Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Man är inte van att se Chelsea bjuda på chanserna, det var riktigt slapphänt stundtals. Framåt var det inte mycket bättre och denne Kalou alltså, ett under att han fortfarande spelar i Chelsea. Så jääävla värdelös. Har aldrig sett honom och brustit ut i ett "wow".
Just bristen på kantanfallare av kvalitet blev Chelseas fall idag. Arsenal spelade en mer fysisk och pressande fotboll idag och då blev det en del luckor (att hitta luckor vid Clichy brukar ju visserligen inte vara några problem. Snälla, värva honom Juve/Milan/Perstorps IF). Det var anledningen till att Squillaci inte fick spela idag; Wenger satte hårt mot hårt med vetskapen att Clichy och Koscielny kunde göra bort sig (och gjorde det rätt ofta, dock utan resultat för Chelsea). Hade Chelsea bara varit noggrannare där hade man fått ett par gratischanser, plus att Drogba blev alldeles för isolerad, plus att Arsenal kunde vara lite mer avslappnade. Vi får väl tacka Anelka idag.