2011-03-19, 00:59
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Manchester ÄR rött, United har en mycket större andel människor med säsongsbiljetter som kommer ifrån en M postkod. Alltså bofasta i Manchester. City har sina flesta fans i Stockport som inte ens ligger i Manchester.

http://www.youtube.com/watch?v=-1A9Dyz2vLA Här erkänner till och med City fansen det!
Du behöver inte övertyga mig. Ska jag vara ärlig så tycker inte jag att det spelar någon roll vilket lag som är "stadens"
Citera
2011-03-19, 01:05
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Är lite på lyset nu som man säger, så jag orkar knappast läsa din länk.
Men vilket fall så vet jag att du har fel och att jag har rätt.
Suck

Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Du behöver inte övertyga mig. Ska jag vara ärlig så tycker inte jag att det spelar någon roll vilket lag som är "stadens"
Okej okej
Citera
2011-03-19, 01:12
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Suck
Ja du kan mycket gärna fortsätta slå dig själv i huvudet.
Säger som det där puckott i tråden: Jag bryr mig inte heller nämnvärt vilket som är stadens lag, då jag inte ens är född i städerna i fråga.
Men faktum kvarstår, jag vet fortfarande att du har fel och att jag har rätt. Slå det du.
Citera
2011-03-19, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Vänta några år så ska du se att City är större än United. Dom har alltid varit större än United sen flera år tillbaks i Manchester. Dröjer inte länge tills dom är större i världen över heller. Man united är plast och kommer alltid vara det, Whatsoever.

Du kan kalla dom losergäng nu men vänta lite, lilla Glory hunter.
Ni City-fans är alltid lika söta och man tycker nästan synd om er och er iver att bli någonting eftersom ni nu inte är det alls. Det finns en naiv charm med att tro på att man ska bli stora men problemet med City har alltid varit oförmågan att tajma saker och ting. Man ger sig in i en storsatsning just när ligan är som starkast med flest topplag som alla aspirerar på guldet och de fyra första platserna. Det vilar en känsla av glad amatör över City som styrs av en slags småstadsmentalitet och en självpåtagen förlorarroll som smakar otroligt bittert.
Sedan är det alltid kul att bli kallad glory hunter när man som jag följt laget från långt före du ens fick några blöjor. City-fans är nördar som upptäckt fotbollen och som har tråkiga jobb och tråkiga liv och jag har mött för många av dom för att inse att deras strävan är ett substitut för ett misslyckat liv. De har till exempel varje år visat sig ha flest singelmän som följer dom och det understryker bara hur viktigt fitta är för att man ska slippa bli en bitter skit som drömmer omöjliga drömmar.
Citera
2011-03-19, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phazio
Det var en lite rolig tanke. Jag kan absolut köpa att det för mindre lag kan vara en så pass stor grej att slå ett topplag att man inte presterar lika bra i de följande matcherna, men då borde det sträcka sig till fler lag än bara United. Har du statistik på det för de senaste, säg 4-5, säsongerna, för både United och för typ Chelsea, Arsenal och Liverpool, så man kan göra en rimlig jämförelse?
Du vet likaväl som jag att om man följer en klubb så vet man saker. Man registrerar när ett lag slår ens klubb och vad som händer sen. För mig har det alltid varit en kul grej att se vad som sker med lag som slagit United och det har i alla tider förvånat mig att dessa lag får problem i ungefär 4-5 matcher efter en seger över United. Vill du få statistik på det kan du ringa Erik Niva eller bara fråga andra här på FB som i första hand är så kallade statsistik-mödisar som egentligen borde hålla på med datorer men som blev så uttråkade på det att de började hålla på nåt lag. Inte för att de älskar fotbollen utan för att de missunnar andra glädjen att hålla på ett lag helt enkelt för att de är manliga bitterfittor. Sådana människor reser inte över till matcherna eller närmar sig kulturen som sådan utan de ser det på tv eller online och sen skriver de av sig här.
Citera
2011-03-19, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phazio
Det var en lite rolig tanke. Jag kan absolut köpa att det för mindre lag kan vara en så pass stor grej att slå ett topplag att man inte presterar lika bra i de följande matcherna, men då borde det sträcka sig till fler lag än bara United. Har du statistik på det för de senaste, säg 4-5, säsongerna, för både United och för typ Chelsea, Arsenal och Liverpool, så man kan göra en rimlig jämförelse?
Du vet likaväl som jag att om man följer en klubb så vet man saker. Man registrerar när ett lag slår ens klubb och vad som händer sen. För mig har det alltid varit en kul grej att se vad som sker med lag som slagit United och det har i alla tider förvånat mig att dessa lag får problem i ungefär 4-5 matcher efter en seger över United. Vill du få statistik på det kan du ringa Erik Niva eller bara fråga andra här på FB som i första hand är så kallade statistik-mödisar som egentligen borde hålla på med datorer men som blev så uttråkade på det att de började hålla på nåt lag. Inte för att de älskar fotbollen utan för att de missunnar andra glädjen att hålla på ett lag helt enkelt för att de är manliga bitterfittor. Sådana människor reser inte över till matcherna eller närmar sig kulturen som sådan utan de ser det på tv eller online och sen skriver de av sig här.
Citera
2011-03-19, 02:19
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Ni City-fans är alltid lika söta och man tycker nästan synd om er och er iver att bli någonting eftersom ni nu inte är det alls. Det finns en naiv charm med att tro på att man ska bli stora men problemet med City har alltid varit oförmågan att tajma saker och ting. Man ger sig in i en storsatsning just när ligan är som starkast med flest topplag som alla aspirerar på guldet och de fyra första platserna. Det vilar en känsla av glad amatör över City som styrs av en slags småstadsmentalitet och en självpåtagen förlorarroll som smakar otroligt bittert.
Sedan är det alltid kul att bli kallad glory hunter när man som jag följt laget från långt före du ens fick några blöjor. City-fans är nördar som upptäckt fotbollen och som har tråkiga jobb och tråkiga liv och jag har mött för många av dom för att inse att deras strävan är ett substitut för ett misslyckat liv. De har till exempel varje år visat sig ha flest singelmän som följer dom och det understryker bara hur viktigt fitta är för att man ska slippa bli en bitter skit som drömmer omöjliga drömmar.
Du behöver inte kalla mig "City-fan" eftersom jag inte håller på laget ifråga.

