2010-12-04, 18:37
  #4033
Bannlyst
När är de tänkt att Manchester Uniteds match ska bli spelad? Konstigt att ett lag i PL inte har planvärme.
Citera
2010-12-04, 18:40
  #4034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Två första säsonger? Jag vet att första säsongen, när Fabregas blev skadad, då fick Nasri ta hans position och det ansvaret. Men andra säsongen? Då var han urusel på alla sätt och vis, spelade han ens något centralt då? Den här säsongen har han äntligen kommit igång på sin kantplats.

edit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Arsenal_F.C._season_2010%E2%80%9311#Starting_11

Song och Wilshere har startat 17 matcher på mittfältet, Fabregas har 12 starter, Rosicky har 10, Denilson har 8 och Diaby har 6 startade matcher. Så tydligare än så här blir det inte att Wenger ser Rosicky som reserv för Fabregas.

Nasri har totalt startat 15 matcher den här säsongen, alla som högerytter. Så sannolikheten att han kommer starta som central mittfältare i morgon är NOLL.

Tycker att de få gångerna som Nasri varit bra under de två förgående säsongerna var när han sökte sig inåt i banan och höll sig centralt, även om hans ursprungliga position varit på kanten.

Nu ska man dock akta sig för att ändra någonting på honom, bästa spelaren i ligan just nu?
Citera
2010-12-04, 19:20
  #4035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Tycker att de få gångerna som Nasri varit bra under de två förgående säsongerna var när han sökte sig inåt i banan och höll sig centralt, även om hans ursprungliga position varit på kanten.

Nu ska man dock akta sig för att ändra någonting på honom, bästa spelaren i ligan just nu?
Helt klart. Topp 3 om man ser till hela hösten. Jag tycker dock Nasri är som bäst i mitten av banan då han riskerar att försvinna ur matcherna när han placeras på en kant. Dock går det inte att klaga på att han spelas på en kant nu när han verkligen har börjat producera mål.
Citera
2010-12-04, 19:33
  #4036
Bannlyst
Tycker det är lite lol när man läser lite här och där hur bra PL är. Inte för att jag ogillar PL men att säga att PL är en väldigt jämn liga är vääääldigt fel. Man U, Arsenal samt Chel$ki har alla gjort en dålig säsong men ändå så spelar dom ut vissa lag fullständigt.

PL är bra men inte "superbra" som man ser många skriva på olika forum.
Citera
2010-12-04, 19:46
  #4037
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Tycker det är lite lol när man läser lite här och där hur bra PL är. Inte för att jag ogillar PL men att säga att PL är en väldigt jämn liga är vääääldigt fel. Man U, Arsenal samt Chel$ki har alla gjort en dålig säsong men ändå så spelar dom ut vissa lag fullständigt.

PL är bra men inte "superbra" som man ser många skriva på olika forum.

Det handlar inte bara om hur det går för topplagen. Jag anser att världens två bästa lag spelar i Spanien, men tycker absolut inte att La Liga är en bättre liga.

Sen tycker jag nog att de är en relativt jämn liga, Liverpool kan om två omgångar vara ikapp Tottenham i toppen trots sin katastrofala säsong. Everton som tar poäng mot topplagen sladdar i botten. Europa League-finalisten Fulham håller på att åka ur ligan. Arsenal har i Champions League vunnit sina hemmamatcher med 5-1 och 6-0, i Premier League har man haft kanske 2 säkra segrar denna säsongen på Emirates. Finns hur mycket som helst som tyder på att Premier League är den bästa ligan just nu.
Citera
2010-12-04, 19:47
  #4038
Medlem
Fade.To.Blacks avatar
Fyfan vad underbart, serieledare

Vi gör en ganska så stabil insats första 25-30 minuterna av matchen. Nasri bjuder oss på något utöver det vanliga, påminner lite grann om målet mot porto, även om det var en anning snyggare.
Men sedan?
Vårat försvarspel är faktiskt under all kritik, trots att vi faktiskt är serieledare förtillfället.
Efter de första 45-minuterna kunde vi faktiskt ha legat under, om det inte var för fabianskis fina räddning på friläget. Jag tycker även att koscielny borde lagt sig direkt efter ihopnicken med song(?), spelet hade förmodligen blåsts av, nu försökte han kämpa vidare, vilket resulterade i att han befann sig i helt fel position och 1-1 var ett faktum. Vi kommer igång ganska så bra en bit in i andra halvlek och tack vare Nasri så lyckas vi ta ledningen igen, men sedan blev det darrigt tycker jag och segern var verkligen inte klar tills domaren blåste av matchen.

Dock tycker jag att djourou skötte sig hyffsat. Men vi saknar verkligen vermaelen, han skulle vara borta någon vecka, det har blivit månader nu!

Sedan tycker jag vi är alldeles för ineffektiva i vårat anfallsspel, det har vi inte råd med nästa måndag...

Många frågetecken, men vi leder trots allt ligan, med en massa skador under hösten tyder ändå på en viss styrka!

Två mycket viktiga matcher nu, måstematch mot partizan, sedan seriefinal borta mot Man Utd.
Partizan borde resultera i en säker seger, matchen mot Utd kommer bli otroligt intressant och nervöst för den delen också...Förtsätter Nasri med sina fantastiska prestationer, samtidigt som försvarspelet fungerar, så kanske det kan gå vägen..

