2010-10-22, 03:07
Bannlyst
Känns som att trenden har saktat ner lite , man ser inte dom så ofta : Svenska killar som införskaffat sig Thailändskor , har aldrig förstått vitsen med detta då flertalet thailändskor ser så tråkiga och lika ut. Varför skaffar sig en Svensk man en thailändska eller annan asiatiska för den delen , är dom rädda för Svenska kvinnor må tro? Sen uppkommer ju även kulturella skillnader och framförallt språket.
Sen kan man ställa sig lite frågande till hur en ung thailändska kan bli så djupt förälskad i en äldre Svensk man....Kan man kalla detta äkta kärlek....inte enligt mig..Vad säger ni?
Citera
2010-10-22, 03:10
Bannlyst
Louis Theroux undrade samma sak och gjorde en dokumentär om fenomenet. Dock är det engelsmän som medverkar men västerlänning som västerlänning.

Citat:
Louis Theroux's weird weekends

Säsong 3. Avsnitt 5. Looking for love. In Bangkok Louis goes to a marriage agency where western men meet Thai brides, and wonders whether it is really love these men are looking for.

Se om du kan hitta det avsnittet på någon torrent.
Citera
2010-10-22, 03:18
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Känns som att trenden har saktat ner lite , man ser inte dom så ofta : Svenska killar som införskaffat sig Thailändskor , har aldrig förstått vitsen med detta då flertalet thailändskor ser så tråkiga och lika ut. Varför skaffar sig en Svensk man en thailändska eller annan asiatiska för den delen , är dom rädda för Svenska kvinnor må tro? Sen uppkommer ju även kulturella skillnader och framförallt språket.
Sen kan man ställa sig lite frågande till hur en ung thailändska kan bli så djupt förälskad i en äldre Svensk man....Kan man kalla detta äkta kärlek....inte enligt mig..Vad säger ni?

Ja anledningen är nog oftast inte för att den svenska mannen attraheras av Thailändska kvinnor framför svenska kvinnor.
Att den thailändska kvinnan blir djupt förälskad i en äldre svensk man stämmer nog inte heller alltför ofta.

Utan den svenska mannen väljer en Thailändsk kvinna för att han inte får någon annan.
Den Thailändska kvinnan väljer den svenska mannen för att det ger henne möjlighet till ett ekonomiskt fördelaktigt liv.
Citera
2010-10-22, 03:23
Medlem
MUFCFelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ja anledningen är nog oftast inte för att den svenska mannen attraheras av Thailändska kvinnor framför svenska kvinnor.
Att den thailändska kvinnan blir djupt förälskad i en äldre svensk man stämmer nog inte heller alltför ofta.

Utan den svenska mannen väljer en Thailändsk kvinna för att han inte får någon annan.
Den Thailändska kvinnan väljer den svenska mannen för att det ger henne möjlighet till ett ekonomiskt fördelaktigt liv.

Väldigt sant. När jag kom hem från New York i somras så landade ett plan från Bangkok ungefär samtidigt, och det var säkert en 10-15 män i 40-60 års åldern med thailändska kvinnor i 20 års åldern. Sen möttes de av andra äldre herrar med thaifruar vid terminalutgången. Tyckte att det hela kändes väldigt äckligt bara... Vet inte varför.
Citera
2010-10-22, 04:27
Medlem
Substantials avatar
fan bryr sig?!
svenska kvinnor särar inte för svenska män, därför måste de leta fitta någon annanstans kanske..?
Citera
2010-10-22, 04:39
Medlem
odditys avatar
Självförtroendet är väl inte det bästa hos de som drar dit och hämtar en thailändska. I regel äldre, inte så jätteattraktiva, män som har gett upp den svenska marknaden.
Det roliga är väl att många av dem blir dumpade efter ett tag, när kvinnan i fråga har stadgat sig i landet och hittat något bättre ...vilket knappast är en utmaning.
Citera
2010-10-22, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1

Varför? Men det är väl självklart, dom klagar inte, dom gör sina sysslor. Delvis städar & lagar mat och suger kuk med nöje. Man hyr liksom en fru som man knullar och har sitt lilla roliga med. När du tröttnar på henne är det bara att skicka ut henne på gatan igen, hon tjänar på det och du tjänar på det.
Citera
2010-10-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80

Självklart finns det fall där detta stämmer men det är löjligt att säga att det generellt är för att de inte får någon annan. Efter att ha bott i Asien i flera år så har jag sett och träffat många västerlänningar som ser riktigt attraktiva ut och lätt skulle kunna få många tjejer i sina hemländer men de tycker att de får ut mycket mer att ha förhållande med asiatiska tjejer.

Kvinnans motiv är helt enkelt att de vill ha något bättre men när alternativet är att tillbringa livet med en inhemsk man som är uppvuxen med en syn att mannen är kung och som kan göra hur han vill är det inte så konstigt att de hellre vill träffa en västerlänning där det är klart större chans att han respekterar och behandlar dem väl.

De västerländska kvinnorna vill också ha det bättre hela tiden men de gör det genom att förändra förhållandet och ställa krav på mannen men i ett samhälle som strävar efter jämställdhet är detta enklare än i en asiatisk kultur där mannen prioriteras. Jag tror att detta är en stor anledning till att asiatiska kvinnor i många fall föredrar en västerländsk man istället för de kan inte förändra de inhemska männen fort nog då det är ett större underliggande kulturellt problem som ligger bakom. De vill även att deras barn skall få en bättre uppväxt än att bli indoktrinerad av den tidigarenämnda kulturen. Det är alltså inte alltid det handlar om ekonomisk trygghet då det faktiskt är i Asien pengarna finns.
Citera
2010-10-22, 14:35
Medlem
Jonipoons avatar
Väldigt mycket generalisering i den här tråden. Varför måste alla dessa män tvunget vara fula, feta, och oattraktiva enligt er?

Min mamma känner sen många år tillbaka en man som ansågs vara förbaskat jävla snygg och het, nu på senare dar har han dragit med sig en kinesiska hem efter att ha varit singel i många år.

Fast det är klart... thailändskor och kinesiskor är ju inte samma sak.
Citera
2010-10-22, 15:19
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Svenska män och thailändska pojkar?
Citera
2010-10-23, 10:52
Medlem
Varför skulle det inte vara kärlek?

Jag hade kunnat tänka mig att ta en asiat av tre anledningar:
1) Jag har ingen svensk flickvän och det verkar ju inte bli någon.
2) En del asiater är söta.
3) Jag kanske lättare har en chans att fånga någons intresse och få visa vem jag är om vederbörande är asiat.

Enda anledning till att jag inte gör det är att jag inte vet hur importen fungerar, andra, typ du, skulle ha så många åsikter som de borde hålla käften om och istället sköta sitt eget och tidigare att det kostade pengar plus att jag inte riktigt vet hur matsituationen hade rett upp sig.

Och ja, ett plus om man kan snacka med henne med.

Sedan är det ju ingen garanti att man hittar något där heller. Köpa hora var ju inte vad det handlade om.
Citera
2010-10-23, 11:12
Medlem
Nu har det ju gått så lång tid att dessa par har börjat få barn. Det bara dräller av dem ute på arlanda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in