2011-05-03, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Jag har ju min värvning till Arsenal klar för mig iaf, Falcao alla dagar i veckan.

Vet inte hur deras transferbudget ser ut. Porto behöver inte sälja för peanuts och vet hur man tar betalt.
Citera
2011-05-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vet inte hur deras transferbudget ser ut. Porto behöver inte sälja för peanuts och vet hur man tar betalt.

Disktuerade det men en vän innan idag, och vi insåg hur dålig koll vi hade på hur länge Portos ekonomi nu. Vad tror vi på för övergångssumma när han säljs?
Citera
2011-05-03, 19:51
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Disktuerade det men en vän innan idag, och vi insåg hur dålig koll vi hade på hur länge Portos ekonomi nu. Vad tror vi på för övergångssumma när han säljs?
Inte under €30 miljoner. Porto är experter på överpriser.
Citera
2011-05-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Inte under €30 miljoner. Porto är experter på överpriser.

Falcao tycker jag är värd de flesta pengar, men vi kan enas om att det är dyrt. Arsenal kanske värvar ifrån Ligue 1 som vanligt? Vem har vi där? Sow? Eller prioriterar dem en försvarare? Har för dålig koll på vad de är ute efter.
Citera
2011-05-04, 00:10
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Falcao tycker jag är värd de flesta pengar, men vi kan enas om att det är dyrt. Arsenal kanske värvar ifrån Ligue 1 som vanligt? Vem har vi där? Sow? Eller prioriterar dem en försvarare? Har för dålig koll på vad de är ute efter.

Seydou Doumbia ska väl va rätt bra enligt vissa.. anfallare
Citera
2011-05-04, 00:44
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jo jag delar den uppfattningen i att Djourou och Koscielny absolut ser ut att ha potential. I synnerhet med Vermaelen. Skulle man pumpa ut pengar på försvaret så borde man i så fall gjort det tidigare. Köper man in en kvalitetsspelare för ett riktigt monstermittlås ihop med Vermaelen och sedan har Koscielny och Djourou ( som är skadebenägen) som backup så skulle man plötsligt vända en tidigare akilleshäl till en stor styrka. Cahill vore intressant som sagt eller Hangeland eller vad man nu skulle kunna hitta på. Någon som i så fall har bra ledarkvalitéer och är etablerad och respekterad. Chiellini skulle man gärna få knycka från Italien.

Målvakten tror jag inte man ska röra nu, det skulle man i så fall gjort tidigare. Sczcesny är en av dessa nya duktiga målvakter som kommer nu med Neuer, Lloris o.s.v. Att köpa in något annat känns inte som det skulle ge sådär våldsamt mycket extra kontra de pengar man trots allt måste ge. Och han tycks ha det rätta något vansinniga virket, som vi såg mot stackars Bale senast.

Mittfältet är som sagt lurigt som måste vara mest konkurrensutsatt i hela Arsenal. En backup till Song är rimligt, alternativt en riktig klassvärvning med ledaregenskaper som kan spela på den positionen. Men vad tusan det skulle vara vet jag inte riktigt. Schweinsteiger möjligtvis, eller något i den stilen.

Hazard vet jag inte riktigt vad jag gillar. Det är ytterligare en av dessa korta talanger som vill spela på mitten och vi har tretton på dussinet. Knappast vad vi behöver. Möjligtvis om man plockar bort Rosicky och annat krafs på bänken och Hazard kan förpassas till Arshavins kant om ryssen inte tänker hålla sig i form nästa säsong, men det känns inte riktigt värt att pumpa pengar på.

En anfallare däremot kan jag hålla med om. Väck med dansken och Vela. Chamakh kan vi behålla och så tar vi in något intressant. Hulk som någon nämnde eller något i den stilen.

Ja, frågan är Song. När han är bra är han fantastisk, men när han är dålig försvinner han lite grand. Han är inte Vieira (men vem är det?). Youtubeade Hulk. Vill ha. Ge. Oss. Honom. Nu. Jag skiter i att jag blir youtube-skadad, men djäklar - där har vi Killer instinct så det räcker och blir över!

Som tidigare postare skrev är inte Hazard någon som spelar centralt. Han är kantspelare - och bäst i franska ligan därtill. Arshavin är en startspelare, men han är ojämn. Ibland vill han inte spela, men likförbannat ska han ha starttid. Det fungerar inte. Vi behöver folk som kommer att göra sitt jobb även mot Wolverhampton borta.
Senast redigerad av Zhongda 2011-05-04 kl. 00:46.
Citera
2011-05-04, 00:48
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Håller med! Det är det senaste decenniets två bästa lag som gör upp i en avgörande match. Jag kunde inte i mina vildaste fantasier tro att vi skulle få spela en sån viktig match en gång till efter att vi slogs ut av just United i CL. Känns kul och jag ser fram emot matchen... Må bästa lag vinna...

