2011-03-17, 22:33
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Sjukt att transferfönstret bara gäller vissa och att en del kan låna hem hur de vill. Hade United försökt låna någon hade de fått nobben direkt. FA stryker Arsenal medhårs som vanligt och denna säsong är den äckligaste någonsin där fair play på planen blivit foul play vid sidan om. Vinner United ligan eller en annan pokal efter denna kampanj är de sannerligen värdiga mästare.

Stackare. Lehnmann hade lagt handskarna på hyllan och var utan kontrakt och innefattats därav inte av transferfönstret.
Citera
2011-03-17, 22:59
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Sjukt att transferfönstret bara gäller vissa och att en del kan låna hem hur de vill. Hade United försökt låna någon hade de fått nobben direkt. FA stryker Arsenal medhårs som vanligt och denna säsong är den äckligaste någonsin där fair play på planen blivit foul play vid sidan om. Vinner United ligan eller en annan pokal efter denna kampanj är de sannerligen värdiga mästare.

Nu måste jag ju ändå (som United supporter) säg att du är ute på hal is.

Jens Lehmann står utan kontrakt han är alltså en så kallad bosman, alltså får han gå vart han vill när han vill under året.

Dock håller jag med om att United är värdiga mästare
Citera
2011-03-17, 23:16
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Hur känns det att vara efterbliven?

Ja jag är bitter. Gillar inte att förlora och speciellt inte när motståndet heter Braga.
Citera
2011-03-18, 01:53
Bannlyst
Allt är fusk av FA för att hjälpa Arsenal vinna ligan och det är ett bevis för den korrupta fotbollen och United hade fått avslag. Dock tillhör denna kväll Braga och deras härliga seger över dessa fula scousers som inte har något att tillföra fotbollen. Dom borde fan stängas av från allt spel eftersom de smutsar ner den engelska fotbollen med sitt skitspel och sin arrogans och sin bitterhet och sin alldeles för gamla historia som ingen bryr sig ett piss om idag eftersom den är uråldrig.
Heja FA som fuskar och låter Lehman spela och nu klappar Wenger och hororna händerna medan media kommer i sina byxor. Denna säsong är den fulaste och vidrigaste i fotbollens historia och vi kommer inte se någon värdig mästare eftersom det inom sporten inte finns några värdiga människor med respekt och stolthet. Jag hoppas fan den där pissön sköljs över av en tsunami så kan de bada i sin ljumma pissöl och sin skit som de sålt gång på gång år efter år i samma smutsiga förpackning.
Feta gubbar som inte får fitta sitter där och skrattar med vårtpaddan Andy Townsend bara för att de själva inte vann ett piss och därför måste de sabba för alla andra.
Citera
2011-03-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Stödde som i hålla med? Så här sa han får att ha alla "facts" () rätt

‘I think it is only a bit of fun,’ the new Liverpool boss said.
‘Maybe I've been out of the game too long but let's see if they can find a sense of humour. He apologised straight away.’
Dalglish jokingly added: ‘I don't think he's clever enough technically to have drawn that up himself.’

Du menar att det där på något sätt är ett fördömande av Babels uttalande? Det där är ett välformulerat stöd som flyttar fokus från sakfrågan till något som ska te sig humoristiskt.

Med andra ord så är det okej så länge man försöker hålla en humoristisk ton i kritiken. "Vi hade kunnat få en bra eller stark domare, nu fick vi ingetdera, men det är bara kul".
Citera
2011-03-18, 07:50
Medlem
hannario92s avatar
Citat:
Allt är fusk av FA för att hjälpa Arsenal vinna ligan och det är ett bevis för den korrupta fotbollen och United hade fått avslag. Dock tillhör denna kväll Braga och deras härliga seger över dessa fula scousers som inte har något att tillföra fotbollen. Dom borde fan stängas av från allt spel eftersom de smutsar ner den engelska fotbollen med sitt skitspel och sin arrogans och sin bitterhet och sin alldeles för gamla historia som ingen bryr sig ett piss om idag eftersom den är uråldrig.
Heja FA som fuskar och låter Lehman spela och nu klappar Wenger och hororna händerna medan media kommer i sina byxor. Denna säsong är den fulaste och vidrigaste i fotbollens historia och vi kommer inte se någon värdig mästare eftersom det inom sporten inte finns några värdiga människor med respekt och stolthet. Jag hoppas fan den där pissön sköljs över av en tsunami så kan de bada i sin ljumma pissöl och sin skit som de sålt gång på gång år efter år i samma smutsiga förpackning.
Feta gubbar som inte får fitta sitter där och skrattar med vårtpaddan Andy Townsend bara för att de själva inte vann ett piss och därför måste de sabba för alla andra.