Ger sig in i storsatsning när ligan är som starkast? När skulle dom annars ha börjat sin satsning? Alla måste börja någon gång, och i detta fallet handlar det ju om en Taiwanes som ville göra City till ett topp lag, vilket nu det har blivit också.

Dessutom var inte ligan som starkast när city gav sig in i sin satsning. Det var tre klubbar som stred om guldet, united, Chelsea & Arsenal. Det skiljde nio poäng mellan 4:an Liverpool och 5:an Everton slutligen. Till skillnad från nu då man skulle kunna räkna in sex stycken klubbar, som ligger på ungefär samma nivå.
Citera
2011-03-19, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Du vet likaväl som jag att om man följer en klubb så vet man saker. Man registrerar när ett lag slår ens klubb och vad som händer sen. För mig har det alltid varit en kul grej att se vad som sker med lag som slagit United och det har i alla tider förvånat mig att dessa lag får problem i ungefär 4-5 matcher efter en seger över United. Vill du få statistik på det kan du ringa Erik Niva eller bara fråga andra här på FB som i första hand är så kallade statsistik-mödisar som egentligen borde hålla på med datorer men som blev så uttråkade på det att de började hålla på nåt lag. Inte för att de älskar fotbollen utan för att de missunnar andra glädjen att hålla på ett lag helt enkelt för att de är manliga bitterfittor. Sådana människor reser inte över till matcherna eller närmar sig kulturen som sådan utan de ser det på tv eller online och sen skriver de av sig här.

Jag gjorde en snabb koll på de lag som slagit Chelsea i år, och deras två efterföljande matcher. Då har lagen snittat 1,14 poäng per match, vilket inte är ett jättebra facit direkt. Man City står ut genom att vinna sina två efterföljande, Arsenal spelar oavgjort mot Wigan och vinner mot Birmingham. Liverpool spelar lika mot Wigan direkt efter båda gånger de slog Chelsea, för att följa upp med förluster mot Stoke och West Ham.

Så givet det väldigt begränsade statistiska underlaget håller jag fast vid att det inte är ett United-specifikt fenomen, utan snarare en effekt av att klubbar kan bli lite nöjda efter att ha slagit en "storklubb".
Citera
2011-03-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Egentligen är det mest själva saken att alla domare skall vara fredade ifrån kritik som jag stör mig på; spec då man ser mer och mer konstiga domslut som drabbar alla lag.
Jo, det håller jag med om, så länge det är konstruktiv kritik så måste den få framföras mot alla. Tränare, förbund, domare och spelare.
Citera
2011-03-19, 15:51
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Skönt med poängtapp för Tottenham, nu har Chelsea ett guldläge att ta grepp pm 3:e platsen imorgon ordentligt!
Citera
2011-03-19, 16:28
Medlem
Wiltons avatar
Jermain Defoe... Maken till MÅLSUMPARE är det länge sen jag sett.

Spurs skulle ligga 2-3:a med anfallare som producerar. Snålheten bedrog visheten i Januarifönstret.
31 skott mot mål i dagens match inkl. dom blockerade. Stolpskott hit ribbskott dit. Missa öppet mål lyckades vi också med.
Otroligt!

Blackpool, Wolherhampton och West Ham dom 3 senaste. 2pinnar lyckades vi få. Då blir det inge CL spel nästa säsong.

Bitter är bara förnamnet.
Citera
2011-03-19, 18:04
Medlem
Villons avatar
Varför håller man egentligen på Newcastle.

Tre poäng till nedflyttningsplats nu, usel form och som vanligt toppar man skadetabellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in