2011-01-07, 14:32
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Nja, alltså, vad jag menar är att försvarsmaterialet (ffa fs) är fel för vilken tränare som helst, medan även det på anfallssidan är fel för Woy.

Konch ex, var bättre i Fulham, för att de andra spelarna gjorde honom bättre där.

Men vi kan byta tränare om du vill Sparky mot Woy?
Fattar ingenting av dina förkortningar

Ni kan gärna få Roy för min del, men sparky kan ni skicka till Chelsea
Citera
2011-01-07, 15:07
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Vänta nu... Liverpool ligger 5 poäng före jumbon och 10 poäng efter Chelsea som verkligen är i KRIS. Hur dåliga är egentligen Liverpool? och varför i helvete sitter Roy kvar (än så länge)?

5 poäng före jumbon är fan inte mycket, i för sig så var dom nere på nedflyttning också men nu har det gått halva säsongen och det finns fan chans/risk att dom ryker från PL fortfarande.

Jag förstår inte hur man kan misslyckas så mycket med ett lag som Liverpool med det spelarmaterialet.
Senast redigerad av FotbollsAnalen 2011-01-07 kl. 15:09.
Citera
2011-01-07, 15:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Jag förstår inte hur man kan misslyckas så mycket med ett lag som Liverpool med det spelarmaterialet.
Saken är att Liverpool verkligen inte har något spelarmaterial.
Hade varit en sak med Torres och Gerrard i form, men av övriga spelare är det bara Reina som är en klass-spelare, resten är spelare som Poulsen, Lucas och Ngog.

Tycker Liverpools placering i tabellen känns rätt realistisk med tanke på laget de har, det försvarar dock inte att de kunde presterat bättre.
Citera
2011-01-07, 16:14
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hade varit en sak med Torres och Gerrard i form, men av övriga spelare är det bara Reina som är en klass-spelare, resten är spelare som Poulsen, Lucas och Ngog.

Tycker Liverpools placering i tabellen känns rätt realistisk med tanke på laget de har, det försvarar dock inte att de kunde presterat bättre.
Så dålig lag har vi inte så vi borde ligga där vi gör, det håller jag inte med om. Ok att vi inte har ett bra lag. Men bättre än 12:a borde vi ligga (baserat på det spelarmaterial vi har).

Men om vi vinner nästa match så kan vi gå upp till en 8 nde. Egentligen spelar inte det någon roll då vi fortfarande har tagit för lite poäng och spelat för dåligt, men en lite parentes bara.
Citera
2011-01-07, 16:43
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:

Men saken är den att Liverpool's spelarmaterial har varit ungefär likadan i ett antal år nu men det är först nu (och förra säsongen) som det går så här dåligt.

Jag tycker att i alla fall top 6 är realistiskt med den trupp dem besitter.
Citera
2011-01-07, 17:00
Moderator
zanteras avatar
Det känns kanske som även fast Liverpool inte tappat många spelare, så har de som lämnat varit rätt så viktiga.
Xabi Alonso, Mascherano senast t.ex.
Jag menar inte att Liverpool har ett dåligt lag, men de har inte heller ett bra lag.
Hade Liverpool lyckats spela någorlunda bra, då hade de säkert kunnat ta en EL-plats, nu ser det mörkt ut dock.
Citera
2011-01-07, 18:44
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Fattar ingenting av dina förkortningar

Ni kan gärna få Roy för min del, men sparky kan ni skicka till Chelsea

ffa - framförallt
fs - försvarsspelare
mf - mittfältare
cm - central mittfältare
af - anfallare
Citera
2011-01-07, 18:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Men saken är den att Liverpool's spelarmaterial har varit ungefär likadan i ett antal år nu men det är först nu (och förra säsongen) som det går så här dåligt.

Jag tycker att i alla fall top 6 är realistiskt med den trupp dem besitter.

Citat:
Det känns kanske som även fast Liverpool inte tappat många spelare, så har de som lämnat varit rätt så viktiga.
Xabi Alonso, Mascherano senast t.ex.
Jag menar inte att Liverpool har ett dåligt lag, men de har inte heller ett bra lag.
Hade Liverpool lyckats spela någorlunda bra, då hade de säkert kunnat ta en EL-plats, nu ser det mörkt ut dock.

Mja, men vilka spelare har de tappat då? Jo, sådana som har varit väldigt viktiga för den bekant viktiga (i fotboll) centrallinjen. Som nu, men Gerrard som ensam ansvarstagare där och utan Carragher och de två ovan så blir den ju tunt.

Pölsen är ingen värdig ersättare; det gäller dock att få tag på någon som är tillgänglig dock.
Citera
2011-01-07, 18:49
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80

ffa - framförallt
cb/lb/rb - försvarsspelare
mf - mittfältare
cm - central mittfältare
st - anfallare

fyp