Citera
2011-03-18, 09:51
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Hörru, sluta trolla i Untedkostym, du får andra Unitedsupportrar som faktiskt har något vettigt att säga att framstå i dålig dager. Återvänd till SF och bli en i mängden istället för att vara här och jaga väderkvarnar.
Citera
2011-03-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Så - om vi kort återgår till fallet Pulis - så skulle han då fått två matchers avstängning om han blivit dömd, men blev det inte.
--
Man kan ju fråga sig vad det är tänkt att han ska svara på frågan "vad tycker du om matchen, Fergie?" när han inte får säga vad han tycker. Om det är ett steriotypt korrekt svar folk vill ha skulle han lika gärna kunna ge ett svar innan matchen.
Han borde ha fått det ja men det var kanske första gången Pulis sa något liknande och därför kom han undan med en tillrättavisning ? Det har ju hänt Wenger och Fergie innan. Pulis vet jag inte något om så det är bara ren spekulation från min sida.

Däremot håller jag med dig i ditt resonemang om vad skall människan svara på en fråga. Skall han rabbla ett PK-svar att "det var en svår match, domaren var bra och vi hade lite otur" så är det ju inte någon ide att ha frågorna. Då kan ju media ha ett standardsvar att skriva i tidningen. Dock så undantar det inte Fergies skyldighet att uttrycka sig på ett hyfsat sätt. Man kan kritisera domaren på ett befogat sätt utan att nedvärdera den som person och människa.
Citera
2011-03-18, 10:25
Medlem
DonMiguels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Han borde ha fått det ja men det var kanske första gången Pulis sa något liknande och därför kom han undan med en tillrättavisning ? Det har ju hänt Wenger och Fergie innan. Pulis vet jag inte något om så det är bara ren spekulation från min sida.

Däremot håller jag med dig i ditt resonemang om vad skall människan svara på en fråga. Skall han rabbla ett PK-svar att "det var en svår match, domaren var bra och vi hade lite otur" så är det ju inte någon ide att ha frågorna. Då kan ju media ha ett standardsvar att skriva i tidningen. Dock så undantar det inte Fergies skyldighet att uttrycka sig på ett hyfsat sätt. Man kan kritisera domaren på ett befogat sätt utan att nedvärdera den som person och människa.
Det håller jag absolut med om, hans svar borde vara mer subtilt och inte lika hårt. Men samtidigt så har han alltid givit svar likt dessa, och har svårt att se något som kan få honom att ändra sig. Jag tror inte detta är den sista mediala domarkritiken från Ferguson. Man borde ju då kunna ge han "dispens" från intervjuer efter match. Eftersom han drabbas hårdare vid ev. uttal så borde han kunna "skonas" från matchintervjuer över huvud taget, eftersom han ändå inte kan (eller får) säga det han tycker. Skicka fram Phelan eller någon pressansvarig istället om det är nyanserade och nyktra uttalanden, för en Ferige i affekt kan/kommer inte kunna leverera det.
Citera
2011-03-18, 11:09
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Du menar att det där på något sätt är ett fördömande av Babels uttalande? Det där är ett välformulerat stöd som flyttar fokus från sakfrågan till något som ska te sig humoristiskt.

Med andra ord så är det okej så länge man försöker hålla en humoristisk ton i kritiken. "Vi hade kunnat få en bra eller stark domare, nu fick vi ingetdera, men det är bara kul".

Yes, gubben borde prova lite humor.
Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket. FA är en jävla skitorganisation och Fergie är en jävla skitgubbe
Ville mest för egen skull se vad han sa för något.
Citera
2011-03-18, 13:24
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon

Dock så tycker jaga tt det är synd att det bli sådant fokus hur SAF säger sakerna då själva contexten av det han säger är väldigt korrekt. Uttalandet efter Chelseamatchen är ju bättre än tex när han kritiserade domarens positionsspel med undertoner att han inte hade fysiken för att klara av att dömma matchen.
Citera
2011-03-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Dock så tycker jaga tt det är synd att det bli sådant fokus hur SAF säger sakerna då själva contexten av det han säger är väldigt korrekt. Uttalandet efter Chelseamatchen är ju bättre än tex när han kritiserade domarens positionsspel med undertoner att han inte hade fysiken för att klara av att dömma matchen.
Rätta mig gärna om jag har fel men det är väl inte för kritiken om att Luiz borde vart utvisad eller att straffen var väldigt diskutabel som Fergie får sin avstängning.

Det är väl för uttalandet "You want a fair referee, or a strong referee anyway - and we didn't get that. I must say, when I saw who the referee was I feared it. I feared the worst." vilket inte på något minsta sätt kan tolkas som väldigt korrekt och kontexen enbart kan tolkas som en partisk domare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in