2011-03-18, 16:58
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Rätta mig gärna om jag har fel men det är väl inte för kritiken om att Luiz borde vart utvisad eller att straffen var väldigt diskutabel som Fergie får sin avstängning.

Det är väl för uttalandet "You want a fair referee, or a strong referee anyway - and we didn't get that. I must say, when I saw who the referee was I feared it. I feared the worst." vilket inte på något minsta sätt kan tolkas som väldigt korrekt och kontexen enbart kan tolkas som en partisk domare.

Det är ett hårt uttalande ja, men i sak har han rätt. Det är ett svagt beslut att inte ta det andra gula på Luiz när han tydligt ser situationen. Straffen är feldömd men där är det väl möjligen mer fråga om klassisk dålig domare än att domaren är partisk.

Egentligen är det mest själva saken att alla domare skall vara fredade ifrån kritik som jag stör mig på; spec då man ser mer och mer konstiga domslut som drabbar alla lag.
Citera
2011-03-18, 23:25
Bannlyst
Liverpool har inte vunnit en match sen de slog United så det gamla spöket lever vidare ser jag...
Sunderland borta lär bli en tuff match och jag hoppas Welbeck spelar och sänker dom. Kul att se att våra unga boys slog Liverpool i FA Youth Cup och att de spöade skiten ur Liverpools spelare som blödde från käften och ringde hem till mamma.
Chelsea och City är en match mellan två losers denna säsong och de får väl dränka sorgerna i puben efter matchen där de hänger mer än på träningsplan.
Citera
2011-03-18, 23:30
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Liverpool har inte vunnit en match sen de slog United så det gamla spöket lever vidare ser jag...
Sunderland borta lär bli en tuff match och jag hoppas Welbeck spelar och sänker dom. Kul att se att våra unga boys slog Liverpool i FA Youth Cup och att de spöade skiten ur Liverpools spelare som blödde från käften och ringde hem till mamma.
Chelsea och City är en match mellan två losers denna säsong och de får väl dränka sorgerna i puben efter matchen där de hänger mer än på träningsplan.
Vilket gammalt spöke?
Citera
2011-03-18, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Vilket gammalt spöke?
Kolla statistiken själv för lag som slår United vinner oftast inte en match de 4-5 matcherna efter en seger över United och ni har som alla andra påbörjat denna sköna trend. För en del kostar segrar skador medan segrar mot United innebär en sämre form beroende på att de lag som råkar vinna mot United får hybris och inte består av spelare som vill vinna något. För United är det bara en match bland många men en cupfinal för de som möter United.
United förlorar aldrig, de får bara ont om tid!
Citera
2011-03-18, 23:59
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Vänta några år så ska du se att City är större än United. Dom har alltid varit större än United sen flera år tillbaks i Manchester. Dröjer inte länge tills dom är större i världen över heller. Man united är plast och kommer alltid vara det, Whatsoever.

Du kan kalla dom losergäng nu men vänta lite, lilla Glory hunter.
Senast redigerad av samtron12 2011-03-19 kl. 00:03.
Citera
2011-03-19, 00:17
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Vänta några år så ska du se att City är större än United. Dom har alltid varit större än United sen flera år tillbaks i Manchester. Dröjer inte länge tills dom är större i världen över heller. Man united är plast och kommer alltid vara det, Whatsoever.

Du kan kalla dom losergäng nu men vänta lite, lilla Glory hunter.
Skitsnack att City är större än United i Manchester. Jag har varit där själv och så är det knappast, Manchester är rött och kommer alltid vara det. City fansen vet det själva.

35 years.. 35 years..
Citera
2011-03-19, 00:24
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dejvan220
Skitsnack att City är större än United i Manchester. Jag har varit där själv och så är det knappast, Manchester är rött och kommer alltid vara det. City fansen vet det själva.

35 years.. 35 years..
På matchdag så är Manchester rött (då staden fylls med Chi chung chong och hans kusiner i nyaste United-mundering), annars är det ljusblått.

För att förtydliga så var detta ett sådant där skämt som man kan dra ibland
Citera
2011-03-19, 00:35
Medlem
Citat:
Kolla statistiken själv för lag som slår United vinner oftast inte en match de 4-5 matcherna efter en seger över United och ni har som alla andra påbörjat denna sköna trend.

Det var en lite rolig tanke. Jag kan absolut köpa att det för mindre lag kan vara en så pass stor grej att slå ett topplag att man inte presterar lika bra i de följande matcherna, men då borde det sträcka sig till fler lag än bara United. Har du statistik på det för de senaste, säg 4-5, säsongerna, för både United och för typ Chelsea, Arsenal och Liverpool, så man kan göra en rimlig jämförelse?
Citera
2011-03-19, 00:37
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
På matchdag så är Manchester rött (då staden fylls med Chi chung chong och hans kusiner i nyaste United-mundering), annars är det ljusblått.

För att förtydliga så var detta ett sådant där skämt som man kan dra ibland
Manchester ÄR rött, United har en mycket större andel människor med säsongsbiljetter som kommer ifrån en M postkod. Alltså bofasta i Manchester. City har sina flesta fans i Stockport som inte ens ligger i Manchester.

http://www.youtube.com/watch?v=-1A9Dyz2vLA Här erkänner till och med City fansen det!
Citera
2011-03-19, 00:45
Medlem
samtron12s avatar
Citat:

35 years.. 35 years..
Fel fel fel.
Manchester är blått, lika som Liverpool också är blått.
Har vart i båda städerna flertalet gånger(Håller på LFC i PL)
Citera
2011-03-19, 00:48
Medlem
dejvan220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Fel fel fel.
Manchester är blått, lika som Liverpool också är blått.
Har vart i båda städerna flertalet gånger(Håller på LFC i PL)
Suck lev i din lilla illusion då. Tycker du borde läsa på lite fakta innan du yttrar dig.

Här kan du få lära dig lite : http://therepublikofmancunia.com/manchester-is-red-even-city-fans-agree/
Även fast det räcker att åka till Manchester för att märka vilket lag det är som gäller.
Citera
2011-03-19, 00:56
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Suck lev i din lilla illusion då. Tycker du borde läsa på lite fakta innan du yttrar dig.

Här kan du få lära dig lite : http://therepublikofmancunia.com/manchester-is-red-even-city-fans-agree/
Även fast det räcker att åka till Manchester för att märka vilket lag det är som gäller.
Är lite på lyset nu som man säger, så jag orkar knappast läsa din länk.
Men vilket fall så vet jag att du har fel och att jag har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in