2010-10-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Nja, den ekvationen får jag inte att gå ihop riktigt..

Snittpriset för 1 h oljemassage ligger på ca 350 kr i Sthlm. Av den summan får tjejen ofta 100 kr och salongen får därmed 250 kr. Då ska salongen bekosta lokalhyra, el (dyrt när tvättmaskin/tumlare går hela tiden), olja, tvättmedel m.m. Om tjejen runkar av en kund brukar det handla om ca 300 och en avsugning ger väl oftast några hundringar till. Vad jag vet så får tjejerna behålla extraförjänsten själva, men det finns kanske undantag?

Snittpriset är snarare 400 och jag menade att ägarna tar det mesta av förtjänsten från själva massagen. Det är därför tjejerna runkar av kunderna. Proportionerna är förresten desamma i Thailand där en oljemassage går loss på ca 400 baht och bruden får behålla en dryg hundring. Utgångsbudet för en avrunkning i Thailand brukar vara 500, men det går att pruta... same, same but different...
Så visst kan tjejerna tjäna några spänn om de lever billigt i Sverige, om man jämför med inkomsterna i Thailand, men då krävs det att de är här något år för att de ska kunna betala tillbaka för flygresa och boende. Det är klart att chansen att tjäna lite pengar lockar dem hit. På samma sätt som thaiare lockas av att plocka bär i Norrland...
Citera
2010-10-05, 17:40
Medlem
Sickboys avatar
Priserna verkar ha gått upp. Var på ett ställe idag (norrort), fast jag sagt till mig själv att jag inte ska gå på massage på ett tag.
Men kunde inte låta bli. Massagen var bra, hård thaimassage blandat med oljemassage. Och på det var det en attraktiv nätt liten tjej som masserade.
Det störde mig att hon pratade med sin kompis som masserade i rummet intill och hon svarade i telefon 5ggr.
Och det kostade mig 450:- för bara massage. Det tycker jag var väl dyrt.

Fick iofs erbjudande om HJ men hon erbjöd inget annat och jag har tröttnat på vanliga HJs. Hade det varit mer hade jag kanske gått med på det.
Citera
2010-10-05, 17:56
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Priserna verkar ha gått upp. Var på ett ställe idag (norrort), fast jag sagt till mig själv att jag inte ska gå på massage på ett tag.
Men kunde inte låta bli. Massagen var bra, hård thaimassage blandat med oljemassage. Och på det var det en attraktiv nätt liten tjej som masserade.
Det störde mig att hon pratade med sin kompis som masserade i rummet intill och hon svarade i telefon 5ggr.
Och det kostade mig 450:- för bara massage. Det tycker jag var väl dyrt.

Fick iofs erbjudande om HJ men hon erbjöd inget annat och jag har tröttnat på vanliga HJs. Hade det varit mer hade jag kanske gått med på det.

Konstigt. Tittar man i thaimassageguiden så verkar de flesta salonger i Stockholmsområdet ta omkring 400 kr för en timmes oljemassage. Dessutom tillkommer det ju hela tiden nya salonger, även om vissa andra förstås samtidigt stänger igen av olika skäl, men mitt intryck är i alla fall att det totala antalet salonger stadigt ökar, och det borde ju rent marknadsekonomiskt påverka priset nedåt.

Om det verkligen är så att priserna rent allmänt är på väg uppåt så bör det ju i så fall bero på att skattemyndigheterna börjat hårdgranska den här branschen (där det säkert förekommer en hel del skattefusk - inte minst extratjänsterna tas nog knappast upp till beskattning), eller att det blivit svårare att rekrytera arbetskraft pga sexköpslagen eller kanske pga ändrade förhållanden i Thailand, vad vet jag.
Citera
2010-10-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Nja, den ekvationen får jag inte att gå ihop riktigt..

Snittpriset för 1 h oljemassage ligger på ca 350 kr i Sthlm. Av den summan får tjejen ofta 100 kr och salongen får därmed 250 kr. Då ska salongen bekosta lokalhyra, el (dyrt när tvättmaskin/tumlare går hela tiden), olja, tvättmedel m.m. Om tjejen runkar av en kund brukar det handla om ca 300 och en avsugning ger väl oftast några hundringar till. Vad jag vet så får tjejerna behålla extraförjänsten själva, men det finns kanske undantag?

