Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Folk är ohälsosamt optimistiska angående värvningar och spelare som kommer att dumpas märker jag. Själv har jag lärt mig av misstaget att ha förhoppningar på Wenger. Om jag känner honom rätt blir det som sagt en mittback, förmodligen Cahill eller Samba och någon okänd ung fransos som värvas som vanligt... Sen skulle det inte förvåna mig ett dugg om han behåller både Almunia och Denilson en säsong till. Skjut mig om det blir exakt så, tack.
Kan bara tala för mig själv, men när jag skrivit i tråden om önskade spelare in och ut så är det bara vad jag själv tycker skulle passa Arsenal. Har ju från början av säsongen även ifrågasatt Wenger, först på sistone man ser att andra tänker i samma banor.
Pessimisten/realisten i mig tror att Wenger sitter kvar och går ut och säger att transfermarknaden är död och köper nån ung fransos. Han säger att nu är tiden kommen för laget att leverera, att man är mogna för titlar och fansen vaggas in i hans tro på laget. Sen kommer vi sitta här om ett år och undra varför det inte gick i år heller...
Förövrigt håller jag med Zizacon om att skippa Hazard. Om Wenger kan förmå sig att öppna plånboken ser jag mycket hellre Van Bommel, Gary Cahill och/eller kanske framförallt en striker i stil med Tim Cahill eller Hulk.
Och jag tycker förvisso att Arsjavin varit ojämn, eller framförallt hade han en lång svacka i mitten på säsongen, men han har väl typ gjort flest poäng i laget denna säsong. Samtidigt hyllas Wilshere kopiöst men saknar mycket spetskvalité framåt än så länge. Nä, behåll ryssen en säsong till säger jag. Vi behöver spelare som kan slå assists och få bolljäveln i nät, det har många krampaktiga matcher i år visat. Med det sagt så menar jag inte på nåt sätt att nedvärdera Wilshere eller höja tsaren till skyarna.