att Sczezny kan få stå lite på tillväxt.
Varför ska exempelvis Lansbury och Lehmann bort? Bägge två är ju just sådana truppspelare som Arsenal behöver. Lehmann som mentor och tredjemålvakt, Lansbury med sitt enorma slit och han är dessutom ung och allround.
Citera
2011-05-25, 15:20
Medlem
Citat:
Leighton Baines på vänsterbacken (otroligt underskattad, förmodligen bäst i Premier League) och möjligen Scott Parker (tvåvägsspelare, ledartyp).

Leighton Baines är riktigt bra, och jag tycker inte han är underskattad. Han är erkänt bra av många "experter".
Citera
2011-05-25, 15:24
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Varför ska exempelvis Lansbury och Lehmann bort? Bägge två är ju just sådana truppspelare som Arsenal behöver. Lehmann som mentor och tredjemålvakt, Lansbury med sitt enorma slit och han är dessutom ung och allround.

okej, gick kanske ut lite väl hårt...fast hade bilden av hur Cesc ännu en säsong släpar fötterna efter sig och gnäller på allt å alla efter att ha blivit tvingad att fortsätta i Arsenal...känns bara som att det är läge för en rejäl utrensning, vill man inte själv vara kvar så ska man fan lämna...
Citera
2011-05-25, 15:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Leighton Baines är riktigt bra, och jag tycker inte han är underskattad. Han är erkänt bra av många "experter".

menade mest av "gemene man", klart folk härinne har koll på sånt...
Citera
2011-05-25, 15:30
Medlem
Citat:
menade mest av "gemene man", klart folk härinne har koll på sånt...

Ja då är jag med på vad du menar. Jag tycker dock att man använder över och underskattad lite väl ofta på spelare dock i alla möjliga sammanhang. Men det är ju givetvis som du säger för gemeneman.
Citera
2011-05-25, 15:31
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Väldigt glad om det nu blir De Gea, han har väl varit en av 'önske'-värvningarna enda sen man fick höra att VDS skulle lägga av.
Många spekulerar i att han är för ung, kan inte språket, ny liga etc.
Själv känner jag mig inte så orolig faktiskt, det är trots allt en väl scoutad transfer, Fergie brukar veta vad han sysslar med, och det finns liksom ingen anledning att tvivla på han.
Det här är ju heller inget sista minuten köp i panik, VDS avslöjade ju för ett bra tag sen att han skulle lägga av, och kan tänka mig att Fergie scoutade redan innan dess, då VDS max hade stannat ett år till.

Dock så har ju inte Ferguson en bra historia vad gäller att värva målvakter.. får hoppas att det inte blir en ny målvaktscirkus innan man hittar den rätte :S

Själv hoppades jag på Neuer in i det sista, tyskar och målvakter är en match made in heaven.
Citera
2011-05-25, 15:53
Medlem
benjas avatar
Jag är ganska så kass på United överlag nu men jag har för mig att ni hade en ganska trevlig vänsterytter vid namn Obertan.. Jag såg något inhopp av honom i början av säsongen och han verkade kunna bli riktigt bra, hur går det för honom?

För övrigt så tror jag att Arsenal kommer börja tappa placeringar nu.. Finns bara 3 spelare i a-truppen som jag gillar och det är Jack, Song och RvP..
Förstår även inte varför alla vill ha bort clichy. Känns ändå rätt stabil tycker jag..
Citera
2011-05-25, 16:06
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Dock så har ju inte Ferguson en bra historia vad gäller att värva målvakter.. får hoppas att det inte blir en ny målvaktscirkus innan man hittar den rätte :S

Själv hoppades jag på Neuer in i det sista, tyskar och målvakter är en match made in heaven.

Fast spanjorer verkar oxå ha bra målvakter nuförtiden och vem kommer inte ihåg Zubizarreta?
Citera
2011-05-25, 16:33
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Fast spanjorer verkar oxå ha bra målvakter nuförtiden och vem kommer inte ihåg Zubizarreta?

Jovisst har Spanien en bra historia med målvakter också men just nu känns det som att Casillas blandar och ger och Valdes är som han blev.

Obertan har spelat mest i reservlaget iår men han blev inbytt i CL och gjorde mål har jag för mig mot Bursaspor från Turkiet, hoppas på honom med då det känns grymt att inte en kille som ser ut som 40 redan när han är 22 inte ska få lyckas när han har kommit såhär långt.
Citera
2011-05-25, 17:38
Medlem
Quorthons avatar
Obertan kommer aldrig att bli något i United om det inte sker någon radikal förändring. Han måste bli en man och utstråla mer pondus och beslutsamhet på planen. Gissar att han antingen lånas ut eller säljs till nästa säsong.
Citera
2011-05-25, 18:08
Medlem
MrOSs avatar
Clichy är en kille som jag faktiskt inte kan förstå hur han blir kallad stabil? Ibland är han ju värre än en huvudlös höna i försvarsspelet. Ta och kolla på returen mot Barca, aldrig sätt en kille vara så fel ute så många gånger under en match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in