Det är helt korrekt att de nog är de som tjänar mest på kommersen, däremot så lånar Mamasan ofta ut biljettpengar samt tar en rundlig summa för husrum samt mat under de tre månader som normalt visumet är. Sen styr ofta Mamasan tjejerna att utföra sextjänster i syfte att få fler kunder som sen kan användas för att garantera nya flickor osvosv. Fy fa... vilken skitig verksamhet
Senast redigerad av isaan 2010-10-05 kl. 20:06.
Citera
2010-10-06, 16:33
Medlem
heter_ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Konstigt. Tittar man i thaimassageguiden så verkar de flesta salonger i Stockholmsområdet ta omkring 400 kr för en timmes oljemassage. Dessutom tillkommer det ju hela tiden nya salonger, även om vissa andra förstås samtidigt stänger igen av olika skäl, men mitt intryck är i alla fall att det totala antalet salonger stadigt ökar, och det borde ju rent marknadsekonomiskt påverka priset nedåt.

Om det verkligen är så att priserna rent allmänt är på väg uppåt så bör det ju i så fall bero på att skattemyndigheterna börjat hårdgranska den här branschen (där det säkert förekommer en hel del skattefusk - inte minst extratjänsterna tas nog knappast upp till beskattning), eller att det blivit svårare att rekrytera arbetskraft pga sexköpslagen eller kanske pga ändrade förhållanden i Thailand, vad vet jag.

Sambandet mellan informationen på Thaimassageguiden och eventuell hemsida, å ena sidan, och verkligheten, å andra sidan, verkar vara tämligen svagt på många ställen. Både vad gäller priser och öppettider. Ibland har personalen inte ens en aning om vad som faktiskt står på skylten utanför. Eller så kanske man inte tycker att det spelar någon roll. Det kanske är ett uttryck för en västerländsk petighet, att fästa vikt vid sådant... Men sur har man ju blivit ibland.
Citera
2010-10-06, 19:39
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar

350 kr brukar det vara på dom flesta jag varit på. Nån enstaka tar 400 kr och några har happy hour där det kosta ner mot 200 kr. Det finns ju ny kassaregisterlag och skatteverket kollar att alla har ett certifierat kassaregister och att alt slås in. Men ngn särskild kontroll av thaimassagesalonger i övrigt tror jag inte på. Men mycket har ju blivit dyrare, hyrorna tex så det är väl inte så konstigt om vissa försöker höja...men dom kan tappa kunder snabbt på det
Citera
2010-10-06, 19:55
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunders62
350 kr brukar det vara på dom flesta jag varit på. Nån enstaka tar 400 kr och några har happy hour där det kosta ner mot 200 kr. Det finns ju ny kassaregisterlag och skatteverket kollar att alla har ett certifierat kassaregister och att alt slås in. Men ngn särskild kontroll av thaimassagesalonger i övrigt tror jag inte på. Men mycket har ju blivit dyrare, hyrorna tex så det är väl inte så konstigt om vissa försöker höja...men dom kan tappa kunder snabbt på det

Stämmer verkligen det? Enligt en artikel från i januari i år så har kontorshyrorna i centrala Stockholm sjunkit med omkring 15% sedan sommaren 2008:

Citat:
[...]

Kontorshyrorna i centrala Stockholm har, enligt Jones Lang La Salle, sjunkit med runt 15 procent sedan sommaren 2008. Hyrorna har fallit snabbare i city än i övriga delar av Stockholm. Det är naturligt eftersom det svänger snabbare i centrum.

[...]