Frågan blir hur man ska formera laget mot partizan, bästa laget, eller låta tex Nasri vila?

Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Nu ska man dock akta sig för att ändra någonting på honom, bästa spelaren i ligan just nu?

Citera
2010-12-04, 19:49
  #4039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swagster
Top of the league!

Nasri!!! Sån sjuk lirare

Riktigt vackra mål av Nasi idag. Skönt att se Chelsea kryssa.
Citera
2010-12-04, 19:55
  #4040
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det handlar inte bara om hur det går för topplagen. Jag anser att världens två bästa lag spelar i Spanien, men tycker absolut inte att La Liga är en bättre liga.

Sen tycker jag nog att de är en relativt jämn liga, Liverpool kan om två omgångar vara ikapp Tottenham i toppen trots sin katastrofala säsong. Everton som tar poäng mot topplagen sladdar i botten. Europa League-finalisten Fulham håller på att åka ur ligan. Arsenal har i Champions League vunnit sina hemmamatcher med 5-1 och 6-0, i Premier League har man haft kanske 2 säkra segrar denna säsongen på Emirates. Finns hur mycket som helst som tyder på att Premier League är den bästa ligan just nu.

PL är garanterat bättre än La Liga men däremot så tycker iaf inte jag att PL är en jämn liga.

Oftast så brukar bottenlagen/mittenlagen endast ta poäng mot topplagen med nöd och näppe samt att topplagen måste ha en väldigt dålig dag också.
Citera
2010-12-04, 20:01
  #4041
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
PL är garanterat bättre än La Liga men däremot så tycker iaf inte jag att PL är en jämn liga.

Oftast så brukar bottenlagen/mittenlagen endast ta poäng mot topplagen med nöd och näppe samt att topplagen måste ha en väldigt dålig dag också.
Dock är det i slutändan tabellen som visar hur jämn en liga är och kolla in årets tabell så ser du hur jämn ligan är hitills.
Citera
2010-12-04, 20:35
  #4042
Medlem
Mufc-s avatar
PL är i slutändan precis likadan som La Liga, det står mellan två lag, det har det gjort i ett par år och kommer troligtvis att fortsätta så, även om denna säsong är ännu jämnare.
Citera
2010-12-04, 20:51
  #4043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mufc-
PL är i slutändan precis likadan som La Liga, det står mellan två lag, det har det gjort i ett par år och kommer troligtvis att fortsätta så, även om denna säsong är ännu jämnare.

Skillnaden är ju att i La Liga hade Barca och Real 99 respektive 96 poäng förra säsongen och var typ 28 poäng före trean, i år är de än så länge på väg mot ungefär samma summor. I PL däremot vanns ligan på 86 poäng och Arsenal var inte särskilt långt efter Chelsea och United, i år ser det ut som inget lag kommer nå upp till ens 85 pinnar. Inget Arsenalfan lär ju gett upp titeln nu, eller för den delen i februari 2008 då de också ledde ligan, fråga ett Villarrealfan samma sak och du kommer nog få ett resignerat svar. Med det sagt är det ju rätt att PL inte är en jämn liga, allsvenskan eller årets Ligue 1 är jämna ligor. Ingen de tre stora ligorna kan räknas som särskilt jämna i det avseendet att samma lag prenumererat på förstaplatsen (United/Chelsea, Barca/Real, Inter).
Citera
2010-12-05, 00:05
  #4044
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjucko
Skillnaden är ju att i La Liga hade Barca och Real 99 respektive 96 poäng förra säsongen och var typ 28 poäng före trean, i år är de än så länge på väg mot ungefär samma summor. I PL däremot vanns ligan på 86 poäng och Arsenal var inte särskilt långt efter Chelsea och United, i år ser det ut som inget lag kommer nå upp till ens 85 pinnar. Inget Arsenalfan lär ju gett upp titeln nu, eller för den delen i februari 2008 då de också ledde ligan, fråga ett Villarrealfan samma sak och du kommer nog få ett resignerat svar. Med det sagt är det ju rätt att PL inte är en jämn liga, allsvenskan eller årets Ligue 1 är jämna ligor. Ingen de tre stora ligorna kan räknas som särskilt jämna i det avseendet att samma lag prenumererat på förstaplatsen (United/Chelsea, Barca/Real, Inter).

Håller med dig. En förklaring till Premier Leagues jämnhet denna säsongen kan vara finanskrisen. Bortsett Man City kan jag inte komma på något lag som kunnat värva några storspelare. Inte bara det att lag saknar kvalitativa alternativ om de får sina stjärnor skadade, typ United och Chelsea, en ny stjärnspelare kan också hjälpa till att lyfta de andra spelarna. I City har det nästan blivit tvärt om, i och med att de uteslutande köper storstjärnor blir det en konkurrenssituation som inte verkar va nyttig. Samtidigt har lag som Tottenham och Arsenal (och Bolton?) presterat på topp vilket inneburit att de är ungefär lika bra som Chelsea och United. Liverpool är ett kapitel för sig.

I Spanien finns inte alls samma pengar som i Premier League, Barcelona och Real är, tyvärr, de enda som slåss om titeln. Köptes inte typ Mallorca av någon rik figur? Vad händer där? Verkar gå hyfsat i ligan.

Det är bra för Serie A att det går bra för Milan och Lazio, förhoppningsvis blir det i alla fall ett tremannarace till Scudetto Italiano, där Milan vinner till slut, Ibra förlorar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in