Citat:
Ursprungligen postat av w64
Tycker inte det ska kallas otrogen med HJ, det är bara massage. Däremot om man går vidare kan jag tycka att det är det.
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Gissar att de flesta delar din uppfattning här w64, hoppades på att några fler av massagetorskarna skulle posta nåt ang detta. Själv har jag än så länge inte blivit erbjuden mer än HJ. Vi får se vad som händer den dagen ifall erbjudandet dyker upp...

Bill Clinton skandalen kanske kan vara en vägledning...
Kommer inte ihåg exakt, om det var att det enligt någon skum kristen kyrka i USA var helt ok med oralsex utom äktenskapet, eller om det var för att han var helt passiv, dvs endast tog emot, som han faktiskt inte i
lagens mening utövat sex...
Alltså, även om jag själv någonstans tycker att det är att vara otrogen, så är det ju ändå väldigt harmlöst med en HJ. Det är väl så riskfritt det kan bli sett ur smittosynpunkt också.
Sett till massagens syfte, så är väl också på nåt sätt en HJ en naturlig förlängning av den. Får man inget annars så är ju ett uppdämt sexualbehov också en sorts spänning/stress som behöver behandlas. (Vilket iofs jag nog tycker att jag fixar bra mycket bättre på egen hand...)
Men börjar man gå längre, med hångel, petting, BJ eller t.o.m. samlag, så tycker iaf jag att man passerat gränsen för vad som är ok mot en flickvän/fru och ev. barn. (Ja, jag vill nog påstå att om man är otrogen och har barn, så är man även otrogen mot barnen.)
Jag är personligen extremt förtjust i massage, för det mesta för att det är skönt när en kunnig massös ger alla knutar man har vad de tål, men ibland så är det skönt bara med beröringen från en annan människa.
Det är ju en lite knepig fråga, och jag har väl egentligen inte riktigt bestämt mig för var exakt jag ställer mig i den.