Fyfan vad underbart, serieledare
Vi gör en ganska så stabil insats första 25-30 minuterna av matchen. Nasri bjuder oss på något utöver det vanliga, påminner lite grann om målet mot porto, även om det var en anning snyggare.
Men sedan?
Vårat försvarspel är faktiskt under all kritik, trots att vi faktiskt är serieledare förtillfället.
Efter de första 45-minuterna kunde vi faktiskt ha legat under, om det inte var för fabianskis fina räddning på friläget. Jag tycker även att koscielny borde lagt sig direkt efter ihopnicken med song(?), spelet hade förmodligen blåsts av, nu försökte han kämpa vidare, vilket resulterade i att han befann sig i helt fel position och 1-1 var ett faktum. Vi kommer igång ganska så bra en bit in i andra halvlek och tack vare Nasri så lyckas vi ta ledningen igen, men sedan blev det darrigt tycker jag och segern var verkligen inte klar tills domaren blåste av matchen.
Dock tycker jag att djourou skötte sig hyffsat. Men vi saknar verkligen vermaelen, han skulle vara borta någon vecka, det har blivit månader nu!
Sedan tycker jag vi är alldeles för ineffektiva i vårat anfallsspel, det har vi inte råd med nästa måndag...
Många frågetecken, men vi leder trots allt ligan, med en massa skador under hösten tyder ändå på en viss styrka!
Två mycket viktiga matcher nu, måstematch mot partizan, sedan seriefinal borta mot Man Utd.
Partizan borde resultera i en säker seger, matchen mot Utd kommer bli otroligt intressant och nervöst för den delen också...Förtsätter Nasri med sina fantastiska prestationer, samtidigt som försvarspelet fungerar, så kanske det kan gå vägen..
Frågan blir hur man ska formera laget mot partizan, bästa laget, eller låta tex Nasri vila?
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Nu ska man dock akta sig för att ändra någonting på honom, bästa spelaren i ligan just nu?