Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Ditt argument funkar ju alls. Adebayor är 26 år gammal, han har gott med tid. Men Lampard och Drogba är båda 32 och deras tid som fotbollsproffs håller på att försvinna.
Pengar kan tydligen inte köpa allt? Försvara dig gärna. Menar du att Chelsea är ett köplag men Barcelona och Man Utd inte är det? Eller vadå?
Så när Adebayor är 32 år och ponera att han inte vunnit cl, då är det synd om honom menar du? Tycker det är ditt resonemang som suger. Hur många fotbollsproffs finns det? Hur många av dessa vinner cl? Synd om alla de som inte vinner och är 32 år alltså. Eller är det bara synd för att det är Chelseas spelare vi snackar om? Jaha... NEHEP. Inte mer synd om dom än ngn annan enligt mig.
Det jag menade var att en ny ägare köper en klubb och trycker in flera miljarder i klubben i jakten på titlar. Detta är inte enligt mig ok. Nya regler visar att jag inte är ensam om denna åsikt. Kolla bara på spelarmarknaden. Ofantliga summor pengar som byter ägare när en spelare flyttar. Jag tror att ryssen och hans likasinnade har gjort sitt för att spelarmarknaden ser ut som den gör idag. Om detta skulle fortsätta så skulle samma klubbar vara i toppen år efter år. Alltså de klubbar med de rikaste ägarna.
Å du lugna ner dig lite nu va. Jag har inte nämnt Barca eller Man U.