2010-08-02, 21:48
Medlem
Dundertabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexie
Tydligen är det en finanspamp som äger delar av Houston Rockets och har ordnat fram kinesiska sponsorer till flera amerikanska storlag, låter bra

Gillar det här citatet taget från liverpoolfc.nu "Kenny ska ha så pass suveräna fonder som kan göra Manchester City till dvärgar om man ser till pengarna. "

Dock känns det som det dyker upp något sånt här rykte i månaden ungefär. Men hoppas kan man alltid göra.
Citera
2010-08-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundertabbe
Gillar det här citatet taget från liverpoolfc.nu "Kenny ska ha så pass suveräna fonder som kan göra Manchester City till dvärgar om man ser till pengarna. "

Dock känns det som det dyker upp något sånt här rykte i månaden ungefär. Men hoppas kan man alltid göra.
Bara vi bli av med jänkarna och skulderna så är jag nöjd
Citera
2010-08-02, 22:30
Medlem
Har läst någonstans att Man U ska ha pengar att göra en större värvning denna säsongen, hade gärna sett Giuseppe Rossi göra en comeback där. Rooney-Rossi varit ett helt ok anfall.
Citera
2010-08-02, 22:42
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Har läst någonstans att Man U ska ha pengar att göra en större värvning denna säsongen, hade gärna sett Giuseppe Rossi göra en comeback där. Rooney-Rossi varit ett helt ok anfall.

Vet i fan. Jag gillar Rossi och hade gärna sett honom hos oss _men_ idag har vi både Berba, Owen, Hernandez + Kicko, Welbeck, Diouf. Så vem/vilka skall vi sälja?
Citera
2010-08-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Vet i fan. Jag gillar Rossi och hade gärna sett honom hos oss _men_ idag har vi både Berba, Owen, Hernandez + Kicko, Welbeck, Diouf. Så vem/vilka skall vi sälja?
Ok, man kanske inte ska döma Berbatov efter att han gjorde 1 kass säsong, men inte fan tycker jag han är vidare bra. Och Owen, dom flesta kan ju vara överens över att han har sett sina bästa dagar... för länge sedan. Nej ut med stolskotten och in med Rossi, ev. Fabiano. Blir intressant sedan också när Hernandez har etablerat sig, även om det kanske inte händer denna säsongen.

Men det är bara vad jag tycker, är inte något proffs på Man U och dess spelare.
Citera
2010-08-02, 22:51
Medlem
4522s avatar
Citat:

Berbatov har 15-20 mål i sig, tyvärr så är han en sanslös humörspelare och jag vidhåller även att Welbeck kan bli riktigt jävla bra om han bara mognar och lär sig att släppa bollen. Resten känns inte direkt som United-material as we speak.
Citera
2010-08-02, 22:56
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Berbatov har 15-20 mål i sig, tyvärr så är han en sanslös humörspelare och jag vidhåller även att Welbeck kan bli riktigt jävla bra om han bara mognar och lär sig att släppa bollen. Resten känns inte direkt som United-material as we speak.

Jag tycker både att Welbeck och Macheda är mycket mycket intressanta och lovande spelare som har mycket boll i sig. Diouf är jag lite mer osäker på. Hernandez tror jag kommer att kriga med och ge Owen en ordentlig fight om 3:e anfallsplatsen. Vem vet, han kanske till och mer går in och konkurrera direkt med Berba.

Saken är att Berbatov är en bra spelare. Frågan är bara om han är rätt för United. Jag trodde men har blivit mer och mer osäker. Denna säsong som kommer är verkligen upp till bevis och det har än så länge sätt rätt hyfsat ut. Sen skall man inte heller glömma att SAF gillar att liga 4-5-1 i många viktiga möten och då är Rooney självskriven.
Citera
2010-08-02, 23:00
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Ok, man kanske inte ska döma Berbatov efter att han gjorde 1 kass säsong, men inte fan tycker jag han är vidare bra. Och Owen, dom flesta kan ju vara överens över att han har sett sina bästa dagar... för länge sedan. Nej ut med stolskotten och in med Rossi, ev. Fabiano. Blir intressant sedan också när Hernandez har etablerat sig, även om det kanske inte händer denna säsongen.

Men det är bara vad jag tycker, är inte något proffs på Man U och dess spelare.

Owen tycker jag personligen gör sig rätt hyfsat som 3:e striker. Han är en jävligt smart spelare som skapar en hel del för sina medspelare och tappar inte bort bollar och ge motståndarna massa extra möjligheter. Tyvärr så ser det ut som ålder och skador har påverkat hans snabbhet (ingen överraskning där) men även hans bolltajming vilket gjorde att han bommade lite väl många klara lägen förra året. Hans första säsong var, sett till pris etc, ändå helt ok och han fyller den roll som han köptes för.

Skall man plocka in Rossi eller Fabiano (eller Benzema) så måste man göra sig av med några spelare vilket jag inte tror kommer att hända i år. Istället vill jag att de pengarna använda till att förstärka mittfältet. Gärna med Özil. Han tror jag hade passat perfekt.
Citera
2010-08-02, 23:01
Medlem
TheBunks avatar
Hernandez kommer ta en plats i startelvan hyfsat tidigt och etablera sig som en målskytt av rang redan i år. Inom 2-3 år är han en av världens främsta anfallare. Det är iaf min sticka-ut-hakan-gissning.
Citera
2010-08-02, 23:11
Medlem
Citat:
Owen tycker jag personligen gör sig rätt hyfsat som 3:e striker. Han är en jävligt smart spelare som skapar en hel del för sina medspelare och tappar inte bort bollar och ge motståndarna massa extra möjligheter. Tyvärr så ser det ut som ålder och skador har påverkat hans snabbhet (ingen överraskning där) men även hans bolltajming vilket gjorde att han bommade lite väl många klara lägen förra året. Hans första säsong var, sett till pris etc, ändå helt ok och han fyller den roll som han köptes för.

Skall man plocka in Rossi eller Fabiano (eller Benzema) så måste man göra sig av med några spelare vilket jag inte tror kommer att hända i år. Istället vill jag att de pengarna använda till att förstärka mittfältet. Gärna med Özil. Han tror jag hade passat perfekt.
Mm jo, känns som att Özil är en spelare nästan alla lag vill ha. Får se om han säljs i år eller går som free transfer nästa säsong. Känns som att Suarez också hade kunnat vara ett alternativ för Man U, han lär heller inte vara i riktigt samma prisklass som Rossi eller Fabbe.
Citera
2010-08-03, 09:27
Medlem
Finns ingen anledning att köpa en anfallare i dagsläget, endast om Owen och Berba får lämna men den chansen ser jag som obefintlig. Ge hellre trion Welbeck/Kiko/Hernandez chansen att visa att de klarar sig.

Som isch säger, en kreatör på mitten - det är vad vi behöver och det vet de flesta om tyvärr.
Citera
2010-08-03, 11:30
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Hernandez kommer ta en plats i startelvan hyfsat tidigt och etablera sig som en målskytt av rang redan i år. Inom 2-3 år är han en av världens främsta anfallare. Det är iaf min sticka-ut-hakan-gissning.

Jag är rädd att du kan ha rätt, tycker att han ser väldigt intressant ut faktiskt. Dom andra talangerna i Man Utd tror jag inte på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in