De senaste fem årens om jag får be. The Invincibles är så episkt att det dödar alla sådana påståenden.
Citera
2011-05-04, 01:48
Bannlyst
Folk är ohälsosamt optimistiska angående värvningar och spelare som kommer att dumpas märker jag. Själv har jag lärt mig av misstaget att ha förhoppningar på Wenger. Om jag känner honom rätt blir det som sagt en mittback, förmodligen Cahill eller Samba och någon okänd ung fransos som värvas som vanligt... Sen skulle det inte förvåna mig ett dugg om han behåller både Almunia och Denilson en säsong till. Skjut mig om det blir exakt så, tack.
Citera
2011-05-04, 02:00
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Folk är ohälsosamt optimistiska angående värvningar och spelare som kommer att dumpas märker jag.

Psykologiskt självförsvar kallas det.

Det enda som riktigt talar för att någonting händer är att Wenger tidigare sagt att han ger sitt projekt fem års tid. Nu har det gått fem år, och han har själv erkänt att det inte fungerat. Han har också mer än tidigare sagt att laget behöver förstärkas UTAN att (som i somras) säga att laget behöver förstärkas men att det klarar sig bra även om det inte skulle bli förstärkningar. "Song kan alltid spela mittback."
Citera
2011-05-04, 02:02
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Folk är ohälsosamt optimistiska angående värvningar och spelare som kommer att dumpas märker jag. Själv har jag lärt mig av misstaget att ha förhoppningar på Wenger. Om jag känner honom rätt blir det som sagt en mittback, förmodligen Cahill eller Samba och någon okänd ung fransos som värvas som vanligt... Sen skulle det inte förvåna mig ett dugg om han behåller både Almunia och Denilson en säsong till. Skjut mig om det blir exakt så, tack.

Kan bara tala för mig själv, men när jag skrivit i tråden om önskade spelare in och ut så är det bara vad jag själv tycker skulle passa Arsenal. Har ju från början av säsongen även ifrågasatt Wenger, först på sistone man ser att andra tänker i samma banor.

Pessimisten/realisten i mig tror att Wenger sitter kvar och går ut och säger att transfermarknaden är död och köper nån ung fransos. Han säger att nu är tiden kommen för laget att leverera, att man är mogna för titlar och fansen vaggas in i hans tro på laget. Sen kommer vi sitta här om ett år och undra varför det inte gick i år heller...

Förövrigt håller jag med Zizacon om att skippa Hazard. Om Wenger kan förmå sig att öppna plånboken ser jag mycket hellre Van Bommel, Gary Cahill och/eller kanske framförallt en striker i stil med Tim Cahill eller Hulk.

Och jag tycker förvisso att Arsjavin varit ojämn, eller framförallt hade han en lång svacka i mitten på säsongen, men han har väl typ gjort flest poäng i laget denna säsong. Samtidigt hyllas Wilshere kopiöst men saknar mycket spetskvalité framåt än så länge. Nä, behåll ryssen en säsong till säger jag. Vi behöver spelare som kan slå assists och få bolljäveln i nät, det har många krampaktiga matcher i år visat. Med det sagt så menar jag inte på nåt sätt att nedvärdera Wilshere eller höja tsaren till skyarna.
Senast redigerad av TheBunk 2011-05-04 kl. 02:14.
Citera
2011-05-04, 02:21
Bannlyst
Jag förstår er. Eftersom ingen av oss (tror jag?) är lika insnöade på Wengers filosofi som han själv så kan vi se mer nyktert på Arsenal och dess situation. Vi vet (tror oss veta?) på ett ungefär vilka spelare som behövs för att göra Arsenal till ett vinnande lag. Förhoppningsvis vaknar Wenger upp efter detta och inser att något radikalt måste hända. Jag menar, inte ens i år när vi är så fruktansvärt nära en titel går det vägen. Jag tänker främst på ligacupen. Det funkar inte längre helt enkelt.

Sen tycker jag inte att vi ska tokshoppa a la City och Chelsea, men plånboken måste helt klart öppnas mer rejält det här transferfönstret.

Ser att Eden Hazard diskuterats. Ser även att åsikterna om honom är delade. Själv är jag enbart positiv till honom. Dels för att han verkligen vill till Arsenal, men också för att jag tror att det kan bli en ny Cristiano Ronaldo. Jag tror att Hazard kan utvecklas till en spelare som har lekstuga ut på kanten och spottar in 35-40 baljor på en säsong i framtiden. Här kommer dock pessimisten fram i en och man anar att Wenger tycker att han är för dyr. Fast jag har för mig att han sitter på ett utgående kontrakt? Kan ha fel dock.

Allt vi kan göra är som sagt och hoppas att Wenger vaknat upp från sin dröm om att bygga upp ett nytt Arsenal på sitt alldeles egna sätt.
Citera
2011-05-04, 03:05
Medlem
kavajmongots avatar
Citat:
Fast jag har för mig att han sitter på ett utgående kontrakt? Kan ha fel dock.

Han har kontrakt till 2015. Har för mig att han sagt att han vill till Spanien dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in