Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Ni City-fans är alltid lika söta och man tycker nästan synd om er och er iver att bli någonting eftersom ni nu inte är det alls. Det finns en naiv charm med att tro på att man ska bli stora men problemet med City har alltid varit oförmågan att tajma saker och ting. Man ger sig in i en storsatsning just när ligan är som starkast med flest topplag som alla aspirerar på guldet och de fyra första platserna. Det vilar en känsla av glad amatör över City som styrs av en slags småstadsmentalitet och en självpåtagen förlorarroll som smakar otroligt bittert.
Sedan är det alltid kul att bli kallad glory hunter när man som jag följt laget från långt före du ens fick några blöjor. City-fans är nördar som upptäckt fotbollen och som har tråkiga jobb och tråkiga liv och jag har mött för många av dom för att inse att deras strävan är ett substitut för ett misslyckat liv. De har till exempel varje år visat sig ha flest singelmän som följer dom och det understryker bara hur viktigt fitta är för att man ska slippa bli en bitter skit som drömmer omöjliga drömmar.
Du behöver inte kalla mig "City-fan" eftersom jag inte håller på laget ifråga.
Ger sig in i storsatsning när ligan är som starkast? När skulle dom annars ha börjat sin satsning? Alla måste börja någon gång, och i detta fallet handlar det ju om en Taiwanes som ville göra City till ett topp lag, vilket nu det har blivit också.
Dessutom var inte ligan som starkast när city gav sig in i sin satsning. Det var tre klubbar som stred om guldet, united, Chelsea & Arsenal. Det skiljde nio poäng mellan 4:an Liverpool och 5:an Everton slutligen. Till skillnad från nu då man skulle kunna räkna in sex stycken klubbar, som ligger på ungefär samma nivå.