Källa: http://www.e24.se/business/fastighet-och-bygg/stora-rabatter-pa-kontorshyror_1812849.e24

Visserligen har konjunkturen vänt upp snabbare än de flesta bedömare väntade sig, men att det skulle få ett omedelbart och stort genomslag i kontorshyrorna känns osannolikt, eller har du någon källa på motsatsen? Det måste i stället vara andra faktorer som ligger bakom en eventuell uppåtgående trend på prisnivån, men som även du är inne på, så är inte mitt intryck att så är fallet utan tvärtom att priserna överlag är ganska stabila (i alla fall för själva massagen).
Citera
2010-10-06, 19:56
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunders62
Hur skulle skatteverket kunna kolla att allt slås in i kassaregistret? Inte speciellt troligt. Dessutom behöver den som har en omsättning under 4 basbelopp inte ha något kassaregister. Troligt att majoriteten av massageställena hävdar att de inte omsätter över 4 basbelopp. Omöjligt för en myndighet att kolla dessa ställen alltså.
Citera
2010-10-06, 20:37
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enbragrabb77
Skitsnack. I många andra länder kanske. Men att svenska tjejer säljer sex är inte för att slippa fattigdom utan för att få lyx i tillvaron som ett vanligt jobb/studier inte kan ge.

Exakt. Därmed kan man dra slutsatsen att när någon jobbar med prostitution och tjänar dåligt beror det helt enkelt på konkurrensen! Konstigt, detsamma gäller alla yrken och de blir inte smutsigare för det
Citera
2010-10-06, 20:40
Medlem
flashyourightbacks avatar
Inga heta virila gubbs här som drömmer att göra en "Pretty Woman" med en snygg ung Thailändska? Jag menar att ni träffar henne på en svensk Thaimassage salong och helt enkelt kärar ner er så ni gifter er till slut? Måste väl vara någon som gjort det eller ?
Citera
2010-10-06, 23:21
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Hur skulle skatteverket kunna kolla att allt slås in i kassaregistret? Inte speciellt troligt. Dessutom behöver den som har en omsättning under 4 basbelopp inte ha något kassaregister. Troligt att majoriteten av massageställena hävdar att de inte omsätter över 4 basbelopp. Omöjligt för en myndighet att kolla dessa ställen alltså.

Nu ska du inte vara allt för blåögd :-) Jag kan säga så mycket att jag vet vad jag pratar om. Du kan läsa lite om tillsyn, kontrollköp, kassainventering m.m här:

http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/svarpavanligafragor/kassaregister/tillsynochkontroll/hurgarentillsynenligtkassaregisterlagentill.5.3258 ac79127730fd3b980001546.html

Självklart är det så att pengar från obokade kunder, som inte kan stämmas av mot bokningsreister eller dylikt, som man stoppat direkt fickan inte går att kolla så enkelt.

Gränsen är en omsättning på 169000 kr. Även om man räknar snällt att dom har öppet 20 dgr i månaden i 10 månader om året så blir det 845 kr om dan i snitt. Och så mycket drar man nog in. det ska ju se rimligt ut också.

Nu säger jag inte att detta måste vara anledningen till att priserna går upp på vissa ställen. Allt blir ju dyrare med tiden så varför inte även thaimassage?
Citera
2010-10-08, 10:56
Medlem
Jag besökte ett ställe nordväst om stockholm i förrgår. Jag hade glömt att kolla hur långt det ligger från tunnelbanan, det visade sig att jag fick gå ca 900 m. pust. I alla fall jag kom in och betalade 395 vid kassan i förskott. blev visad till ett litet bås med skynke runt om kring. Inget vidare tyckte jag spontant. Jag tog av mig mina kläder och lade mig på madrassen och väntade i några minuter innan massösen kom in. Hon är i 35 års åldern, lite småmullig. Jag fick en mycket bra massage och hon var trevlig frågade hur jag ville ha det osv. När hon masserade mina ben så var hon inte bly utan hennes händer rörde både pung och kuk. Efter jag vänt mig om så kom frågan om HE. 5 fingrar i luften , jag sa nej då minskade hon till 300. Eftersom jag inte var riktigt på humör tackade jag artigt nej. Efter det fortsatte hon med finger och huvudmassage. Hon höll tiden perfekt. Ingen dusch så jag blev avtorkad med blöt handduk. En liten notis. De hade anslag innanför dörren om att de inte utförde några som helst sexuella tjänster!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in